volle of magere yoghurt

Discussie in 'Voeding' gestart door rodelief, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik lees dat meiden vaak volle yoghurt geven. Heeft dat dan niet teveel calorien??
    Ik heb namelijk een lekker dik knulletje.
    Of is het gezonder volle yoghurt???

2. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Er wordt volle yoghurt aangeraden, juist vanwege de vetten die erin zitten. Daar groeit een baby van. Bij borstvoeding is de voormelk meer een dorstlesser en de achtermelk is juist het voedzame deel, die is ook vettiger. Bij kunstvoeding geen idee, misschien maken ze het van volle melk of doen ze er nog iets extra's in voor de calorieën.

Maar als jouw zoontje neigt naar iets te veel wegen voor zijn leeftijd en lengte, misschien moet je het dan eens vragen aan het CB of volle yoghurt dan wel aan te raden is. Het ligt er denk ik ook aan of je het geeft ter vervanging van een voeding, of voor erbij.

3. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik geef het als toetje. Magere yoghurt dan. En ik geef flesvoeding.

4. Amayo

Amayo Actief lid

13 jun 2010
    240
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik meng wel eens magere yoghurt (omdat ik dat zelf eet) door zijn fruit. Hij vind het reuze lekker!

5. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik gaf altijd halfvolle yogurt maar hoorde pas geleden van mn huis arts dat ik mijn zoon beter volle zuivelproducten kon geven omdat hij zo veel poepluiers heeft (hij is 2,5 )en als ie n boterham gegeten heeft hangt de vorige alweer in zn luier bij wijze van spreken.

ik vond het best wel tegenstrijdig maar sinds ik dat dus doe is het wel minder .

maar toen ze nog heel jong waren gaf ik trouwens magere yogurt in n tuit beter dat liep er makkelijker door dan halafvolle

6. Jasminum

Jasminum Fanatiek lid

16 feb 2011
    1.088
    0
    0
    Vanaf wanneer mag je eigenlijk yoghurt gaan geven?

7. Sensea

Sensea Niet meer actief

volle yoghurt heeft meer bouw en voedingsstoffen. om het dunner te maken kun je er thuis ook water doorheen gooien als je het in een tuit wil doen.

ik meen (uit mijn hoofd kan er dus naast zitten) dat het vanaf een maand of 7/8 mag. wij zijn zelf pas na de eerste verjaardag begonnen met melkprodukten. en dan inderdaad als eerste yoghurt, biogarde en griekse ,yoghurt.

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik geef alleen volle zuivelproducten, aangezien er in magere haast niks zit. Vult alleen het maagje.

Omdat mijn dochter echt een sprietje is neem ik de vetste yoghurt die er is: Griekse yoghurt (10%).

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee dat heeft niet teveel calorieën voor een gewoon normaal kind. Als je bang bent dat je kind teveel calorieën binnenkrijgt, kan je ook halfvolle yoghur tgeven. Magere yoghurt heeft eigenlijk niets meer aan positieve eigenschappen..

Zowel mijn zoon als dochter krijgen beide volle yoghurt. Zoonlief is alles + 1. Dochterlief is + 1 met haar lengte en gemiddeld met gewicht.

Yoghurt mag vanaf 6 maanden maar hoeft natuurlijk niet

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, magere yoghurt bevat natuurlijk wel gewoon nog calcium en dergelijke. Onzin om te stellen dat het geen goede eigenschappen heeft. ;)

11. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    mijn dochter krijgt altijd alles halfvol, melk en yoghurt
    gewoon omdat wij dat ook krijgen en anders blijf ik alles kopen ;)

maar krijgen ze inderdaad van volle melk minder/dikkere poepbroeken?
    nog nooit van gehoord :(

12. sunshine1976

sunshine1976 Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef haar volle yoghurt en volle kwark, avocado, allemaal gezonde vetten die ze gewoon nodig heeft.

13. adi

adi Niet meer actief

Hier ook alleen volle zuivel. Alles waar halfvol of mager voor staat zijn in principe dieetproducten. Tenzij je vindt dat je kind aan de dieet moet, zie ik geen reden om geen volle zuivel te geven.

14. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik blijf voorlopig nog maar gewoon de magere geven. Mijn zoontje zit met zijn gewicht tegen de bovenlijn en ik wil hem ook niet dikker maken dan nodig. Voorlopig krijgt hij het alleen als toetje i.p.v danoontje ofzo. En het zijn hooguit 10 hapjes. Dus meer voor het idee dan voor de broodnodige calcium en enzo.
    Ik zal het de volgende keer ook wel ff op het cb vragen.
    Thanks voor de antwoorden.

Deel Deze Pagina