ja meiden het is vandaag weer zover... VOLLE MAAN wie denkt/hoopt er vandaag te gaan bevallen? en zijn er mensen die echt gaan proberen met de buik bloot het maanlicht op te vangen? ikgeloof er zelf niet zo in, maar het blijft toch een feit dat er veel kinderen worden geboren met volle maan.. ik ben zelf pas 18 nov. uitgeteld, maar hoop toch dat de maan een beetje een goede invloed heeft trouwens nog even een vraagje: een poos terug was er eens een topic over de verwekking van het kind, jouwqeigen geboorte met bepaalde stand van de maan, en dus de bevaldatum met de stand van de maan.. er was een site die je kon bezoeken om te kijken wanneer jij gaat bevallen, in combinatie met jouw eigen geboorte.. als jij bijv. in het eerste kwartier van de maan was geboren, kon je aflezen wanner je nu gaat bevallen.. snapt iemand wat ik bedoel? ik ben namelijk op zoek naar dat topic of die site.. voor alle op-het-laatst-lopende zwangeren: SUCCES vanacht!
Grappig, ben een dag na jou uitgerekend. Bij de vorige begon de bevalling wel op de avond voor de nacht dat het volle maan was. Helaas weet ik niet welke site je bedoelt, maar ik ben nu ook wel benieuwd 'k Ga eens even googlen...
maan is een universeel vruchtbaarheidssymbool. Maar wist je dat ook jouw vruchtbaarheid door de maan zou kunnen worden beïnvloed? In de jaren 50 ontdekte de Hongaarse arts dr. Eugen Jonas de kosmobiologische vruchtbaarheid. Naast je gewone eisprong zo ongeveer in het midden van je cyclus - heb je volgens Jonas een tweede eisprong, die afhankelijk is van de maan. Je tweede eisprong vindt plaats als de zon en de maan in dezelfde hoek staan als op het tijdstip van je geboorte. Wanneer dat precies is kun je met deze handige tool uitrekenen. Ook voor wannabe papas loont het om hun kosmobiologische vruchtbaarheid in de gaten te houden. Uit Brits onderzoek blijkt dat mannen in deze periode tot wel tien keer zo veel spermacellen produceren!
het had dus helas niets met de bevalling te maken, maar met je 2e eisprong.. kan wel intressant zijn, ben ff aant rekenen gegaan, en idd toen is onze kleine verwekt
2de eisprong? dat is een zeldzaamheid hoor, en meestal bij oudere vrouwen boven 35. maar met vollemaan meer bevallingen klopt wel. had ooit iets erover gelezen. hoop ik ook vannacht!
jep hier een zwangere op het laatst die net naar de maan heeft staan staren...ik ben 3 dagen overtijd dus de baby mag komen!!! Graag zelfs. Maaruhh, moet je met je blote buik het maalicht opvangen? Wat zullen de buren dan wel niet denken als ze me voor het raam zien staan
Mijn eerste is geboren met volle maan .vandaag getript en het is wat aan rommelen dus wie weet nr 2 ook met volle maan word geboren.we wachten maar af
heb het ooit gehoord dat je idd het licht moet opvangen met blote buik, maar daar geloog ik niet zo in.. en toch hoop ik dat er veel wachtende meiden zullen bevallen de komende 12uur! iedereen succes, en hopelijk ga ik zlef ook meedoen
ik las dat het vanaf 20.15 écht volle maan is. Misschien tot die tijd nog een paar keer de trap op en neer en dan in de weeën vanaf 20.15!!
ja goed idee.. wedstrijdje op afstand? wie kan het vaakst heen en weer, en wie heeft er als eerste weeen tot gevolg hihi *wordt al moe van het idee*
haha Nou ik lag toen toevallig met me buik in het maanlicht op beddus dames met de buiken in het maan licht gaan staan en wie weet
Hahaha nou ik moet nog 6 dagen en ik heb lage rugpijn als een gek. Maar beebjelief mag vandaag nog niet komen hoor, ik heb nog ff 3 dagen tijd nodig want er is een fout gemaakt met de enveloppen van mijn geboortekaartjes grrr!! Dus ik hoop maar dat er vanavond heel veel wolkjes voor de maan drijven
Hoi hoi! Ik hoop wel zeker te bevallen vandaag. Ik was vanmiddag nog in het ziekenhuis voor een CTG. De verloskamers lagen allemaal vol. Ben benieuwd, als die volle maan lekker doorwerkt op mijn lijf en beeb, waar ik dan in het ziekenhuis aan het bevallen ben Succes dames Groetjes Belletje
hier nog een die hoopt dat de volle maan op m'n baby werkt (KOM ER MAAR UIT!!!) hihi de baby is wel ongelofelijk druk.. trap op en af zal ik ook proberen geloof er niet in:S ben vorige week met mijn hond een rondje om het huis wezen joggen (gelukkig heeft niemand me gezien ze zouden me opsluiten in een psychiatrisch ziekenhuis) kan het nou echt niet meer m'n voeten zitten vol vocht (ik loop wel langzaam) iedereen succes en sterkte ik kijk mogen weer ben benieuwd..
Heb vanavond wel even naar de maan en de sterren gekeken samen met Emiel. Misschien gaat het helpen, maar er is nu nog geen teken van een aanstaande bevalling. Wat mij betreft mag onze kleine meid vannacht komen, ik ben er klaar voor.
haha, nou ik heb even voor het raam gestaan hoor. Ik moést het gewoon ff doen! Boven, in het donker. Het maanlicht scheen er mooi op. Ik zei tegen mijn geduldig wachtende meiske dat dit toch wel een beetje gek is, maar dat ik hoop dat ze het gezien heeft. Ze is wel wat rustiger dan anders, normaal verbouwt ze na 21.00 echt mijn hele buik, nu af en toe wat lichte bewegingen.
gaaf!! ik ga zo ook ff met blote buik naar de maan staan. ik geloof zulke dingen wel en hoop heeeeel erg dat de kleine nu komt. zou wel heel stoer zijn. ben benieuwd wie van jullie morgen de kleine heeft.
ik hoopte dat het vnvnd zou gebeuren,maar ben toch te moe om vannacht te bevallen,al moet ik zeggen dat ik dat elke avond heb....