Mijn zoontje krijgt dus nog stukjes zonder korst. hij is heel haastig en kauwt niet goed dus ik durf niet zo goed een groot stuk te geven. op het kinderdagverblijf zie ik kindjes veel jonger dan hem gewoon zelf een heel stuk brood eten met korst.. of gewoon zo een banaan in hun handjes... dat kan ik dus hier ook niet doen komt dit vanzelf wel? en hoe eten jullie kindjes?
Toen Gijs net brood at, volgens mij was ie al bijna 8 mnd oud, kreeg ie t ook zonder korst hoor.. Nu eet hij t met korst, maar als ik zie dat de korst heel donker is, of als we van dat brood met sesam gekregen hebben ( bakker komt aan huis) dan haal ik de korst eraf.. Gijs is bijna 13 maanden oud.. Op t kdv vroegen ze me of ze hem brood mochten geven.. Ik durfde het zelf nog niet..
Ow ik heb er nog nooit bij stil gestaan dat je brood ook zonder kortsen kan geven! Hahaha! Hier dus vanaf het begin gewoon korsten. Eerst kleinere stukjes en nu 4 stukken. Finn is ook gulzig en verslikte zich regelmatig. Maar ik denk dat hij juist doordat we hem zelf lieten proberen dat snel minder is geworden. Ik zou het gewoon steeds proberen...je kan wel tot zn 18e zn korstjes eraf halen (bij wijze van ) Maar hij zal het een keer zelf moeten doen natuurlijk. En als je het zelf eng vind laat je iemand anders oefenen tot het hardstikke goed gaat!
hier gewoon altijd met korst gegeven. Ik snij het tegenwoordig even in 16 stukjes omdat ze met grotere stukken lekker gaat spelen, maar we zijn ook begonnen met alleen een broodkorst dus die was ze wel gewend. Tegenwoordig plukt ze eerst het zachte brood eraf en eet dat op en als ze er niets van af meer kan plukken, dan begint ze aan de korst. Fleur sabbelt er altijd op zodat hij zacht wordt. Soms grote stukken ook.
Juul eet vanaf een maand of 7 brood, en vanaf het begin met korst (ik kocht toen we speciaal voor haar wat lichter bruinbrood). Nu eet ze ook donker brood met korst. Ik snij de boterham ook in 16 stukjes . Als ze een broodkorst (dus het "kontje") als tussendoortje krijgt, eet ze dat zo uit het vuistje op. Ik ben eigenlijk nooit bang (geweest) dat ze zich verslikt. Warm eten en fruit krijgt ze ook in stukken, ook al heel lang, en het gaat prima, ze heeft zich nooit verslikt.
Hier eigenlijk ook vanaf het begin brood met korst. Hier is het zo dat hij opzich wel zelf kan eten, maar dan wel met de consequentie dat hij alle stukjes brood tegelijk in zijn mondje stopt. Hij snapt het dus niet wanneer zijn mondje vol is. Vandaar dat we hem nog niet helemaal zelf laten eten.
Ik denk dat je jezelf daar overheen moet zetten. Als hij zijn mond volstouwt zal ie het vanzelf weer uitspugen. Zo leert ie hoe het moet. Hier krijgen ze korsten in de hand om zelf te eten. Het binnenste geef ik of op het vorkje aan, of leg ik op tafel voor ze, of stop het zelf in hun mond.
nou het probleem is hier dus eigenlijk dat hij bijna niet kauwt hij slikt het gewoon door hij moet zo´n 4 a 5 keer slikken wil het stukje brood door zijn keel komen.... en de andere keer is hij heel rustig en kauwt hij er een paar keer op.. ik heb al een aantal keren geprobeerd een korst te geven maar hij stikte zowat.. en ook geprobeerd een dubbel stuk brood te geven zodat hij dat lekker op kan peuzelen maar het gaat zowat in 1 keer in zijn mond en vervolgens gelijk slikken.... hoe krijg ik hem nou aan het verstand dat hij moet kauwen???
Stop je het stukje brood recht op zijn tong of in zijn wang? Als je een stukje in zijn wang stopt (achter de kaken), kan hij het niet in 1x doorslikken. Dan moet ie 'iets' doen met zijn tong en kaken om het stukje richting zijn keel te krijgen. Dat is het begin van kauwen, want hij moet wat malen met die hap. Misschien dat je het een tijdje zo kunt proberen, zodat ie kan wennen dat er met elk stukje in zijn mond 'iets' moet gebeuren voordat het richting zijn keel gaat. Probeer het eens bij jezelf. Kijk vanuit welke mondhoek je een hap niet meteen door kunt slikken.
ik mag het brood niet meer geven.. hij moet en zal zelf eten!!! ook van alles geprobeerd om af te leiden met speelgoed zodat ik het in zijn mond kan stoppen maar dat lukt niet.. en trouwens een koekje eten gaat prima.. die peuzelt hij heerlijk op... ik begrijp het echt niet hoor!
Ik heb van alles geprobeert, kleine stukjes zonder korst gedoopt in wat melk - wilde ze niet kleine stukjes zonderkorst - wilde ze niet Brood met beleg - wilde ze niet Brood zonder beleg - ging wel iets beter Grote stukken kleine stukken maar nee ze wilde niet Tot ze ongeveer een maand geleden gewoon het brood van haar broer kaaide en het lekker op at. Bleek dus dat mevrouw het gewoon zelf wilde doen dus sindsdien gewoon dubbelgeklapt en op de hand
Hier eten ze alle drie de boterham met korstjes in stukjes gesneden en prikken ze die zelf aan de vork en stoppen het in de mond (een enkele keer word er nog weleens 'stiekem' een hand gebruikt ).