baby van 7 dagen oud poept niet! (Borstvoeding )

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kruimel86, 14 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn baby is 7 dagen oud. De eerste dagen poepte ze veel , donkerkleurig. Ik geef borstvoeding en het is nu al 60 uur geleden dat mijn baby voor het laatst heeft gepoept ( de laatste keer was geelachtige poep). Ze plast wel gewoon goed en regelmatig , maar ik maak me heel erge zorgen over dat ze niet poept. Ik zie overal staan op websites dat baby's van 7 dagen juist heel veel poepen.... wat zou het kunnen zijn dat ik verkeerd doe?

2. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Wat zegt je kraamhulp en je vk? Ik zou naar hun luisteren in dit geval!

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Hier zat er soms wel 10 dagen tussen maar weet niet meer of dat zo jong ook al was dus zou even advies vragen aan je verloskundige

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!

Er is een zeer wijde marge van wat normaal is als het gaat om poep van borstvoedende baby's (weet niet precies hoe het met kv zit, dus beperk me tot wat ik weet over borstvoeding). Sommige baby's poepen meerdere keren per 24 uur (die van mij 6 à 8 keer per dag, had van mij wel ietsje minder gemogen) en sommigen poepen 1 keer per week (vriendin van mij: "Het is vandaag donderdag, dus we letten even op of Claire gepoept heeft, want dat doet ze op donderdag.")

Zolang de baby het verder goed doet en er geen last van lijkt te hebben, zou ik me niet te veel zorgen maken. Na 7 dagen niet poepen zou ik eens advies van een professional vragen. En zelfs dan kan het normaal zijn.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou het even overleggen met de kraamhulp. De eerste tijd poepten ze hier enorm veel en dat werd langzaam steeds minder tot er soms wel een dikke week tussen zat. Ze hadden er verder geen last van en het bleef zacht, dus was allemaal ok.

6. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Mijne liet er soms wel 10 dagen tussen zitten kon geen kwaad zei het cb

Naarmate die vaste voeding kreeg werd dit vaken maar nooit meer als 1x per dag

7. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik woon in het buitenland dus heb geen kraamhulp. Donderdag heb ik controle bij de kinderarts...

8. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
  9. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hoor je je baby ook slikken als ze drinkt?
    Wat was haar gewicht bij de geboorte, en wat is haar gewicht nu?

Je zou haar buik alvast wat kunnen masseren, met de klok mee en heel zachtjes, misschien dat je het dan wat stimuleert.
    Wel goed dat ze wel plasluiers heeft.

Volgens mij moeten babies inderdaad minimaal 1 keer per dag poepen als ze zo klein zijn. Maar ik weet het niet zeker
    Het kan zijn dat je dochter toch niet genoeg melk uit je borsten kan halen, door bijvoorbeeld verkeerd aanleggen. Kijk of ze een goede grote hap neemt, met een deel van de tepelhof in haar mond. Internet is je beste vriend. Borstvoeding is een soort van laxeermiddel en zorgt dat de darmen schoon worden, het is al heel goed dat ze al gele poepluiers had.

Het artikel wat Madelein aangeeft is heel duidelijk vind ik, hopelijk helpt het je.
    En inderdaad even overleggen met je kinderarts is geen kwaad.
    Als hij bijvoorbeeld zegt dat je moet gaan bijvoeden, dan moet je wel gaan kolven hoor. (Nou ja, je moet niets natuurlijk, ,aar je snapt me vast wel. Je borsten hebben wel een seintje nodig dat ze meer melk moeten gaan aanmaken.

10. ZaZaM

ZaZaM Fanatiek lid

22 jan 2015
    1.694
    38
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Bij borstvoeding is het niet altijd erg als je baby niet elke dag poept, alle stoffen worden goed opgenomen door het lichaam waardoor er weinig afvalstoffen zijn. Maar bij zou een jonge baby zou ik voor de zekerheid wel even aan de bel trekken bij de huisarts.

11. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook al heb ik morgen pas een afspraak heb ik toch voor de zekerheid even gebeld. Kinderarts gaf aan dat dit vaker voorkomt en geen probleem is. Ze krijgt genoeg melk binnen zegt ze en dit is te zien aan het aantal plasluiers dat ze heeft. Morgen wordt ze lichamelijk sowieso onderzocht dus ik laat dan ook nog even weten hoe het was. Die link naar de borstvoeding website had ik zelf ook gevonden en maakte mij dus zo onzeker :(

12. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Goed dat je hebt gebeld. En fijn dat de arts het niet verontrustend vond.
    Dan zou ik op hem vertrouwen nu.

13. baby001

baby001 Bekend lid

5 mrt 2015
    897
    18
    18
    Mijn dochter liet vanaf de geboorte altijd precies 10 dagen ertussen zitten. Ze heeft trouwens van de geboorte wel obstipatie (in combi met bv)

14. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Goed dat je gebeld hebt, en denk dat het een fijn idee is dat ze er morgen even goed naar kijken. Misschien hoort het gewoon bij je kindje. Sterkte!

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Kun je een lactatiekundige raadplegen? Desnoods emailconsult. Maar t is niet helemaal de bedoeling dat een baby van een week niet poept.

16. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada

Je hebt gelijk, ik was vergeten dat de richtlijnen voor pasgeboren baby's anders zijn. Excuses!

Ik vond dit: LLLI | Is my breastfed baby constipated?

Heeft ze inmiddels gepoept?

17. kruimel86

kruimel86 Lid

8 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    NULL
    HIEP HOI ze heeft gepoept hoor, na het opmeten van temperatuur met thermometer en dus waarschijnlijk gezorgd voor wat stimulering ! Een ware explosie, opgespaard van 3 a 4 dagen, nog nooit zo blij met het zien van poep geweest hahaha!

18. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Wauw, joepie.
    Kan me voorstellen dat je blij bent.

Deel Deze Pagina