Bevalling... Weeën: het echte werk of voorweeen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ka0205, 21 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ka0205

Ka0205 Lid

20 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Het is al even geleden dat ik nog iets gepost heb.
    Maar intussen ben ik op de kop 38 weken zwanger.
    Ik geniet enorm van het zwanger zijn, maar eerlijk...
    Het is mooi geweest nu 😅
    Ik heb er al vaker eens last van gehad: zeurende lage rugpijn,
    Een beetje zoals het voelde als ik ongesteld ging worden.
    Maar deze pijn houd nu al heel de middag aan.
    Ook gaat het gepaard met een soort kramp welke door mijn hele rug trekt.
    Deze "krampen" zijn wel onregelmatig.
    Zou dit een teken kunnen zijn dat het gestart is?
    Of gaat het echt om voorweeen?

Vorige dinsdag nog bij de HA geweest, en hij zei dat ons ukje nog lekker hoog lag. En dat het dus nog wel even kon duren.
    Ook heb ik verschillende verhalen gelezen over het verliezen van de slijmprop. Maar hier heb ik nog niets van gemerkt.

Ik zou beter gewoon geduldig proberen zijn, ik weet het wel.
    Maar de onwetendheid over wat te verwachten, hoe het zal gaan en dergelijke zaken maakt me heel onrustig.
    Dinsdag moet ik wel naar de gyn, hopelijk kan zij me meer vertellen 😊

Wat waren bij jullie de "tekenen" dat de bevalling eraan kwam?
    En als het niet het breken van de vliezen was, wat heeft dat prijs gegeven dat het tijd was voor het echte werk?

Alvast bedankt voor de reacties!

2. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Bij de eerste moest ik extreem veel plassen de ochtend van bevalling en als ik geweest was bleef ik een zware druk houden totdat ik voor de 10de keer ofzo opstond om naar de wc te gaan en mijn vliezen braken hihi dit was om 9.45 en 16.50 werd hij geboren.

2de ingeleid dus geen tekenen gehad!

3. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bij de 1e rond de 36 weken slijmprop verloren maar geen merkbare voorweeen gehad tot het breken van de vliezen spontaan op uitgerekende datum hierna al vrij snel weeën van een minuut om de minuut en na 3 uur was ze er!(40+1)

Bij de 2e geen slijmprop gezien een hele nacht opgelopen met voorweeen en die waren vrij heftig toen twee dagen niks tot mijn vliezen braken (39+1)en ik mijn slijmprop verloor en binnen het uur was ze er.......

4. butterblue

butterblue Bekend lid

7 nov 2014
    716
    156
    43
    Werk in het ziekenhuis!
    NL
    Ik begon de week van tevoren weer goed mijn ontlasting kwijt te komen! Alle weken vantevoren zat alles vast, tot de laatste week. Ze zeggen wel eens dat het lichaam zich gaat legen voor de bevalling. Ik had weken dat ik goede voorweeen had maar dit zette nooit door. Je kunt de voorweeën onderscheiden van echte door met warmte te werken.. Ik pakte een lange warme douche of je kunt met een kruik naar bed, misschien met je knieën opgetrokken liggen. Dit zorgt ervoor dat de voorweeën stoppen. Bij echte weeën helpt dit natuurlijk niet meer :D
    Bij de avond dat ik moest bevallen trok de pijn opeens van buik naar rug en toen wist ik dat dit het echte werk was, bij de oudste had ik ook vreselijke rugweeën gehad ;)

5. Ka0205

Ka0205 Lid

20 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Wat is het allemaal spannend...
    Niemand van jullie ervaring met de rugpijnen?
    Ben zo benieuwd naar wanneer D-day zal zijn!
    We kijken er zo naar uit om ons ukje te ontmoeten.
    Het is wel een hele belevenis zo'n eerste maal zwanger zijn 😊

Ook besef ik wel dat het voor iedereen anders is,
    Zowel het zwanger zijn als de bevalling.
    Stom he, maar ik zou willen dat iemand met zekerheid kon zeggen:
    die dag is het zo ver en dit of dat zal je voelen ☺️😅

Als ons ukje zich niet gedraaid had zouden we het morgen voor het eerst in onze armen houden.
    Toen ze me zeiden dat de kans op een keizersnee groot was, was ik enorm teleurgesteld. Maar dan wist ik tenminste wat verwachten.
    Nu zal ik me gewoon moeten laten verrassen 😄

6. milou1991

milou1991 Fanatiek lid

12 aug 2014
    1.318
    460
    83
    Vrouw
    Tbm
    #6 milou1991, 21 feb 2016
    Laatst bewerkt: 21 feb 2016
    Hai KA, ik heb inmiddels ook al twee weken last van pijn in mijn onderrug, alsof ik ongesteld ben of moet worden. Soms (inmiddels steeds vaker) trekt het naar mijn onderbuik omdat ik te veel doe bijvoorbeeld en voelt het helemaal als ongesteld zijn. Maar het is dus al twee weken zo en ik ben nog niet bevallen. Hoort erbij helaas! :D

(Ps ik snap overigens hoe irritant het is hoor! Dat is ook de reden dat ik op de titel van dit topic klikte, kijken of iemand zou zeggen dat mijn ongesteldheidspijn een voorteken zou zijn van een naderende bevalling hihi!)

7. Muts008

Muts008 Actief lid

2 feb 2013
    196
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik verloor op zondag mijn slijmprop. Op woensdag menstruatiekramp wat weg trok via mijn rug. In de avond om de 5 minuten een wee en uiteindelijk 2 dagen rugweeen gehad. Ik was blij dat ik op vrijdag een ruggeprik kreeg.

8. Ka0205

Ka0205 Lid

20 apr 2015
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Milou,
    Ben blij te horen dat ik niet de enige ben wat zo hoopt op een voorteken! 😄
    Ja, dat herken ik ook wel...
    Krampen in onderbuik na een "actieve" dag/middag.
    De eerste keer dat ik dat echt had (afgelopen week, na weer maar eens het huis te poetsen) dacht ik: "Is het dit?" 😅
    Maar helaas, ook dat is weggetrokken...
    Ondertussen voel ik me weer kip lekker en ookal voelt mijn rug nog wat stijfjes, ik zal maar niet te veel proberen eraan te denken!
    Nu spannend afwachten wat de gyn morgen zegt.
    Ons beebje blijft namelijk lekker in mijn maag en ribben stampen, dus het is misschien nog niet eens in aan het dalen 😁

9. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste werd ik met bijna 42 weken gestript. Voordat ik thuis was van de vkundige voelde ik al vervelende krampen en wist dat het begonnen was. Slijmprop en vliezen breken gebeurde pas in het ziekenhuis.

Bij de tweede werd ik in de nacht wakker en buik krampen. Van die buikgriep achtige gemene krampen. Aantal keren naar de wc geweest totdat er niks meer uitkwam maar de krampen trokken niet weg..volgende dag werd m'n kleine meid geboren.

10. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Nooit een echte wee gehad...
    Onze dochter werd geboren met 38+4.
    De avond ervoor had ik enkel lichte rugpijn, ook ´s nachts ging het niet weg. De volgende dag is ze rond 19:00 uur geboren.
    Slijmprop heb ik in de ochtend verloren.

11. Mevrouw Pinguin

Mevrouw Pinguin Fanatiek lid

22 mrt 2015
    1.042
    8
    38
    Vrouw
    Ik heb ook steeds zoveel last van menstruatiekrampen. Ik word er niet goed van. Het belemmert je gewoon in je dagelijks doen.
    Helaas weet ik van mijn dochter dat ik dat met 36 weken al had en ze is met 41+3 geboren uiteindelijk, dus ik heb er heel lang mee rond gelopen en ik weet ook dat het iedere week erger en erger werd.

Nu heb ik het ook weer (vanaf 37,5 weken) en stiekem hoopte ik dat het iets zou doen... maar helaas... elke avond met een kruik op de bank, ze lijken elke dag toe te nemen... maar met de ervaring van vorige keer verheug ik me maar nergens op.

Deel Deze Pagina