Hallo, Ik had al eens eerder betreft dit onderwerp een vraag gesteld..maar ik ben er nog steeds niet helemaal uit. Toen ik met 8 weken nog een echo liet maken vertelde mijn dokter mij (ik woon in het buitenland) dat ik alsnog een verhoogde kans had op een miskraam. Verder wijdde ze er niet over uit. Ik snap werkelijk waar niet..hoe men zoiets kan zien? Wordt er in nederland ook weleens zoiets gezegd bij het maken van een echo? u heeft een verhoogde kans op een miskraam? Is dit ook daadwerkelijk te zien? Ze heeft me weer progesteron (vaginale gel - crinone 8% staat er op) gegeven. dit zou ik tot de 12 weken moeten gebruiken. Elke nederlander die ik er over spreek kijkt vreselijk verbaast op over het feit dat ik dat medicijn moet gebruiken. Ik heb nog nooit een miskraam gehad..mijn eerste dochter is ook zonder problemen te wereld gekomen en ook geen moeilijke zwangerschap. Ik vraag me werkelijk af waar ze het op basseerd. Ik snap uiteraard dat u zonder het zien van mijn echo hier verder geen uitspraak over kunt doen. Maar wat adviseert u mij? Zal ik verder gaan met dit medicijn? over 7 dagen zijn ze op en moet ik eigenlijk opnieuw gaan halen..kan ik er dan mee stoppen? Houd dit medicijn werkelijk een miskraam tegen? Of is het nutteloos? Ik ben bang dat het ook negatieve bijwerkinge voor de embryo kan hebben. Sorry voor de vele vragen.maar hiermee naar een dokter hier heeft geen zin. ze zijn hier dol op medicijnen geven en bij elk koudje krijg je al een antibiotica...elke vrouw die ik het vraag hier zegt ook dat ik het absoluut moet gebruiken.
hoi, ik wil me eigenlijk niet met het beleid van jouw arts bemoeien. Als verloskundigen schrijven we in Nederland geen medcijnen voor, en de artsen hier zijn ook terughoudend. Waarom je een verhoogde kans hebt op een miskraam snap ik ook niet, die kans is juist verlaagd na een goede echo. Ik raad je toch aan om je vragen goed te stellen daar en om uitleg te eisen warom ze je dit medicijn geven. Mirjam