Ik heb een bizar verhaal. Ik heb circa 3 weken geleden een test gedaan na ivf behandeling en die gaf zwanger aan. Vervolgens toen ik 4 weken en 3 dagen was werd dit bevestigd door het ziekenhuis. Vervolgens kreeg ik heftige bloedingen en werd er gezegd dat ik een miskraam had. Een paar dagen later kreeg ik een echo om te kijken en toen zagen ze het in mijn baarmoederhals zitten. Het zou van zelf naar buiten komen. Vervolgens een week later weer een echo en toen bleek het in mijn baarmoeder zelf te zitten en was ik toch zwanger. Nou heb ik afgelopen donderdag weer een echo gehad met 6 weken en 6 dagen en zagen we een kloppend hartje! Maar het was 4.1 mm groot. volgens de gyneacoloog wat aan de kleine kant. Het zou voldoen aan een zwangerschap van 6 weken precies. Ik zou dus 6 dagen achter lopen. Wie kan me iets vertellen over de grootte van de embryo, want ik zit momenteel in een achtbaan die eigenlijk maar niet op houdt......Ik heb op internet verschillende verhalen gelezen. Het zou circa 7 mm moeten zijn bijvoorbeeld. Kan het niet zo zijn dat ik misschien een latere innesteling heb gehad en dus een latere ontwikkeling of zo. En ik heb in de week dat ik dacht dat het een miskraam zou zijn behoorlijk gerookt, wijntje gedronken en zelfs paracentamol genomen tegen de hoofdpijn. Zou dat de reden kunnen zijn dat het wat later is gaan groeien of zo. De hartactie van de kleine was perfect...... Iedereen met advies, raad of informatie welkom!
Hoe moeilijk het ook is, je kunt alleen maar afwachten. Paracetamol mag je overigens (met mate) nemen, dus maak je daar niet druk om. En dat je hebt gerookt en gedronken, daar kun je nu toch niks meer aan doen dus ook dat moet je gewoon loslaten. Er zijn junks die hun hele zwangerschap doorspuiten en die krijgen toch ook een gezond kind (verslaafd dat wel). Nu gewoon niet meer doen iig! Wat zei de gyn zelf? Het gebeurt wel vaker dat het beebje zich wat later innesteld. Afwachten is het enige dat je kunt doen (en dat zuigt echt! I know!) Ik hoop dat je snel goed nieuws krijgt!
bedankt in ieder geval en het is inderdaad KL*TE om zolang te moeten wachten. En dat terwijl de gyneacoloog eigenlijk me over 3 weken pas wilde zien! Ik zou zo graag iemand spreken die ook een kleine embryo had....En wat daar de gevolgen van zijn geweest. Maar anderen met raad en advies zijn tuurlijk net zo welkom, ben benieuwd....
Kan alleen maar zeggen: Houd moed! Ik heb bij de eerste echo (7w3d) te horen gekregen dat ik een week korter zwanger was dan ik dacht (ik was dus 6w3d) en met de termijnecho, was ik weer een week verder dan ze eerst gemeten hadden (dus toch mijn eerste gedachte). Het kan dus alle kanten op. Mijn verloskundige gaf aan dat het te maken heeft met het feit, dat de embryo rond de 6 weken nog vrij klein is wat het dus moeilijker maakt om het op te meten, dus kan het nog wel eens afwijken. Sterkte en probeer je niet te druk te maken.
Ik had bij 6w 4 dgn mijn eerste echo eb mijn gyn. zei toen dat je rekening moet houden met een speling/meetverschil van de apparatuur van 5 dagen. M.a.w. Het is echt milimeterwerk. Bovendien gaat niet bij iedereen de innesteling en de celdeling even snel dus het zou heel goed kunnen hoor. wel spannend natuurlijk. Sterkte en ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
ik heb een echo gehad met 6weken 6dagen was toen 7,7mm maar hij vertelde dat de eerste keer altijd gokken is omdat de dooierzak vaak in de buurt ligt en ze niet goed kunnen meten
ze metenbij de verloskundige van kruin tot stuitje. Wat je op internet leest is vaak de gehele lengte, dus inclusief beentjes
Hoi, mijn beebje was met 6 weken en 4 dagen 6,4 mm en met 9 weken en 1 dag 2,57 cm. In zo een pril stadium is het gewoon ontzettend moeilijk om dit precies te meten. Ik raad je aan om rustig af te wachten, en aangezien de hartactie van jouw beebje goed is moet je er maar het beste van hopen. Het is zo te lezen wel een sterk kindje dus blijf positief, gr. Nicole
met veel verdriet moesten we afgelopen donderdag afscheid nemen van ons wondertje. Het hartje klopte niet meer. uiteindelijk is het wondertje 2,8 cm groot geworden. Vrijdag ging ik de 10e week in, maar het heeft niet zo mogen zijn... maandag word ik gecureteerd... bedankt lieve meiden voor jullie reacties.
Hoi, wat een verdriet zeg, en het zag er zo positief uit. ik wil je voor maandag heel veel sterkte wensen. De curretage stelt niets voor maar de tijd erna en het verwerken zijn veel zwaarder, meid neem er je tijd voor en voor de toekomst hoop ik toch dat jij dit wonder op nieuw mag ervaren en dan de negen maanden wel mag uit zitten, heel veel sterkte, gr. Nicole