draaien baby

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door asjuh, 6 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    sorry dat ik dit bericht nogmaals plaats , ik denk dat er over mijn vorige is heengelezen...

haai allemaal ,

ons kindje ligt nu vanaf 19 weken tot nu toe 25 weken in de zelfde positie ..hoofdje boven en kontje beneden ..is het dan nog wel aannemelijk dat het kleintje nog gaat draaien na zolang een voorkeurspositie te hebben ?
    en tot welke week zou de baby nog kunnen gaan draaien? en vanaf wanneer zou dan de gyn. een keizersnede voorstellen ?

greetz en dank je wel
    asjuh

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Asjuh,

je kindje hoeft eigenlijk pas vanaf 34 weken goed te gaan liggen. Voor die tijd draait meer dan 50% van de stuitliggingen nog naar een hoofdligging. Het kindje heeft nu nog zoveel ruimte dat de kans groot is dat ie nog mooi gaat draaien en je je nergens druk over hoeft te maken. Stel dat het bij 36 weken nog steeds in een stuit ligt zal er een afspraak komen met de gynaecoloog om het kindje eventueel te draaien. Pas wanner dit niet lukt of dat het uiteindelijk toch steeds weer in stuit draait wordt er gesproken over de mogelijkheden mbt bevallen.

groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina