In wat voor flesjes geven jullie je melk mee naar het kdv? En doen jullie dan bijvoorbeeld 3 volledige voedingen of splitsen jullie het? Ik bied het thuis met de fles oefenen namelijk in kleine beetjes aan aangezien hij soms niet alles wil en je het dan niet weer kan opwarmen. Maar om dan 6 kleine flesjes mee te geven..? Overgieten is lastig omdat het pas goed mengt als het warm is.
MIsschien dan toch kleine beetje in meerdere flesjes. Wat je zegt kan er zo elke keer wat opgewarmd worden... Vandaag gewoon meerdere flesjes en ook bij KDV even overleggen hoe andere moeders het doen. Heb zelf nog geen ervaring
Ik heb de Avent startersset gekregen als kraamcadeau van mijn zus... Daar zitten kleine en grote flesjes in (125 en 230 ml) Ik gaf Seph altijd een hele voeding mee en tja... als hij het niet opdronk vond ik dat soms wel jammer ja... Ik zou even overleggen met de leidsters ze hebben waarschijnlijk wel een voorkeur... Ik heb ook een flesje 'reserve' liggen bij het kdv
Ik zal idd es overleggen met de leidsters. Heb net een site gevonden en ga maar wat flesjes, diepvries bewaarzakjes en een koeltasje aanschaffen. Kost me wel 40 euro maar ach, ik bespaar behoorlijk wat door geen fv te hoeven kopen
In het begin gaf ik grote, volle bakjes mee. De leidsters schonken daarvan een beetje in het drinkflesje en verwarmden dat. Misschien dat het ene flesje daardoor wat wateriger was en het andere flesje wat romiger, maar uiteindelijk kregen ze toch alles wel binnen. Toen eenmaal duidelijk was hoeveel ze per keer gingen drinken, gaf ik het per voeding in een drinkflesje, maar dan met een dop erop ipv een speentje. Hoefden ze het ook niet over te gieten. Heb wel gemerkt dat het ene kdv zakjes met melk prima vindt, en het andere heeft het liever niet omdat ze ervaring hebben dat dat meer knoeit. Kun je het beste even met de leidsters overleggen, hoe zij het graag hebben en wat andere ouders doen.
by the way: voor het invriezen en bewaren vond ik de Avent Via bakjes handig. Wel goed opletten dat je hem goed dichtdraait anders lekt het. die speciale gesteriliseerde zakjes van Medela vond ik te duur (want voor eenmalig gebruik). Koeltasje is wel heel handig; en hard nodig als je iets verder van het kdv woont.
Ik gaf gewoon complete kant en klare flessen mee. Avent flessen. Dus ook met speen en al. Dop er op. Hoefden ze het alleen maar uit de koelkast te halen en in de fleswarmer te zetten. Als ik niet genoeg bij elkaar kon kolven deed ik er een paar borstvoedingsijsblokjes bij om aan te vullen. Ik heb 1 flesje ook daar in de vriezer gedaan. Hebben ze trouwens nooit gebruikt, maar vond het een fijn idee. Maar net als de anderen hier zeggen zou ik even overleggen hoe zij het makkelijk vinden. Misschien hebben ze nog wel tips van hoe andere moeders dat deden.
zo deed ik het ook en ga ik ook weer doen. wel eerst even kijken hoeveel ze drinkt. Mijn zoon kreeg twee flinke flessen (150 of meer toen ie wat ouder was) mee en deed het daarop, ik denk nu toch aan drie iets kleinere flessen (100-120 ofzo).
Goh, dat is idd ook nog een idee Ik heb dan wel difrax flessen, kunnen niet in een flesverwarmer geloof ik. Nouja, ik vraag idd wel even na op het kdv. Een voordeeltje: hij gaat een maandje later, dus weer een maandje niet hoeven kolven hihi