Voogdijschap laten vastleggen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 11oktober, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet waar ik dit topic moet plaatsen, dus ik doe het maar hier :)

Wie heeft hier ervaringen mee en kan me er meer over vertellen? Hoe gaat dit in zijn werking bij de notaris en wat voor kosten brengt het met zich mee?

2. WmvSS

WmvSS Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.160
    0
    0
    Den Haag
    Voogdij of gezag? Gezag verdeel je tussen vader en moeder als je niet getrouwd bent. Voogd kan je vast laten leggen bij de notaris en komt eigenlijk alleen van pas als jij komt te overlijden. Kosten verschillen per notaris maar zal ond de 300 liggen.

3. mbtc

mbtc Fanatiek lid

9 nov 2010
    1.811
    0
    0
    leidster kinderopvang
    velsen
    hoi,

wij hebben dit niet bij de notaris geregeld. dat gaat ongeveer tussen de 500-900 euro kosten geloof ik.
    wij hebben zelf onze wensen op papier gezet en laten ondertekenen door de partijen die er bij betrokken zijn.

daarnaast hebben we een onafhankelijk iemand die papieren ook laten tekenen. het briefje zit in onze enveloppe belangrijke papieren waar ook begrafenis polis ed in zit.
    kopie bij mn schoonouders en ouders in de kluis.
    alle partijen zijn er van op de hoogte. volgens mij is dit ook rechtsgeldig en zullen ze daar rekening mee houden mocht het ooit zo ver komen.

je moet vooral goed weten wat je wel en niet wilt zeker als je naar de notaris gaat. en als je er iets in wilt wijzigen komen er altijd leuke kosten om de hoek. daarom hebben wij het op deze manier gedaan.
    zo hebben wij eerst ook ons samenlevingscontract gemaakt. die is nu overbodig omdat we getrouwd zijn.

veel succes, het zijn helaas dingen die we moeten regelen idd voor het geval dat....

4. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ik heb hier al eens voor gebelt naar de notaris. Alleen een voogd vastleggen kost rond de € 300. Wil je ook laten vastleggen dat iemand de erfenis beheert tot zijn 18/21 jaar dan zou het rond de € 500 gaan kosten. Het is veel geld, maar ik vind het wel heel belangrijk. Ik wil graag zelf kunnen bepalen wat er met mijn kind gebeurt als wij er niet meer zijn. Dan geef ik liever geld aan uit dat ik zeker weet dat het rechtsgeldig is.

5. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Wij moeten ook nog een voogdijregeling laten vastleggen bij de notaris. Basistarief is hier 227 euro voor een testament waar alleen voogdijregeling in staat. Willen hiermee voorkomen dat onze kids naar mijn schoonouders gaan, mocht ons iets overkomen.

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Moet hier ook nog gebeuren. Het moeilijke vind ik om iemand te kiezen...

Ouders misschien te oud, broers en zussen van ons beide aan een kant weinig contact en mijn zusje is nog jong en staat heel anders in het leven. Ik heb een heel lieve vriendin die ik het toe zou vertrouwen, maarja wie zegt dat je die over 10 jr nog spreekt.... Lastig!

Hoe hebben jullie gekozen?

7. 11oktober

11oktober Actief lid

28 jul 2011
    266
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ WmvSS: voogdijschap voor als ons beide (papa en mama) iets overkomt. We zijn getrouwd.

Wij hebben mijn schoonzus al gekozen. Hele lieve vrouw, helaas zelf geen partner en nooit kinderen gekregen terwijl dit haar grootste wens was. Hoe zij in het leven staat verder en hoe ze voor onze zoon zorgt als hij een dagje bij haar is geeft ons vertrouwen. Hoe dat over 10 jaar is zul je idd nooit weten. Dat is altijd een lastige keuze...

Wat een belachelijk hoog bedrag zeg. Maar inderdaad wil je wel zelf de beslissing kunnen maken. En natuurlijk moet het beheer van de erfenis dan ook worden meegenomen als onze zoon onder de 18 is. Dat wordt sparen dus...

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Qua persoon die wij kiezen:
    In eerste instantie mijn ouders. Mochten zij het om wat voor reden dan ook niet kunnen of willen;
    Mijn zus (en zwager).
    We hebben als eventuele derde optie mijn beste vriend in gedachten.

Deel Deze Pagina