Hallo allemaal, Ik wil even mijn verhaal kwijt omdat ik er zo mee in mijn maag zit. Vorige week vrijdag een test gedaan omdat ik overtijd was en deze was postief 3+, wij waren door een dolle heen zo blij. Maandag direct HA geweest en jawel hoor zwanger!! Huisarts vroeg wanneer ik mijn laatste menstruatie had en deze begon 23 januari. HA zei dan ben je nu bijna 8 weken zwanger. Meteen afspraak gemaakt bij verloskundige en daar kunnen we 2 april terecht voor de intake en de echo. afgelopen dinsdag had ik enorme buikpijn, ik dacht hoort erbij en gaat wel over, gisteren ochtend weer drukkende pijn aan de rechtse kant dus toch maar verloskundige gebeld. En ik mocht om 13.00 langs komen.. ik hoopte dat alles goed was en zoals ik voorgelicht was door de huisarts zou je het embryonaal weefsel moeten zien. Wat het mooiste moment moest worden voelde als een klap in mijn gezicht, verloskundige voerde inwendige echo uit en er was alleen een lege vruchtzak. Deze zwangerschapsring zag er wel goed uit maar voor 8 weken zou het een aflopende zaak zijn. Ook zag je aan de rechtse kant wat bloed zitten, dat wilde de verloskundige niet zien. Toen ze de echostaaf eruit haalde vond ze het vreemd dat er geen bloed aan de staaf zat.. ze vertelde dat de huisarts nooit had mogen zeggen dat ik bijna 8 weken zwanger was want dat kon zij van de buitenkant niet zien. Verloskundige zei: stel je bent 5 weken zwanger dan zouden we 2 april zichtbaar embryonaal weefsel moeten zien maar als je wel verder bent denk ik dat het niet goed afloopt. Met dit antwoord en 2 onzekere weken moest ik naar huis. Ze gaf 60% foute boel. Nu maak ik me zo zorgen, ik wil niet teveel hopen op een goede afloop als het dan 2 april niet het geval is, is de klap nog harder. Ik ben even helemaal onderste boven hiervan en dacht ga het toch eens op forum zetten om te kijken hoe andere hierin staan. Ik voel me zwanger, pijn aan me borsten, misselijk en geregeld hoofdpijn en vermoeid maar de zorgen maken me het zo moeilijk om er toch van proberen te genieten. Elke dag maar afwachten of er geen bloeding komt en dit verwachte de verloskundige wel althans dat gevoel kreeg ik toen ik dit te horen kreeg. Kan iemand hierover meepraten. Liefs Sannie
Hoi Sannie, Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik wil je veel strekte wensen. Lijkt me inderdaad echt vreselijk die onzekerheid. Ik hoop natuurlijk het beste voor je, dat je minder ver bent en over twee weken een mooie echo hebt. Ook dat soort positieve verhalen hoor je! Maar ik kan me voorstellen dat twee weken een eeuwigheid duren! Hel veel strekte, hoop voor jullie mee!
Ja ik heb er ervaring mee. Ondanks het feit dat ik precies wist hoe ver ik was kreeg ik toch bij de eerste echo (alleen een leeg vruchtzakje zichtbaar) te horen dat ik 50% kans had op een miskraam. Twee weken later was er een mooi vruchtje met kloppend hart te zien. Ik heb last van lichte bloedingen gehad, waarschijnlijk van de innesteling, maar had absoluut geen last van buikpijn of buikkrampen. Hoop dat je straks ook een vruchtje met een kloppend hartje te zien krijgt.
Ten eerste harstikke bedankt voor jullie medeleven en steun dit doet me erg goed. We hopen natuurlijk op het beste maar ik kan mijn aandacht heel moeilijk richten op de mooie tijd. @ikie Wat een bezorgdheid zul jij hebben doorgemaakt net als wij nu doen. En het doet me goed om te lezen dat het dus wel positief kan zijn. Ik hoop dat dit ook bij ons mag gebeuren. Maar jesus wat 1 dag alleen al duurt.. het wachten voelt als een eeuwigheid. Ik hoop en duim maar dat ook wij bij de volgende echo mogen genieten van een mooi vruchtje met een kloppend hartje. Maar genieten is nu zo onwijs moeilijk.
Ik zit in het zelfde schuitje. Afgelopen donderdag voor het eerst naar de gynaecoloog geweest, slecht nieuws, aankomende woensdag terug dan moet er iets te zien zijn aangezien mijn laatste menstruatie 26 jan was, heb wel maar 1 test gedaan en deze was gelijk positief. Moest me wel voorbereiden op niet goed nieuws. Hoor verschillende verhalen om mij heen dus ik weet niet wat ik moet verwachten. Heb overigens wel af en toe menstruatiekrampen gehad maar geen druppel bloed verloren. Ik weet wat je doormaakt, hopen op goed nieuws!
@mimie Ach jij ook al in hetzelfde schuitje.. het is verschrikkelijk wat we doormaken. Maar het enige wat we kunnen doen is duimpjes draaien en hopen dat het goed komt. Ik heb vandaag ook wat krampen in mijn onderbuik en veel last van witte afscheiding maar volgens mij is dit normaal. Tenminste dat zei mijn moeder. Iedere dag de onzekerheid het is echt zenuwslopend maar ik probeer mijn aandacht op andere dingen te richten om toch wat afleiding te zoeken. Deze weken duren zo enorm lang. Ik duim met je mee meid , laat woensdag even weten of jij een vruchtje met een mooi kloppend hartje hebt mogen zien. Liefs Sannie
helaas ook ervaring mee Mijn eerste echo afgelopen jaar was ook met 8 weken, precies hetzelfde verhaal als bij jou... ook de vraag of ik misschien minder ver zou zijn, maar ik wist zeker dat het niet kon om een lang verhaal kort te maken, nooit bloed gezien en ook geen krampen of niets en bij mij is het helaas niet goed afgelopen (curettage) Ik weet hoe zenuwslopend deze weken zijn, ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen Geef de hoop niet op, ik ga voor je duimen dat je gewoon minder ver bent, maar hou ook rekening met het ergste
sterkte met deze onzekerheid. Hopelijk toch nog goed nieuws over een week. maar heb je een regelmatige cycles of schommelt het?
Dankjewel cindy voor je oprechte antwoord. Uiteraard hoop ik op goed nieuws maar in mijn achterhoofd blijf ik denken aan dat het fout kan gaan. Mamajanneke, ik heb een onregelmatige cyclus deze schommelt heel erg.
Wat naar zeg! Hier ook ervaring helaas . Echo bij 7.4 wees op een prille zwangerschap zonder hartje terwijl ik dus al veel verder had moeten zijn. Ik was er zo van ondersteboven dat ik zelf er voor heb gekozen om 2 weken ipv 1 te wachten om aan het idee te wennen en zeker te weten dat er vooruitgang e zien moest zijn. met 9.4 weer naar vk, ze kon weer niets duidelijks zien en stuurde mij door voor en second opnion. Daar kwam ik er achter dat het echo apparaat van de vk dus echt bagger was:x, dit beeld bij de second opinion was veel scherper, helderder en duidelijker. Helaas was er alleen een leeg vruchtzakje te zien. Vruchtje bij 6 weken gestopt, zakje bij ruim 7 weken. Hierna ben ik de mk gaan afwachten. Ik was (en ben nog steeds) in de veronderstelling dat mijn lijf dit zelf zou gaan oplossen en wilde eerst 2 weken wachten voor ik aan de pillen zou gaan. Gelukkig kwam het er na 4 daagjes wachten vanzelf uit en was ik schoon. Nu moet ik er bij zeggen dat ik geen klachten had, 2 weken kotsmisselijk rondlopen had me ook minder fijn geleken en dan had ik misschien voor de andere optie gekozen. Ik hoop voor je dat het zich nog goed ontwikkeld en je goed nieuws krijgt. En vat deze goed bedoelde tip niet verkeerd op maar: probeer je niet gek van de zorgen te maken, als het niet goed is, dan verander je daar niets aan met je zorgen en als het goed is, is die stress weer niet goed.
Hey Sally, ik ben vandaag geweest en heb goed nieuws gekregen. Ik zag gelijk dat er iets op ritme aan het bewegen was en de gynaecoloog bevestigde dit dus ook. In plaats van de 8 a 9 weken die we dachten dat ik was ben ik er dus maar 6 a 7 weken. Nu hopen dat het goed blijft gaan natuurlijk. Ik hoop voor jou en andere mensen die dit meemaken dat jullie ook goed nieuws zullen krijgen. Veel succes en sterkte, ik heb nog nooit zo op mijn zenuwen gezeten in een wachtkamer als vandaag.
@cosy.. Bedankt voor je tip en neem hem zeker goed op. Snap heel goed wat je bedoeld. Ben er inmiddels ook rustiger onder en wacht gewoon af. @mimi Ben zo enorm blij voor je. En ga genieten meid.. dat heb je verdiend na al deze onzekerheid. Ik heb geen gekke buikpijnen gehad en ook totaal geen bloedverlies meer. Af en toe wat krampen en ontzettende pijn in mn borsten. Ook neemt de ochtendmisselijkheid niet af. Ik hoop op het beste en laat het je nog weten. Jij lekker genieten!!! Liefs Sannie
2 april echo gehad en helaas niks te zien in het vruchtzakje. Afgelopen vrijdag in het ziekenhuis bij gynaecoloog een echo gehad en nogmaals duidelijk leeg. Gisteren ben ik om 12.00 gecurreteerd, ben inmiddels thuis en we hebben het een plaatsje gegeven. Er heeft geen kindje gezeten dus er is godzijdank niks dood. Nu even herstellen en hopen dat we snel weer aantellen. Onze kinderwens is er nu dus ik hoop dat ik de volgende zwangerschap meer geluk mag hebben.
Sterkte met het herstel. Ik weet van een nichtje dat zij vorige maand ook een leeg vruchtzakje had en daarom was ze eigenlijk vrij nuchter, net zoals jij beschrijft. Er zat geen kindje en dat maakte het voor haar veel makkelijker om een plekje te geven. Ik hoop echt voor je dat je snel weer zwanger mag zijn.
Oooh.. sterkte.. heb zelf ook even met die angst gezeten kan me toch voorstellen dat het even pijn doet. Ik moet wel zeggen heb toen die week met een aantal mensen gepraat waarbij het dus ook leeg was maar kort daarna toch zwanger waren. Ik moet volgende week donderdag weer, stiekem toch weer bang blijf positief en ik hoop dat je snel goed nieuws heb!!!