Dl krijgt sinds ze 14 mnd is smiddags melk (sochtends savonds en snachts nog bv) ze drinkt alleen karnemelk, de rest hoeft ze niet
Daar is inderdaad geen eenduidig beleid over helaas. Hier altijd volle melk en volle melkproducten. Zolang je kind niet te veel zuivel gebruikt (om en nabij de 300 ml) is volle zuivel gezond. Kinderhersenen hebben veel vet en vooral ook een behoorlijke hoeveelheid verzadigd vet nodig om te groeien.
Waarom 300 ml? Waarom mogen ze niet meer melk? Mijn meisje drinkt het liefste de hele dag melk, Roosvicee, water, sap of thee laat ze staan.
300 ml is het advies vanaf de leeftijd van 1 jaar. Dat geldt alleen voor gewone melkproducten of kunstvoedingmelk. Niet voor borstvoeding. Er zit namelijk wel een behoorlijke hoeveelheid calorieën in melk. Vanaf 1 jaar is het de bedoeling dat ze hun calorieën uit andere producten halen dan melk. Maar daar zit uiteraard wel speling in. Mijn jongste dronk en at slecht. Die heeft wat langer op 500 ml gezeten.
Ik ben savonds in ene overgestapt op halfvolle melk. Ik heb niet het idee dat het hem überhaupt is opgevallen.
Mijn zoontje krijgt al vanaf een maand of 7 notenmoes op zijn broodje, wel eerst alleen blanke amandelmoes maar nu eigenlijk alles soorten. Gaat heel goed hoor. Doe het ook veel door zn eten.
Notenmoes is niet gevaarlijk (mits niet allergisch), maar noten zijn echt een no-no tot ze weet ik hoe oud zijn (wegens het verstikkingsgevaar).
Je moet dan inderdaad bij kleintjes de noten op een andere manier geven dan in zn geheel, als moes/pasta. Sorry had ik dat erbij moeten zeggen, leek me nogal vrij logisch -_-
Net voor een jaar begonnen met tussen de middag melk te drinken. Koud drinkt hij minder dan warme melk. Betreft yoghurt gaan we overstappen naar volle yoghurt. Groeit als kool en kan wel wat extra's gebruiken.