Eten......zucht

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mup, 19 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Ik heb sind een aantal weken zo'n moeite met eten. herkent iemand dit?

's ochtends eet ik een kommetje yoghurt met muesli das geen probleem. Okk tussen de middag een boterhammetje gaat prima.

MAAR.. dat avondeten ik word al misselijk als ik er aan denk. Ik heb geen zin in warm eten. Het maakt niet uit wat het is ik heb gewoon geen zin in warm eten. Vooral vlees moet ik niet aan denken.

Ook heb ik zo'n weëig gevoel in mijn maag alsof ik elk moment kan gaan overgeven. zo irritant. ben verder niet misselijk of zo.

Moet morgen voor het eerst naar de VK dus zal het haar eens vragen.
    Maar zou graag willen weten of meer meiden er last van hebben

Liefs

2. iniminie

iniminie Bekend lid

11 okt 2008
    974
    0
    0
    tja komt me erg bekend voor
    alleen heb ik het zelf door griepje :(
    wat je zou kunne proberen,kleine beetjes die licht verteer baar zijn te proberen,meerdere keren per dag
    stukje fruit,rijstewafel met iets erop,muslireepje,stukje komkommer enz enz
    steeds een klein iets,wat weinig vult,zodat je dat volle gevoel niet nog meer krijgt,alles wat je dan toch binen krijgt,is mooi meegenomen

3. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Hier precies hetzelfde!
    Tot s'middags 3/4 uur gaat het goed... Maar daarna Dat avondeten bleuhhh. Bij mij is het ook inderdaad het vlees maar ook warme groente!
    Ik heb het aan me vlk gevraagd en zij zei mij, dat het vanzelf over gaat.(heb er nu zo'n 2/3 weken last van en jij?)
    Ik ben nu aan de rauwe paprika, worteltjes,tomaatjes,komkommer en bleekselderij :p ! Verder eet ik soep(het enige warme wat er bij mij wel inkomt) en brood.
    Ik kan wel de hele dag zure/zoute snoepjes eten! herkenbaar?
    Liefs

4. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    Hoi Mup

Ja ik herken het helemaal! Vertelde vandaag nog tegen mijn vriend dat ik eigenlijk helemaal niet meer wilde avondeten haha..ik vind het gewoon niet meer lekker! Word ook vaak misselijk in mijn buik als ik er aan denk..ook heb ik gedurende de dag eigenlijk wel constant een beetje een misselijk gevoel maar s morgens en s middags yoghurt en brood gaat wel!
    Ik probeer s avonds gewoon te eten waar ik WEL een klein beetje zin in heb....ook al is dat moeilijk....zucht...

succes met het warme eten...;)

Groetjes Claudia

5. claudia2008

claudia2008 Bekend lid

14 jun 2008
    686
    0
    0
    rce86; ja ik herken het wel van die snoepjes! baal nu ook nu ik ze niet in huis heb! :(
    snoepjes LEKKERRRR :)

6. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    HAHAHA nou ja dat bedoel ik dus precies!
    (kon het zelf wel geschreven hebben!)
    Wel een paar goeie tips. ben zo bang dat ik te weinig binnen krijg.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb het ook hoor...vanaf week 4 geeeeeeeen trek en erg veel misselijk, maar ongeveer 1 dagje in de week niet misselijk!
    Echt vreselijk! ik heb ook het idee dat ik juist iets ben afgevallen!

8. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Dat had ik in het begin ook, maar de laatste 2 weekjes gaat dat ietsjes beter,

Ik hoor heel vaak dat je dat wel gaat inhalen na een paar maandjes, dus...

Een leuke bijkomstigheid is dat je in het begin dan niet te veel aankomt (of zelfs afvalt)

Neemt niet weg dat het voor jezelf en je omgeving vervelend kan zijn

Anders in de avond fruit eten o.i.d deed ik toen ook

9. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Ja Ik heb het ook, bang zijn niet genoeg binnen te krijgen. Maar lees alleen maar dat het geen kwaad kan. Die snoepjes zijn erger.. !vorige week stukje van me kies verloren :rolleyes: !

10. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Nee hoor, de baby pakt wel wat die pakken kan, het wordt pas zorgelijk als je echt niets eet en/of uitdrogingsverschijnselen krijgt.

De vk zei ook, je kan beter een beetje minder eten en het binnen houden dan andersom

en het trekt meestal echt wel bij naarmate de zwangerschap vordert

11. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Mup, met een beetje geluk houdt dat weeiige gevoel op bij 12 weken. Met een beetje pech pas bij 16 weken (maar dan treden ook echt fijne tijden aan, met veel meer energie) en als je echt pech hebt, duurt het nog maanden, maar dat zal vast niet. (af en toe hoor je dat iemand er zo lang last van heeft, daar heb ik altijd medelijden mee)

Ben net over de misselijkste weken, ik weet hoe het voelt, maar het gaat gelukkig over

Amber

12. mup

mup Fanatiek lid

7 jul 2008
    1.093
    0
    0
    Bedankt meiden!

Voel me weer een beetje gerust.

Nu met goede moed naar de VK morgen

Thanx!

13. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb het probleem ook avondeten BLEEEEHHH.
    Alleen de geur al als mijn man aan het koken is niet leuk zeg maar haha
    Ik eet een broodje of wat fruit..

14. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ow ja herkenbaar.
    Ik had 's middags al bedacht wat ik wilde eten, had er helemaal zin in. Maak het klaar...kijk in de pan en ruik en denk, bleh gatver, daar heb ik helemaal geen zin meer in.
    Dus at ik maar weer een broodje ofzo....

15. Liz01

Liz01 Actief lid

26 sep 2008
    167
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb het dus precies andersom: avondeten gaat er prima in, maar vooral 's ochtends en 's middags is het dus moeilijk. Ik ben veel onpasselijk en heb ook vlagen van misselijkheid de hele dag door. Dan is het denken aan eten al teveel, laat staan iets in je mond duwen....

Het stomme is, is dat ik in die vlagen van misselijkheid dus altijd moet denken aan eten waar ik sinds mijn zwangerschap echt van gruwel, zoals gebakken vis, rollade e.d. haha! Jezelf kwellen heet dat...

Liz01

16. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Is heel gewoon hoor. Gewoon andere dingen eten. Bijvoorbeeld fruit, brood of een soepje. Als warm eten je niet aanstaat dan eet je dat even niet. Wel blijven proberen want je smaak verandert de hele tijd tijdens je zwangerschap!

Sterkte !

17. ancie

ancie Bekend lid

17 feb 2007
    514
    0
    0
    heel herkenbaar allenmaal

ik heb dat vooral als ik zelf het eten moet maken ohh wat beroerd word ik er van als ik het vlees alleen al zie in de verpakking :(
    ik had afgelopen week ff de gyn gebeld en gevraagd of het erg was want kreeg niks naar binnen zei die zolang je je vitamines je fruit en je broodje smiddags binnen krijgt is het helemaal niet erg om je avond eten over te slaan

ik luste nooit geen salmiak nu eet ik me er gek aan heel raar :)

18. lovelybaby

lovelybaby Actief lid

30 sep 2008
    115
    0
    0
    verpleeging
    ede
    hoi
    hier ook zon dame die alleen maar van lekkere dingen houd...
    :)
    Ik heb ook absoluut geen zin in avondeten..vlees..groenten..
    ik heb het er ook met de verloskundige over gehad, maar die zei dat de baby nu nog zo mini is dat het ook mini weinig binnen krijgt.
    Na 3 maanden moet je er wel wat beter op gaan letten, maar meestal verandert je eetlust dan wel weer, dus het komt best goed hoor1!
    Wel gaf ze me als tip om vitaminepillen te eten dan heb je toch wat vitamines...GRAVITAMON...is een goeie waar alles in zit voor een zwangere..

succes!

Deel Deze Pagina