Zere vingers

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje76, 14 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Sinds gisternacht heb ik 's nachts en vandaag ook overdag zere vingers. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?

Het voelt alsof ik de hele nacht met verkrampte vingers heb gelegen en af en toe gaan ze tintelen of kloppen ze (alsof er veel bloed in zit). Ik kan ook minder kracht zetten met mijn vingers dan normaal. Rechts is het erger dan links.

2. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Je hebt waarschijnlijk last van het carpaal-tunnel syndroom dat tijdens de zwangerschap kan opduiken door extra druk op je zenuwen. Een groot geluk is dat het na de bevalling bijna altijd over gaat. Om minder pijn te hebben kun je 's nachts (en eventueel overdag) polsbeschermers (van skaten) dragen.

http://www.orthopedie.nl/content/pols/pols_cts.asp

3. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Bedankt voor de link. Het lijkt wel erg op de klachten die ik heb!

Das nou een beetje jammer, maar verderop las ik dat het ook bij zwangeren veel voorkomt. :)

Ik ga die polsbeschermes gewoon een nachtje proberen, kan ze wel van een vriendin lenen. Hopelijk helpt dat, want nu slaap ik ook een stuk minder lekker namelijk en als dat nog 6 weken duurt.....

4. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    k heb het ook gehad en hield gewoon vocht vast k zou voor de zekerheid ringen af doen want k kreeg ze ook niet meer af

5. loodje

loodje Actief lid

1 feb 2007
    241
    0
    0
    wou net zeggen zal het geen vocht vast houden zijn?

6. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Vervelend Lientje, hopelijk ben je er snel weer vanaf na de bevalling! Ik heb het helaas nog steeds en dat is behoorlijk hinderlijk.

Groetjes, Wendy

7. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

heb het nu sinds twee weken.

het zijn vooral mijn duim, wijs en middelvinger die pijn doen. en snachts werd ik ook wakker van de pijn. door de dag heen slapen mijn vingers constant.

van de week bij de gyn en die zei ook dat het carpaal tiunnel syndroom is, nu heb ik een spalk en moet zeggen dat dit heel goed helpt tegen de pijn. wordt er niet meer wakker van snachts.

het gaat erom dat er een tunnel zit die een zenuw begeleid waar vocht in zit waardoor deze knel komt te zitten.

heel vervelend maar meestal verdwijnt het na de zwangerschap. en een simpele spalk doet al heel veel

het dove gevoel verdwijnt hier helaas niet mee

8. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Vanochtend bij de VK geweest en zij dacht ook dat het carpaal tunnelsyndroom was. Ik heb er vannacht wel minder last van gehad en vandaag ook al een stuk minder last. Hopen dat dat doorzet!

De spalk ga ik wel doen als ik 's nachts last blijf houden.

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn Vk zei vandaag dat het vocht is dat ik aan het vasthouden ben en doordat je met vuisten slappt het geen kant op kan. Zij zei skeeler handschoenen aandoen in de nacht. Dat wil wel eens helpen. Bij mij is het aan et eind van de ochtend al een stuk beter.

Britt

10. Esma

Esma Bekend lid

Heb ik ook last van. Nu al dik een maand. VK zeid at het door de hormonen komt, om alle gewrichten soepel te maken voor de bevalling.

Ik heb het tijdens het slapen of rusten, als ik in beweging ben, heb ik er minder last van.

11. Angel Eyes

sorry maar er zit een groot verschil in alleen vocht in je vingers, waardoor je vingers iets stram aanvoelen of je hebt echt pijn erin.
    als je echt pijn hebt zou ik je niet laten afwimpelen met het 'vocht'verhaal zo van het hoort erbij!

ik ben door een simpele spalk enorm geholpen en heb nu nog nauwelijks pijn. het dove gevoel heb ik, en zal ik wel houden. maarja dat vind ik niet zo heel erg. Maar die pijn was echt vervelend

je hoeft niet alles maar te accepteren of te nemen hoor tijdens je zwangerschap. sommige klachten kunnen echt vervelend zijn en zijn soms heel simpel te verzachten

12. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Carpaal tunnel syndroom moet zeker en vast serieus genomen worden! Ik heb al enkele operaties achter de rug omdat ik een aangeboren versie van Carpaal tunnel syndroom heb, en voor die operaties was ik gewoon invalide, ik kon absoluut niets meer (had een heel zware vorm). Je idd dus zeker niet laten afwimpelen, zodat het niet erger wordt en die spalkjes helpen heel goed bij zwangere vrouwen!

13. Missy1978

Missy1978 Actief lid

20 okt 2006
    130
    0
    0
    Purmerend
    Ik heb er ook sinds 2 weken last van. Gelukkig is het aan het eind van de ochtend een stuk beter. Heb wel mijn ringen afgedaan en helaas met pijn in mijn hart ook mijn trouwring. Het is denk ik een combinatie van vocht en het carpaal tunnel syndroom. Valt me wel op dat alleen vrouwen het hebben die aan het einde van hun zwangerschap lopen of net bevallen zijn.

14. Angel Eyes

gek is dat he, ik heb de hele zwangerschap ook nauwelijks last van vocht gehad, maar dat begint nu beetje bij beetje steeds meer te komen.

overigens is het carpaal tunnel syndroom iets wat veroorzaakt wordt door vocht ;)
    vocht in de tunnel veroorzaakt de beknelde zenuw, en die veroorzaakt weer pijn.

15. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb er ook last van gehad. Men, wat had ik een pijn 's nachts, wist niet hoe ik mijn armen moest leggen, vreselijk...Overdag idd een doof gevoel.

Nu ben ik inmiddels bevallen (8 1/2 week geleden) en eindelijk begin ik weer een normaal gevoel in mijn vingers te krijgen. De pijn was al eerder weg, gelukkig. Bij mij zat het ook hoofdzakelijk in duim,wijs en middelvinger, links erger dan rechts...

16. Angel Eyes

ja dat schijnt ook klassiek te zijn voor Carpaal tunnel syndroom. die zenuw waar het omgaat is voor je duim, wijs en de helft van je middelvinger. meestal heb je bij Carpaal tunnel syndroom geen last van je ringvinger en pink.

maar dat het nog zo lang door is gegaan joh na je bevalling.... dan weet ik waar ik rekening mee moet houden.

17. speeters

speeters Fanatiek lid

26 nov 2006
    1.410
    0
    0
    België
    Er bestaan verschillende vormen van Carpaal tunnel syndroom, ik heb met de aangeboren Carpaal tunnel syndroom aan álle vingers last gehad en vooral aan pink en ringvinger, dat is ook gewoon een gevolg van Carpaal tunnel syndroom hoor!

Hopelijk zijn jullie er na de bevalling snel vanaf en kunnen de polsbeschermers wat verlichting brengen!

18. Lientje76

Lientje76 Actief lid

10 aug 2006
    189
    0
    0
    Vannacht voor het eerst met polsbeschermers om geslapen, maar daar moet ik nog even aan wennen. Scheelt wel iets in de pijn, maar ik heb me nogal een paar keer gestoten (tegen m'n eigen hoofd) met die harde dingen :)
    Het blijft gelukkig nog zo dat ik er 's morgens vrij snel weer van de pijn af ben, hopen dat dat tot het eind zo blijft want als ik lees hoe erg het kan zijn dan word ik daar niet blij van. Sterkte voor iedereen die er last van heeft!

Deel Deze Pagina