Op een gegeven moment ben ik er een ritme in gaan bouwen. Ik wilde een beetje weten waar ik aan toe was. Dus lekker wakker maken rond 23.00 uur en dan hopen dat hij wat langer bleef slapen en zo leerde een nacht te maken. Succes!
Bedankt voor alle reacties en tips, voorlopig gaat het zo best goed en laat ik het even zo, ze is ook pas 7 weken natuurlijk. Ik vind het eigenlijk best wel relaxt om het op haar verzoek te doen, geen geklokkijk de hele tijd!
mijn dochter heeft haar lange tijd tussen de voedingen savonds en komt dan ook snachts. ik heb geprobeert haar wakker te maken voor een voeding om 23.00 uur zodat ze snachts haar lange tijd ertussen zou doen, maar dat werkte bij haar totaal niet. ze komt zelf 19.30 - 01.00 - 04.30 - 8.00 meestal als ik haar wakker maak om 23.00 heeft ze daarna 03.00 - 6.30 - 9.00 dus daar schiet ik niet echt iets mee op. ze neemt dan de voeding van 23.00 uur als extra. ook drinkt ze dan niet echt heel erg veel. dus hier houden we het voorlopig op volledig op verzoek voeden.
Sorry, ik lees dit nu pas. Ik heb geen idee, ik heb echt nooit op de klok gekeken. Dus ik hield de tijden niet echt in de gaten. Ze kreeg gewoon bv als ze er om vroeg. Of dat nou 5 keer of 15 keer op een dag was. Ze heeft wel een hele tijd nachtvoedingen gehad. Rond een jaar begon ze af en toe eens door te slapen, daarvoor kwam ze 's nachts om de 2, 3 of 4 uur.
Mijn dochter had precies hetzelfde, wilde dus ook geen late voeding. Aantal keer toch wakker gemaakt rond 23:00 maar dat hielp echt helemaal niets, ze kwam alsnog 2x per nacht. Toen maar gewoon lekker laten slapen en zelf uiterlijk om 21:00 naar bed. Op een gegeven moment begon ze gewoon steeds langer te slapen. En na 3,5 maand sliep ze al 12 uur achter elkaar.
Vannacht een mooi nachtje gehad. Ze lag om 21:00 op bed tot half 4 en toen weer tot half 8. Prima toch? Ik kan er goed mee leven zo haha