Rugweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Spikkel19, 27 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Hoi,

kunnen er hier dames misschien rugweeen omschrijven? ik heb nu sinds ongeveer 1,5 uur pijn in mijn rug wat komt engaat en het lijkt heviger te worden..

Maar kunnen jullie misschien aangeven hoe die kunnen voelen?

Groetjes Spikkel!

2. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Oh pfff.. Ik had ze alleen maar!
    Indd komen en gaan in golven van pijn..

Succes en hopelijk een voorspoedige bevalling!!

3. asje79

asje79 Actief lid

20 mei 2009
    203
    1
    18
    Ja, had ze bij mijn zoon ook, een soort verkramping die in golven kwam en dan weer wegzakte.

4. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ikheb werkelijk geen idee of het daadwerkelijk begonnen is maar erg vervelend ishet wel..

5. Megan82

Megan82 Actief lid

30 jun 2009
    210
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je echt rugweeen heb door het starten van je bevalling, dan weet je echt niet waar je het zoeken moet! Ik vond ze zoooo heftig! Voor mm gevoel klapte ik dubbel van de pijn en wil je eigenlijk er keihard in duwen, al helpt niets. Het komt in golven en doet heel erg zeer.

Misschien is dit het begin Bij je. Ik had ze eerst ook licht een soort rugpijn en later werd het heel hevig. Veel sterkte als je bevalling begint!

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dankje megan, ja ik hebhet nu ook licht maar soms weet ik al niet meer hoe ik moet zitten.. endan trekt het weer even weg al blijft het gevoelig om vervolgens weer terug tekomen, onderin mijn rug..

7. I love my baby

I love my baby Niet meer actief

ik had ook rugweeen, ik weet alleen nog dat ik ze alleen lopend kon opvangen, zitten en liggen ging echt niet. Maar weet niet of dat kenmerkend is voor rugweeen hoor!

8. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Een afschuwelijk soort verlammende pijn, alsof je onderrug in een bankschroef werd geklemd die steeds strakker werd aangedraaid, waardoor je uit elkaar getrokken werd. Ik hoop dat je je nog niet zo voelt. ;) veel succes met je bevalling, hopelijk is het begonnen. :)

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Spannend, heel veel succes mocht het inderdaad door gaan zetten.
    Als het echt begonnen is merk je het (helaas) vanzelf wel.
    Rugweeen zijn pijnlijker dan buikweeen.

10. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    nou zit hier nog steeds met een dikke buik, een flink onrustige nacht.nu nog een gevoelige rug maar goed meneer blijftnog lekker binnen zitten..

11. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Precies dit! En kon alleen lopen, niet zitten of liggen. En als ik moest liggen zat ik tegen het plafond.

12. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Fijn hè, ik lag vanwege een inleiding aan de bedrading op mijn rug op bed. ;)

13. babyzoe

babyzoe Actief lid

15 aug 2011
    304
    0
    0
    werk als verzorgende i.g.
    Brielle
    Nou bij mij voelde rugweeen alsof er een stok tussen je ruggegraat word gestoken en eff lekker in je zenuw word gedrukt, vond het een pijn die je niet weg kan puffen, kreeg er vervolgens ook nog beenweeen bij en die zijn net zo ellendig!Buikweeen zijn goed te doen en goed weg te puffen als je been en rugweeen gehad hebt;)

14. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Bij mij begon het met buikweeën, later buik-en rugweeën. Ik vond het eigenlijk hetzelfde gevoel als in mn buik, maar dan in mn rug.. maar ja daar heb jij nu niks aan! Ik kon ze lopend en liggend niet opvangen, het beste ging het bij mij half onderuit hangend op een krukje, onder de douche, tegen de muur aan met de douchekop tegen mn rug. Maar toen moest ik van de gyn onder de douche vandaan.. grrrrr... Beste omschrijving: verlammende pijn, je kunt niks meer, komt en gaat in golven.

15. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Bij mij voelde het alsof je aan beiden kanten bij je rug weer getrokken en weer losgelaten en dan elke keer heftiger, zijn ook gewoon niet weg te puffen. Ik moest nog op mij rug liggen om te bevallen nou kon wel flauwvallen zo een pijn.

16. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Zo zou ik ze ook beschrijven.... Au!!:x

17. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Dinsdag word ik geleid dus dan gaan we het merken of het inderdaad rugweeen worden..

18. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Helemaal mee eens de pijn is onbeschrijfelijk! Sterkte met de bevalling.

19. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Ik sluit me geheel bij de dames aan.
    Het begon bij mij met buikweeen en dat was echt goed te doen.....tot het mijn rug inging.......ik had alleen het uitermate rare geluk dat ik ze juist liggend onder controle kreeg. Ik kon juist niet bewegen of zitten (altijd leuk als je dan plotseling naar het ziekenhuis moet in de auto midden in de ochtendspits).

Succes meid!!!

20. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Oei diep diep medelijden!
    Heb twee maal rugweeen mogen meemaken. Bij de eerste 1 uur in het ziekenhuis aan de draden een hel echt een hel! Dus een gehele bevalling pfieuw.
    Nr twee gelukkig thuis dus heb alleen bij toucheren en breken vd vliezen hoeven te liggen.

Deel Deze Pagina