Wij zijn met 4 maanden begonnen met groente en fruit geven aan ons dochterje op advies van het cb Maar na een maand eet mijn dochtertje nog steeds geen groente ja alleen bruine bonen dat vind ze erg lekker bij de rest gaat de mond stijf op elkaar en je krijgt er niks in. Zou het kunnen dat ze er gewoon geen zin in heb of het echt niet lekker zou vinden. Wie heeft er tips liefs daphne
Hi Daphne, hier was het met onze dochter hetzelfde verhaal. Met 4 maanden aan de groentjes en 5 maanden fruit. Buiten een enkele uitzondering, was het telkens een drama. Niets of slechts enkele schepjes. Werd er echt moedeloos van en vond het ook zo vervelend voor de verzorgsters op het KDV - elke dag opnieuw moesten ze in haar boekje noteren dat onze dochter weer weigerde te eten hoezeer ze ook probeerden, enkel de fles ging erin... En dan plots, net voor onze dochter 6 maanden was, had ze op het KDV plots beide papjes volledig opgegeten. Zomaar, van de ene op de andere dag! Van niks naar alles... En sindsdien heeft ze geen enkele maaltijd laten staan, zelfs geen klein beetje Porties van 300 à 350 gr worden zonder probleem soldaat gemaakt, zelfs na toevoeging van kip, vlees of vis of een nieuwe smaak. Dus vanuit m'n eigen ervaring: gewoon blijven aanbieden, zonder dat het een fobie moet worden voor je kind natuurlijk. En wanneer ze er klaar voor is, zal je het wel merken. Sta er eigenlijk nog steeds stom van hoe dit van de ene dag op de andere gebeurd is We zijn zonder forceren of wat dan ook nu in een regelmatig schema gerold - heb altijd op verzoek gevoed. 7h30 FV 210 + 7 11h30 groenten 15h30 fruitpap 19h30 FV 240 + 8
Hier hetzelfde verhaal. Mijn zus haar zoontje had het ook. Mijn zus heeft toen alleen fruit gegeven, en met 6 maanden groentehapjes waar aardappel en vlees doorzaten. Dat lustte hij wel en sindsdien heeft ie die potjes binnen 5 minuten helemaal leeg. Ik vind het op zich ook wel logisch, heb je wel eens een hapje alleen wortel ofzo geproefd? Het is ook echt niet te eten. Die mixen zijn ook veel smakelijker. Ik ga het ook zo doen, ik wacht nog een maandje en dan krijgt hij gewoon lekkere potjes. En tot die tijd lekker fruit, afgewisseld vers en uit een potje.
In principe heeft je kindje pas vanaf 6 maanden bijvoeding nodig. MIsschien is je dochtertje met 4 maanden gewoon nog niet klaar voor de groente.