Zucht! Dochter vind zelfgemaakt eten niet lekker

Discussie in 'Voeding' gestart door Eden28, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Mijn dochter vind sinds een tijdje eten heerlijk, vers fruit, brood, pap het gaat er allemaal in. Alleen de warme groente hap eet ze niet, ze eet het alleen als het uit een potje komt! Ik
    Blijf het proberen maar dat weigert ze. Mijn man heeft vandaag een potje gegeven omdat ik moest werken en hij dat makkelijker vind. Eet ze zo'n heel potje dus leeg! Frustrerend toch?

Wat zouden jullie doen!?

2. 27mama

27mama Bekend lid

8 mei 2013
    669
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou niet moeilijk doen, gewoon potje geven. Blij zijn dat ze dat wel op eet haha.

En af en toe gewoon wat van jullie eten laten proeven.

3. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik zou er ook niet moeilijk over doen.
    Gewoon af en toe eigengemaakt blijven proberen of een beetje mengen met een potje.

4. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Verschil potjes-vers zit in structuur en smaak uiteraad.
    Wat je kan doen is eerst pureren erg goed dan rijstebloem/meel toevoegen(zit overaal in potjes). Je kan ook speltpap of meergranen pap toevoegen. Het verschil zit in dat structuur en in bepaalde snaak wat rijstemeel of pap geven.
    Daarna steeds uitbreiden: grover pureren of stukjes tussenin grover toevoegen en minder meel/pap.

Hier andersom ze eet wel fruitpotjes als het moet maar maaltijd alleen vers ze baarst in frustrerende tranen met potjes.
    Ik heb geprobeeld kruidvat bio geven het was grover en zonder rijstme dat at ze dan wel.

Hier soms wiegert ze eten ook op een of andere reden bijv avocado uit koelkast of aubergine wil ze niet: moet alleen vers zijn. Dan macaroni wil ze ook niet mengen ze wil het met hand eten.
    Ze eet hier vrij alleen maar moet wel op bepaalde manier. Ook eten moet lepel na lepel zonder pauze(200gr is binnen 5min zitten in hihi).

5. Username

Username Niet meer actief

Hier hetzelfde probleem. Dochter at in het begin wel vers, maar weigert het nu al twee maanden pertinent. We hebben besloten er niet moeilijk over te doen en hebben biologische potjes in huis. Die eet ze met smaak in no-time helemaal op.
    We bieden gewoon regelmatig wat aan van onze borden. Komt wel goed. Het is beter om geen strijd te hebben als het om eten gaat ;)

6. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Waarom niet in stukken geven? Gepureerd eten is ook gewoon heel vies en in een potje is van alles toegevoegd om het toch een beetje eetbaar te maken. Vers eten in stukken smaakt gewoon veel beter.

7. adi

adi Niet meer actief

Een kind van ruim 1 jaar dat alleen gepureerde potjes kent als avondeten heeft waarschijnlijk veel tijd nodig om gewoon te leren eten, en te wennen aan uitgesproken smaken en de structuur van echt eten.

Ik zou persoonlijk haar aan tafel zetten en hetzelfde opscheppen als bij jullie. Liever nu even doorzetten als na 1,5 jaar) want dan beginnen de voeding-weigeringsfases

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Persoonlijk sluit ik mij aan bij Adi. Zou gewoon opscheppen wat jullie hebben, dat evt prakken maar verder niet. Onze oudste at het allerliefste alleen potjes en was echt een drama dat op een gegeven moment nog om te krijgen naar vaster eten..

9. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0

Hoe grover de stukken hoe slechter ze juist eet, ze houdt daar niet van. Het moet juist gepureerd voor haar zijn anders begint ze er niet eens aan. Mijn 2 jongens zijn ook goede eters, vooral de middelste en die gaf ook de voorkeur aan potjes helaas (mijn oudste niet). De middelste eet nu alles wat los en vast zit en dan vooral van mijn bord.

10. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Hier idd ook: hoe grover de stukken, hoe slechter ze eet. Ik had zo leuk gepland om Rapley te gaan doen, nou, madam belieft het alleen als het helemaal glad gepureerd is ;) Hier gelukkig (nog) wel de zelfgemaakte groentehap, maar om nou te zeggen dat ze tot nu toe enorm met smaak eet; neuh ;) Ik wijdt het nog maar aan de nieuwigheid, zijn nu 4 weken bezig.

11. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier nog steeds hoe grover de stukken hoe minder ze eet, ik doe er niet moeilijk om, heb potjes staan en probeer iedere avond iets van eten wat wij eten. Komt wel goed! Ik heb vroeger ook alleen maar potjes gehad en ik ben er gewoon 29 mee geworden ;) ennnn ik eet alles :D

12. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Trouwens wat wel apart is, nasi, rijst, macaroni, spagetti eet ze gewoon zo, niks pureren of zo ze eet het zo op. Maar als ik met stukken fruit aankom....denk maar niet dat ze het eet hoor, die spuugt ze gewoon uit....boterham of broodje eet ze ook gewoon zo op.
    Tja meisje he :D;)

13. Eden28

Eden28 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.623
    0
    0
    Ja dat zal het zijn :)
    Patat eet ze namelijk wel zo haha gek kind. Brood heeft hier ook lang geduurd voordat ze het doorslikte ipv uitspuugde. Ze heeft een hele lange tijd heel slecht gegeten dus vind het erg belangrijk dat ze goed eet en als dat potjes zijn, dan moet dat maar.

14. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0

Hier ook precies hetzelfde. Ze eet zelfs paprika snel uit handje grote stuk.
    Maar fruit kook ik en pureer altijd

15. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Dat vind ik ook, vind het belangrijk dat ze goed eet, en als ze die 15 maanden potjes dan wel eet, prima dan eet ze die :) lig ik niet wakker van.

Deel Deze Pagina