Dag dames, ik weet niet zo goed waarom ik dit onderwerp open maar ik moet het even van me af praten geloof ik. Vanochtend had ik een eerste echo (eigen berekening 6weken +5, volgens verloskundige 7weken) Helaas zagen we een leeg vruchtzakje, de vk was niet direct ontmoedigd. Stelde voor om over 2 weken opnieuw te komen voor een echo en dan pas te gaan bekijken hoe en wat. Nu waren mijn testen vanaf nod echt heel slecht te zien en werden na afleestijd pas zichtbaar. 5 dagen na nod had ik een cb 1/2 weken zwanger test, 7 dagen na nod had ik pas de eerste test met een duidelijke streep binnen de 5 min. Ik hoop nu onwijs op een late innesteling waardoor de vage strepen verklaard kunnen worden en de lege vruchtzak nu. Pff wat een onzekerheid. Heeft iemand ervaring of kan iemand me even een hart onder de riem steken ?!
Het kan eigenlijk 2 kanten opgaan meid. Die onzekerheid is verschrikkelijk ik ken het al te goed. Mijn verhaal: Op 7+2 weken men eerste echo (17 november) en er was wel een vruchtje maar dat was 6+2. Ik testte 3 dagen voor men Nod al positief dus bij mij was er grote twijfel. Ik hoopte op een late innesteling maar het heeft niet mogen zijn. 23 november een miskraam moeten opwekken op 8 weken. Ik heb wel met iemand gesproken waarbij (net zoals bij jou) nog geen vruchtje te zien was op 6+3 en ze was ook ies langer als 7 weken volgens haar eigen berekening. 1 week later had ze opnieuw een echo en toen was het vruchtje wel te zien en stond er op de echo 8+3 dus haar eigen berekening klopte. Het was gewoon een trage ontwikkeling. Het kan dus beide kanten opgaan meid, ik wens je alvast veel sterkte, het voelt verschrikkelijk ik weet het maar verlies de hoop niet en probeer wat afleiding te zoeken. Wie weet is alles gewoon in orde en dan kan je stress best zo veel mogelijk van je afzetten. Ik duim voor je! Liefs
Volgens mijn gynaecoloog is de kans 50/50 dat het goed komt want dit zou meer voorkomen. Ik hoop dat dit je wat moed geeft want dat is best veel vind ik zelf. Ik heb al meer van deze verhalen gezien en dan moet ik de gynaecoloog gelijk geven want in zeker de helft van deze verhalen kwam alles weer goed. Succes en sterkte!
Lief dames, bedankt voor jullie reactie. Het voelt al fijn om het even neer te schrijven merk ik. Jullie reacties zetten me met beide benen op de grond. Het is puur wachten, dat gaan we ook maar doen . nogmaals dank!
Geen dank erover praten op het forum doet mij ook deugd in onzekere tijden. Ook met men miskraam vind ik veel steun hier. Erover praten is heel belangrijk! Als het niet echt lukt om met vrienden te praten omdat ze geen ervaringen hebben op dat vlak, is het altijd leuk en bovendien ook verstandig om je hart te luchten bij mensen die in jouw schoenen hebben gestaan. Dat lucht op . Laat je nog weten hoe het is gegaan? Liefs en sterkte
Dank je wel! Ik zal het laten weten. Jij ook sterkte met de komende tijd! Ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn en dan 9 maanden later je kindje mag vasthouden!
Sterkte hopelijk veranderd het nog! Bij bleek die langzame testen en laag hcg te wijzen op een blijvende leve vruchtzak, die gewoon vrolijk doorgroeide, maar omdat de testen toch wel opliepen ging ik er van uit dat t gewoon goed was.
Ik had volgens mijn eigen berekening met 6w eerste echo, maar toen was er alleen een vruchtzak te zien. Week later nog een echo en toen een vruchtje + kloppend hartje. Ik was blijkbaar nognniet zover als ik dacht tijdens de eerste echo.
Pff spannend.. Ik had met 7+1dag een echo en er was een duidelijke vruchtje met een hartactie te zien. Ik hoop voor je dat het over 2 weken ook bij jou zo eruit ziet!