Ik ben op zoek naar recepten voor groente. En dan bedoel ik niet de standaard broccoli of bloemkool. Want daar ben ik een beetje op uitgekeken.. Dus heb jij een lekker recept met groente voor bij aardappels en vlees, dan lees ik dat graag! Pasta's, soepen en stamppotten mag ook natuurlijk, maar daar kom ik meestal wel uit. Dank je wel!
ik weet niet of het is wat je bedoeld, maar hier wat ideeen: - bij sperziebonen doen wij uitgebakken spekreepjes doorheen en een gesneden lenteuitje - wat wij bij heel veel gerechten lekker vinden is een hoop gesneden groenten in een ovenschaal: paprika, courgette, wortel e.d. en dan besprenkelen met olie en roosteren in de oven. - broccoli eten wij samen met gele paprika, cherrytomaatjes en rode ui. - als variatie helpt het ook om een "gewone" groente in een ovenschotel te verwerken: bloemkool, prei, sperziebonen, met aardappel en vlees (gehakt, kip) samen in een ovenschotel.
Dit recept is hier een groot succes. 3-4 winterpenen 2 handjes diepvries erwten 1 ui 300 gram rundergehakt 1/2 tl thijm 1/2 tl rozemarijn Aardappels (geen idee hoeveel precies, gok altijd) Blikje tomaten puree 1 eetlepel bloem 1 rundvlees bouillon tablet Geraspte kaas 200 ml water Scheutje melk Aardappels gaar koken Wortel en ui klein snijden en paar minuten fruiten in de pan Gehakt toevoegen en rul bakken Tomaten puree toevoegen Bloem toevoegen 200 ml water toevoegen Bouillon tablet toevoegen Kruiden toevoegen Aardappels prakken, scheutje melk en geraspte kaas erdoor Wortel/gehakt mengel in ovenschaal, aardappel puree erboven op en dan 30 min op 200 graden. Eventueel nog wat kaas over de aardappelpuree voor het de oven in gaat. Origineel recept is met 500 gram gehakt en 1 wortel. Zelf aangepast met meer groenten erin
Na het koken en afgieten van de broccoli een gesneden uitje en eventueel knoflook in de pan. Daarna wat ketjap erbij en de broccoli er nog even in opwarmen.
Bedankt voor jullie reacties. Voor vanavond ga ik verschillende groentes roosteren in de oven. Ben benieuwd
Lekker voor de winter: zoetzure kool. - Een halve winterpeen raspen en even bakken in wat olie - een blik tomatenblokjes, een scheut (vers) sinaasappelsap, een scheutje ketjap en een eetlepel honing toevoegen. (precieze hoeveelheden naar eigen smaak) - fijngesneden savooiekool (groene kool) toevoegen en laten garen.
En bewerkelijk, maar wel leuk en lekker: gevulde knolselderij - Een knolselderij helemaal rondom schoonmaken/schillen - In tweeën snijden (halve bollen) en uithollen tot je een soort bakjes hebt (lukt mij het best met een appelboor ) - Een prei fijnsnijden en de inhoud van de knol fijnhakken - Prei + de helft van de fijngehakte knol bakken en fijngesneden ham, creme fraiche, versgemalen peper en tijm toevoegen - De knolselderijbakjes gaar koken - Vulling in de bakjes, afdekken met geraspte kaas en even in de oven (eigenlijk alleen voor de kaas, want de rest is al gaar)
*Verse spinazie roerbakken met een rood uitje, teentje knoflook en tomaat, pijnboompitjes er overheen. *Groenten ( courgette, aubergine, wortel, ui, tomaat, paprika, zoete aardappel ) stoven in de tajine of andere stoofpan, met kruiden ( zout, ras el hanout ) en kipdij. *Groentenlasagne ( ff googlen voor een recept, internet staat er vol mee )