Volle maan..?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Joyyke85, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. limili

limili Bekend lid

24 apr 2013
    604
    7
    18
    Ik zei tegen iemand die gelijk met mij liep je moet voor het raam staan en naar de volle maan kijken misschien komt de baby dan wel. (bij mijn moeder had dit gewerkt) Ze had nog helemaal geen tekenen.. en even later kreeg ik een berichtje dat terwijl ze naar de volle maan keek haar vliezen braken... 6 uur in de ochtend is haar dochter geboren.. bij mij niet geholpen

2. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Helaas, hier ook niet.. ;)
    Hoe gaat het nu bij jou Ellis?

3. Ellis2014

Ellis2014 Bekend lid

7 mei 2014
    903
    238
    43
    Helaas... ook niks... jammer!

4. Joyyke85

Joyyke85 Bekend lid

18 mei 2014
    682
    0
    0
    NULL
    Zuid limburg
    Hmm er komt nog zoiets als nieuwe maan eraan? Hihi, nou laten we er maar gewoon vanuitgaan dat ze komen wanneer hun er klaar voor zijn die kindjes van ons..

Zit hier ook elk pijntje en dingetje te analyseren en begin inmiddels gek van mezelf te worden. Plus die striemen die zo last minute nog op mn lovehandles ontstaan maken dat ik het wel goed vind zo. Maar goed niks te willen...

5. lovejoy

lovejoy Lid

13 feb 2013
    51
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben net de middag voor volle maan bevallen.toen was er niks te doen op de kraamafdeling maar diezelfde nacht lag de hele afdeling vol..misschien toeval ik weet het niet

6. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hihi, dit stukje las ik eens: Volle maan duurt maar één dag en op die ene dag worden er echt net zoveel kinderen geboren als op andere dagen. Maar, voor ons menselijk oog lijkt ook de dag vóór en de dag ná volle maan de maan helemaal rond. Het verschil tussen een schijf die 95 procent, of 100 procent rond is, dat ziet u niet. Zeker niet als u vanuit uw auto een vluchtige blik op de hemel werpt terwijl u uw hoogzwangere puffende vrouw naar het ziekenhuis rijdt. Daar aangekomen en na vele zware inspanningen zegt menig kersverse ouder dat zijn of haar baby écht bij volle maan is geboren. Een kleine optische illusie. Maar wel één waardoor ruim 10 procent van alle baby’s volle maan-baby’s zijn geworden.

:D

Overigens hoor ik veel verloskundigen wel zeggen dat het wél waar is, maar ik geloof niet dat er ooit onderzoek naar gedaan is!

7. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Ik ben twee keer na volle maan bevallen.

Deel Deze Pagina