Volledig kolven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Pinkblossom, 23 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Door dat onze dochter met 33 weken is geboren was live voeden geen optie, en heel eerlijk zag/zie ik dat ook niet zitten.

Ik kolf dus al vanaf de geboorte alle voedingen voor mijn dochter en dit lijkt tot nu toe best prima te gaan.
    Maar heb soms toch wat vragen aangezien dit de eerste keer is dat ik borstvoeding geef.

Ik kolf meestal om de 3/4 uur, en dan zit ik op zo’n 100/130ml, nu drinkt ze nog maar 80/90ml dus ik heb ruim voldoende.
    Maar wat als ze meer gaat drinken, hoe kom ik dan aan meer melk per kolf beurt?

Ik heb zo’n 30 voedingen in de diepvries ingevroren dus kan natuurlijk altijd daar wat van gebruiken maar ben benieuwd hoe jullie dat doen en of jullie wat ervaringen willen delen mbt fulltime kolven ipv live voeden.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je meer productie wil, zal je vaker moeten kolven. Zo werkt het bij live voeden ook: je baby houdt vanzelf regeldagen om je productie op te krikken. Je zal dit zelf moeten nabootsen. Sowieso is op deze leeftijd slechts om de vier uur kolven best weinig. De meeste bv kindjes zitten dan immers nog op meer live voedingen, en met kolven is het sowieso moeilijker om je productie op peil te houden. Ik vrees dus dat je toch even een tandje zal moeten bijsteken. En ja, ik besef ten volle dat dat niet evident is, ik heb het ook gedaan bij de eerste dus ik weet het uit ervaring.

Er zijn middelen om je productie op te krikken, zoals powerkolven, borstcompressie, fenegriek slikken of zelfs domperidon (maar dat is medicatie dus niet zomaar aangewezen). Soms helpt meer drinken ook. En de juiste kolf en schelp kiezen, met de juiste zuigkracht en in de juiste omstandigheden.

En ook: de hoeveelheid per fles beperken. Laat je niet opjutten door de hoeveelheden op de pakken fv. Een baby drinkt beter vaker kleinere hoeveelheden.

Veel succes.

Pinkblossom vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina