Volle maan 19 september

Discussie in 'De bevalling' gestart door Smile87, 18 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smile87

Smile87 Lid

16 nov 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag Dames,

Morgen ben ik uitgerekend en dan is het volle maan. Ik voel nog helemaal niks (af en toe een licht krampje zonder regelmaat), maar het maakt het wel even spannend. Ze zeggen namelijk dat er meer baby's geboren worden wanneer het volle maan is. Ik heb niet echt van dit soort bij geloven, maar hier zou ik graag in willen geloven.

Op internet lees je dat het rond volle maan drukker is bij de verloskamers en bij de drukkerij (voor geboortekaartjes).

Zijn er mensen hier die bevallen zijn rond volle maan? Ben er wel benieuwd naar.

2. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

oe spannend!! ikzelf ben eigenlijk altijd ongesteld met volle maan en ook al ben ik nog niet uitgerekend, toch kijk ik stiekem uit naar elk symptoom dat kan duiden op bevalling ;) (heb vorige week al 12 uur lang weeën gehad die tot niets hebben geleid, dus er gebeurt al wel wat)

3. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Bij mn eerste 1 dag voor volle maan bevallen :p
    Nou hoop dat je morgen gaat bevallen!!

4. Smile87

Smile87 Lid

16 nov 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zit dus wel een kern van waarheid in als ik het zo lees. Spannend zeg. Zelf ben ik 2 dagen voor volle maan geboren. Dus toch wel rond die periode. Alleen het idee dat het zomaar kan beginnen morgen zonder enig voorteken maakt het wat minder.

5. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha ik geloof er zelf ook niet zo in, maar wil er wel graag in geloven! Zou erg mooi zijn, morgen! Of vandaag of overmorgen ook goed hehe :)...

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Zou daar graag in willen geleven. Ben dan precies 37 weken en zou fijn zijn als de bevalling dan spontaam begint!!

7. Smile87

Smile87 Lid

16 nov 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    We gaan het zien dames. Ik zou het zo graag willen. Begin het nu een beetje vervelend te vinden zo'n grote buik.

8. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik heb er ook al van gehoord en ik wil er ook wel graag in geloven haha :D. Ons meisje mag komen, ook liever vandaag als morgen :p. We zullen zien!!

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Ik geloof er niet in, maar ik hoop wel dat ik morgen ga bevallen, lijkt me leuk, een volle-maanskindje :D. We zullen zien :)

10. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Ben ook benieuwd of het enigszins invloed heeft, wel of niet klopt. Mijn verloskundige zegt het ook altijd wat drukker te hebben rond volle maan dus zou zomaar kunnen hihi. Ik ben dan net geen 36 weken dus sla deze volle maan nog maar even over dan hihi.
    Ben trouwens de 18e (oktober) uitgerekend, en de 19e is het weer volle maan. Dus wie weet ;)

11. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het is overigens een fabeltje; omdat verscheidene vormen van de maan héél veel lijken op een 'volle maan', worden er rond die dag(EN!) meer kindjes geboren.
    Column: Volle maan - Scientias.nl

Maar ik help het je (en mezelf), hopen!

12. Smile87

Smile87 Lid

16 nov 2012
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volle maan heb je maar 1 keer in de maand. De dag ervoor en de dag er na lijkt ook op volle maan. Maar dat is niet wat er bedoeld wordt met volle maan. Ik denk dat het geen fabeltje is. Natuurlijk hoeft niet iedereen rond volle maan te bevallen, maar als er gezegd wordt dat er rond volle maan meer baby's geboren worden, denk ik dat daar toch wel een kern van waarheid in zit.

Overigens zijn het maar 5 dagen die je zou kunnen verwarren met volle maan. Voor de rest van de maand is het toch echt wel duidelijk dat het geen volle maan is.

Ik weet het... ik wil er graag in geloven :D

13. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Zou leuk.zijn ;) ... Ik geloof er alleen niet in ...

14. ash21

ash21 Actief lid

1 dec 2012
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geloof er niet in, maar zou wel leuk zijn en grappig als we morgen met z'n allen gaan bevallen haha ;)

15. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha zou inderdaad fijn zijn! Ik geloof er zelf niet zo in, maar we zullen zien.

Ben zelf 25 september uitgerekend en mijn man is morgen jarig. Nu roep ik al een tijdje dat de kleine op zijn verjaardag word geboren, dus we zullen het zien ;)

Hoop dat er morgen dan een hoop zijn die de kleine in de armen mogen sluiten!

16. PriZz

PriZz Lid

23 jan 2013
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb precies 9 volle manen zwanger geweest van mijn eerste kindje, en is met vollemaan geboren!

..ik ben nu voor de 2de keer zwanger, en morgen is het de 9de vollemaan, dus ik hoop het heel erg, want word anders vrijdag ingeleid en daar zie ik een beetje tegenop.. Dus ik duim mee! ;)

17. babykonyntje

babykonyntje Actief lid

24 dec 2012
    188
    2
    18
    Ben ook morgen uitgerekend haha ben benieuwd.

18. Alpen

Alpen Niet meer actief

Ik wil er ook graag in geloven! Onze kleine meid is welkom morgen ;)

19. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    Ik weet niet of er een kern van waarheid in zit maar ik ben gisteren bevallen wel ingeleid en het was erg druk er zijn gisteren bij ons in het ziekenhuis tussen 12:00 en 23:00 6 baby's geboren

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Gefeliciteerd! Maarre... gisteren was het geen volle maan ;)

Wat mij betreft mag het, maar geloof er niet zo in...

Deel Deze Pagina