Volledig kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Pianootje, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pianootje

Pianootje Actief lid

19 dec 2013
    279
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Mijn dochtertje is 5 weken oud en krijgt volledig afgekolfde bv.
    Ze heeft een hartafwijking en raakt door aanleggen teveel uitgeput.
    Ik leg haar ongeveer 2x per dag 5 minuten aan, waarbij ze heel goed hapt en drinkt. Nou had ik een paar dagen de nacht niet gekolfd, zodat ik wat kont bijslapen. Maar ik kreeg daarna verstopte melkkanaaltjes. Ook nu nog, maar nu ik de nacht ook weer om de 3 uur kolf, gaat het beter. Kan ik dit straks een beetje gaan afbouwen voor de nacht?

Het kolven doe ik met een handkolf. Eerst had ik een trekkolf, nu een pompkolf. De maten kloppen en ik probeer ontspannen te zitten. Maar ik vind niet dat ik veel kolf. Masseren en warmte heb ik al geprobeerd. Ik kolf nu zo'n 60cc per keer, maar ook soms ineens maar 40cc.
    Mijn dochtertje is niet zo zwaar en mag nu zo'n 8 flessen van 60cc.

En ik hoorde van de regeldagen, maar moet ik daar zelf wat mee met het kolven?
    Alvast bedankt voor het antwoorden.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Investeren in een goede kolf houdt je productie goed op gang en stimuleert meer. Hier kan nog winst zitten voor je. Sommige verzekeringen vergoeden overigens kolfhuur, zeker met een medische indicatie zou ik hier even naar kijken.
    Dan: kolven door eerst kort te masseren en dan afkolven in stappen van 7-5-3-minuten. Wissel steeds af met massage. Massage hoeft niet lang te duren: 30-40 sec. is al genoeg.
    Uiteindelijk zul je de nachten kunnen minderen, maar nu heeft je lijf het waarschijnlijk nog erg nodig om de voeding in stand te houden. Ook is de nachtvoeding vaak voedzamer en vetter van samenstelling, iets wat je kindje heel goed kan gebruiken! Nog even mee doorgaan dus.
    Regelen kun je zelf inderdaad door vaker te kolven. Ik zou eerst inzetten op een dubbelzijdige kolf: meer stimuleren en sneller klaar!

3. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    ps je kindje kan ook aan de borst gevoed worden met een slangetje er bij, dat stimuleert ook en is lekker dichtbij ;) vraag even na of schakel een lactatiekundige in

Deel Deze Pagina