Hoe begon jullie bevalling

Discussion in 'De bevalling' started by Tatiana25, Jun 17, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

Feb 28, 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Hallo allemaal....

Ik ben zo te zien bijna uitgerekend :) eindelijk!!!

Mijn dochtertje van 6 is gekomen met een spoedkeizersnede.
    En is geboren met 34 weken... Ivm hellp syndroom

Dus gewone bevalling geen ervaring mee.
    Nu ben ik heel benieuwd hoe jullie bevalling zich aankondigde.

Veel gerommel voor die tijd of juist niet wel geen slijmerig verliezen. Of vruchtwater ? Zo spontaan of merkte je het aan je stoelgang wat ik hoor dat ook wel kan dat je veel naar wc moet Tell meee:)

2. Miss M

Miss M Fanatiek lid

Mar 19, 2012
    2,389
    597
    113
    Female
    Noord-Holland
    Hier totaal geen vooraankondiging of gerommel oid gehad.

Beide bevallingen begonnen met het spontaan breken van de vliezen.

Kindje was de laatste dag alleen iets drukker dan normaal, maar verder kan ik echt niks bedenken waardoor ik had kunnen weten dat de bevalling eraan kwam :p

Succes met je laatste loodjes!!

3. Billie85

Billie85 Bekend lid

May 3, 2012
    715
    0
    16
    NULL
    Noord-Brabant
    Bij mij begon het ook met het breken van de vliezen. Achteraf gezien had ik niet echt het idee dat het zich aankondigde. Had al bijna 2 weken wel wat meer harde buiken en af en toe wat krampen..maar geen duidelijk gevoel dat het die dag zou gaan gebeuren! Jammer vond ik dat..haha..wilde zo graag weten wanneer het eindelijk zo ver zou zijn..

Maar wie weet is het al snel bij jou! Maar geniet nu nog lekker van het zwanger zijn..ook een heel bijzonder moment he! :D

4. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

De eerste is spontaan geboren met 36+4..

Had overdag de hele dag wat buikpijn en rugpijn, niet echt het idee dat het begon. Op aandringen van mijn moeder toch maar de verloskundige gebeld. Die vond ook dat er niets aan de hand was..
    Toch nog een keer gebeld op aandringen van mijn moeder en doorverwezen naar het ziekenhuis onder de noemer van "het zal wel een blaasontsteking zijn, over een half uur ben je weer thuis".

19.45 kwam ik in het ziekenhuis, 4 cm ontsluiting en om 7.56 is mijn dochter geboren.

Nu ben ik 40+2 en nog steeds aan het wachten haha

5. Mamakuh85

Mamakuh85 Actief lid

Jan 11, 2013
    474
    0
    0
    Niet haha ;) heb nergens last van gehad dus met 41+3 ingeleid.

6. Tatiana25

Tatiana25 Bekend lid

Feb 28, 2014
    581
    0
    0
    Meppel
    Wat verschillend allemaal zo zie e maar dat overal anders is. Heb al twee dagen last van harde buiken maar niet echt ritme net ff geslapen en nu begint weer heel appart ook erge hoofdpijn en last met me stoelgang. Ben al eerder geweest twee weken geleden en waten het voorweeen nu bel ik dus niet zo snel meer maar maakt me wel nieuwsgierig of nu echt wat aan de hand ia

7. Reza83

Reza83 Bekend lid

Apr 23, 2011
    599
    0
    16
    De gyn had mij op de uitgerekende datum getoucheerd om te zien of ik al ontsluiting had maar zat potdicht. Toch kreeg ik daarna veel ongi krampen en snachts zijn mijn vliezen gebroken. Of dit toeval was of niet ik was die gyn erg dankbaar :)

8. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    2,165
    178
    63
    Had 1,5 week ervoor in de avond en nacht voorweeen. Voor de rest niks gemerkt. Toen braken mijn vliezen en gelijk goede weeen. Nognet geen 4 uur later was hij er :D

9. Nogeventjes

May 13, 2014
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twee keer hetzelfde verhaal: geen voortekenen en snachts begonnen met weeën.

10. baby14

baby14 Actief lid

Nov 3, 2013
    172
    0
    0
    De week ervoor verloor ik wat slijm met bloed. Op de dag dat het begon 's ochtends ook weer slijm met bloed. Heel de dag wat krampen en harde buiken maar niets bijzonders, en een heel druk kind. 's Avonds rond 7 uur werd het regelmatiger zo om de 5 minuten. De volgende dag om 13.45 pas geboren...

11. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    1e keer totaal geen voortekenen. Begon met het verliezen van de slijmprop, direct weeën en drie uur later was de baby er.

2e keer maandenlang elke nacht een paar uur voorweeën. Met 41+2 uiteindelijk ineens echte weeën, uit het niets en binnen 2,5 uur was de baby er.

3e keer begon met wat licht gerommel, om het half uur. In de loop van de dag zette dat uiteindelijk door en toen het serieus werd was het in een uurtje of 3 gepiept.

Alle keren zijn de vliezen bij mij overigens doorgeprikt door de verloskundige aan het eind. Blijkbaar maak ik sterke vliezen, haha.

12. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

Feb 22, 2011
    4,230
    28
    48
    Female
    Noord-Brabant
    Hier bij de eerste lag ik lekker op de bank om 19.30 en ineens voelde ik het vruchtwater lopen. Had een hoge vliesscheur dus hebben later mijn vliezen in het ziekenhuis nog wel doorgeprikt maar toen was ik het meeste al kwijt..
    Rond 01.00 eerste echte pijntjes en rond 07.00 had ik 3 cm ontsluiting.. 's middags om 15.38 is zoonlief geboren..

De tweede kan ik je hopelijk heel snel vertellen :p Ben er zo klaar mee, voor mij mag hij komen :) Wel al een week wat buikkrampjes en vervelend gevoel.. Maar zet nog niet door helaas.

13. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Hier ook geen voortekenen. Geplande keizersnee stond al gepland voor een week later.
    's morgens om 5 uur braken mijn vliezen in bed, om 6 uur in het zkh aangekomen. Wel al wat gerommel onder in mijn buik. De keizersnee zou een week vervroegd worden, maar moest wachten tot wisseling van artsen teams om 8 uur. Maar net nadat de gyn me kwam meedelen dat ik zo naar de OK zou vertrekken voor de ks, kreeg ik enorme persdrang. En 15 min. later is mijn zoontje spontaan geboren. Dus alles bij elkaar in nog geen 4 uur vanaf vliezen gebroken tot aan bevallen.;)

14. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

Oct 4, 2012
    5,965
    3
    0
    Ik verloor eerst de slijmprop in delen (zag er echt bizar uit)
    2 dagen later braken m'n vliezen om 3:00 's nachts.
    Wát een water zeg! Was zeker 10 liter, en het rook zo zuur!

Bevalling was overigens echt gaaf! (Ruggenprik)
    Kon ik het maar opnieuw beleven. Het ging echt in een roes aan me voorbij. Ik kan me flarden herinneren ondanks dat het 16 uur duurde

15. Angie86

Angie86 Actief lid

Oct 19, 2012
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mij brak mijn water ineens, zonder voortekenen met 35,5 weken. Op weg naar het ziekenhuis begonnen de lichte weeen, en na 3 uurtjes had ik 4cm ontsluiting en is ze gehaald met een ks in verband met stuitligging.

16. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    2,641
    1
    36
    Gewoon pats boem met rug weeën..

17. Fay87

Fay87 Lid

May 7, 2014
    33
    0
    0
    NULL
    Haarlem
    Geen voortekenen en ook geen gebroken vliezen. Ik lag net een uurtje in bed en werd wakker van een rommelend gevoel waarvan ik nog dacht nee dit zijn vast geen weeën want iedereen zegt altijd als het weeën zijn dan weet je het wel. 4 uur later lag ik met een baby op mn borst :D

18. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    Om 3:00 werd ik wakker met wat krampjes.
    Vliezen gebroken door vk rond 9:00 en om 13:41 was onze dochter er.

Ben heel benieuwd hoe het dit keer zal gaan.
    Ben er iniedergeval veel meer mee bezig dan toen tijdens de eerste zwangerschap.

Zet m op voor als het zover is!

19. Humava

Humava Niet meer actief

Ik had helemaal geen voortekenen. Heb ook het verliezen van de slijmprop gemist. Ik kreeg weeën rond 20.00 heel onregelmatig. Die de hele nacht doorgingen. S ochtends werden ze regelmatiger en om 15.26 is onze dochter geboren. Mn vliezen braken trouwens in het zh spontaan toen ik zat te plassen. :)

20. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

11.00 vliezen gebroken, 16,32 mannetje in mijn handen.

Share This Page