wanneer uitbetaling?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door aylioun, 21 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aylioun

aylioun Bekend lid

10 feb 2011
    529
    0
    0
    zuid-holland
    Beste,

als mijn zwangerschapsverlof 30 mei ingaat, wanneer krijg ik dan de eerste betaling?
    Een maand later?
    Of wordt die uitkering per week uitbetaald?
    Ik weet niet of het uitmaakt, maar ik ga ervan uit dat ik de uitkering rechtstreeks van het UWV krijg, aangezien ik mijn ziektewetuitkering nu ook rechtstreeks krijg.

mvg Aylioun

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Aylioun,

Als je zwangerschapsuitkering op tijd is aangevraagd, krijg je binnen vier weken na 30 mei een beslissing en ook de eerste betaling. Deze betaling gaat over de periode van 30 mei tot aan de beslissingsdatum. Daarna krijg je iedere week een vervolgbetaling. Is de uitkering te laat aangevraagd? Dan krijg je de eerste betaling 4 weken na dat we de aanvraag hebben ontvangen.

Op het aanvraagformulier moet je werkgever vermelden hoe UWV de uitkering moet betalen: aan de werkgever of aan de werknemer. Overleg dit dus met je werkgever. Heb je geen werkgever meer? Dan betaalt UWV uiteraard direct aan jou. Als je geen werkgever meer hebt, moet je zelf het verlof aanvragen. Neem daartoe 8 weken voor je uitgerekende datum contact op met UWV Telefoon (0900 – 9294).

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige verdere zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Robert
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina