Duchess ik lees dat je langzamerhand je bed weer uit mag! Wat fijn! Hier gaat het momenteel even wat minder, komt denk ik door de groeispurt die de beeb/mijn buik nu hebben.. Vaak in de namiddag en avond veel last van harde buiken. Gister was ik bezig met kado's voor vriendlief en werd het opeens heel erg, echt met pijnlijke krampen erbij. Dus ben gelijk plat gaan liggen, kruik erop.. En gelukkig zakte het na een uurtje weer af. Was echt bang dat het dit keer niet meer weg zou gaan. Maar kennelijk pik ik de signalen van mijn lijf nog steeds op tijd op. Ik probeer zoveel mogelijk rustig aan te doen maar ik ga woensdag op vakantie (naar nl) en ik heb nog best wat te regelen. Probeer het nu zoveel mogelijk te verspreiden over de dagen zodat ik niet teveel belast wordt. De vk is al 2x geweest en ze komt dinsdag weer. Op de ctg is niks te zien maar dat kom omdat ze steeds 's ochtends komt en dan heb ik vaak nergens last van
Duchess: Wat fijn dat je langzaam aan je bed weer wat mag verlaten!! 32 weken alweer gepasseerd. Hoera!! Alanah: En jij al in de 34ste week! Super! Als je al zo lang bang bent dat het begint, is 41 weken wel héél erg laat, haha! Maar goed, beter dan te vroeg!! Luca: Heel bekend dat na de middag/savonds meer last! Hier precies zo. Vaak vanaf half 4 dat ik mijn dochter weer uit bed haal is het erger dan het de rest van de dag was... Vakantie naar NL. Heb je warme truien bij? Hier: Hele poos rustig geweest maar de laatste paar dagen in de middag weer ietsjes rommeliger. Geen regelmaat of pijnlijk hoor, maar verschil is wel te voelen. Dinsdag weer meeting gelukkig. Toch altijd fijn om weer even wat feiten te horen...
Nou de controle net gehad. Had jullie verteld dat als ik harde buiken krijg mijn baarmoederhals heel erg werd verkort als ik er geen had was die gewoon netjes 40 of 36 of 38 mm. Die is nu dus verkort naar 21 als ik geen harde buik heb. Dat betekend dat als het zo doorgaat dat het niet lang meer zal duren de gyn Zei deze week denk ik dat je nog wel gerust kan slapen maar daarna word het afwachten! Dus ik ben zeeeer benieuwd! Ze groeide heel erg goed verder en het zag er allemaal netjes uit
Spannend Alanah!!!! Loki, balen dat het meer rommelt weer! Die metingen zijn toch wel fijn he! Luca op vakantie naar NL, leuk! Rustig aan maar! Hier dus idd rustig aan mn bedje uit! En het gaat eigenlijk heel goed. Best gek! Ik heb wel veel harde buiken, maar niets met regelmaat. Heel soms eens een paar achter elkaar in een half uurtje maar zakt dan vanzelf af. Heb de laatste tijd geen kruiken of warme douches meer in hoeven zetten. Mocht eigenlijk met week 34 weer mn bed uit maar vond dit ook wel prima. Psychisch vond ik het wel erg zwaar worden na 6 weken in bed. Maar gaat errrrug goed, doe zelfs weer van alles, koken, rondje lopen met de hond, de was etc. Zware dingen laat ik wel voor wat het is. Ook ik heb disndag weer een cervixmeting dus ik ben heel erg benieuwd. Als de cervix nog hetzelfde is hoef ik niet meer terug naar bed en anders adviseren ze toch nog een paar weken terug te gaan. Maar ga lekker van het eerste geval uit!
Super Duchess. Wat een grote wereld dan weer he, naast je bed . Ik tel ook weer echt af naar dinsdag. Die bevestiging is vooral voor het psychische aspect erg belangrijk
Oeh alweer een tijdje geleden dat ik heb meegeschreven! @ Alanah; spannend zeg voor jou!! Hopelijk komt ze gewoon over 3 weekjes, dan kan ze mee naar huis! @ Luca; balen meid dat het iets minder gaat...Hoe gaat het nu? @ Duchess; wat super dat je weer wat meer uit bed mag! Waarom hebben ze gezegd dat je dat vanaf 34 weer mag trouwens?? Hoe was je meting vandaag? @ Loki; hoe was jouw controle vandaag? En ja inderdaad, hier ruim over de 30 heen, woehoe! Overmorgen alweer 31 weken, ben er echt zo blij mee. Het is rustig hier maar denk dat kleintje aan het indalen is, heb er redelijk wat last van. Af en toe een kleine rugwee, flink wat steken en een menstruatie achtig gevoel. Geen harde buiken, ja alleen als ik op mijn zij lig, want dan gaat kleintje bewegen hihi. Verder geen last!! Heb morgen groei echo en ook weer een meting, ben zo benieuwd.. Heb de afgelopen 2 weken weer wat meer gedaan en tot nu toe heeft het geen invloed gehad op mijn bmm, dus hopelijk nu weer gewoon positief. Hij was vorige week gewoon 3 cm! Ongelofelijk!! Helemaal blij hier dus. Pfff nog hopelijk maximaal 6 weken...
Super Maartje! En een geruststellend termijn en wat meer doen zonder consequenties! Hier idem! Was nu 3 weken geleden de meting en stiekem toch heel wat harde buiken weer gehad dus ik kneep em wel een beetje maar mn bmm was zelfs 3,3 terwijl de laatste meting 3,1 was . Kleine ook gemeten en iets onder gemiddeld. Zal nog wel wat verder zakken schat ik zo (zus was ook maar een ukje met haar 2950gram) maar niets zorgwekkends. Hoera! Hoe was jou controle Duchess?
Loki wat fijn dat alles weer goed was! Maartje ook helemaal goed nieuws! Hier is het een beetje verwarrend allemaal. Afgelopen donderdag had ik nog heel erg last van harde buiken, maar vrijdag tm zondag nergens last van gehad, terwijl ik juist in het weekend actief ben geweest. En gisteravond lag ik weer helemaal plat van de harde buiken. De vk is vanochtend weer geweest aangezien ik morgen op vakantie ga, maar 's ochtends zijn de harde buiken weer weg. Nu ook nog nergens last van, het komt hier echt vaak pas na 16.00 opzetten en zakt dan tegen 22.00 heel plots weer af. Helaas is dat wel precies het drukste moment van de dag voor mij dus dat is balen. Ik heb verder geen metingen oid gehad, vind ik voor mezelf ook niet zo prettig, stel dat de bmh wel korter zou zijn ga ik ook niet met een gerust gevoel weg. Volgens de vk hoeven we ons geen zorgen te maken als het zo blijft gaan zoals het nu gaat, omdat mijn bmm vorige keer ook maar minimaal reageerde op de constante harde buiken (hij was ingekort tot 2,5 mm maar later weer langer geworden en sindsdien niet meer veranderd tot aan het eind). Dus ook al gaat het voor mijn gevoel niet zo geweldig op het moment, het gaat toch een stuk beter dan vorige keer. Ze zegt ook dat ontsluiting bij mij niet zomaar zal gebeuren, dus dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken. Ben dus weer wat gerustgesteld, ik ben heel blij dat ik nog even naar Nederland kan, maar ik vind het stiekem toch best heel spannend allemaal. Als het een onbekende bestemming was geweest had ik het ook niet gedaan denk ik, het scheelt dat ik precies weet waar ik terecht kan mocht ik ongerust zijn, en dat ik in een vertrouwde omgeving ben en de rust kan pakken als ik het nodig heb Vandaag probeer ik zoveel mogelijk te ontspannen, de koffers had ik al gedaan dus alleen wat laatste prulletjes verzamelen en vroeg naar bed, want morgen vliegen we al om 7 uur. Ben alleen wat huiverig voor die autorit van 5 uur erachteraan. Maar met voldoende pauzes zou het goed moeten komen, ik heb niet altijd harde buiken in de auto dus we gaan ervanuit dat het goed komt Duchess hoe gaat het met jou? Ik hoop dat je lekker uit je bed mag blijven
Apart Luca, hier ook standaard na 15.00 tot een uur of 21.00 het ergste. Of ik nu stil lig of in actie ben en of ik sochtends nou wel of niet iets gedaan heb. Zo apart! Kan me dit van de vorige zwangerschap niet meer zo heugen eigenlijk.... Probeer jezelf niet te druk te maken om je reis/vakantie, hoe nuchterder je er in staat hoe beter het ook gaat is mijn ervaring! En je komt idd op een prima plek terecht als je je zorgen maakt of er echt iets zou zijn, dat geeft vertrouwen!! Volgensmij kom je hier in de buurt toch (Brabant) of vergis ik me nu? Veel plezier iig!!
Loki nee iets hoger, in de buurt van Rotterdam En ja je hebt gelijk, hoe drukker ik me erover ga maken hoe sneller ik last krijg. Ik probeer er niet teveel over na te denken, maar denk dat het morgen wel goed komt. Ben dan veel te druk bezig met de reis om over de harde buiken na te denken haha
wel vervelend dat jullie nog wel die harde buiken hebben.. ga je toch twijfelen he. Ik moet zeggen dat ik er dus sinds 26 weken geen meer heb gehad.. Gelukkig maar.. Maja dat wil hier niet zoveel zeggen Dus we zullen het morgen wel weer horen.
Hier vandaag op controle geweest maar geen cervixmeting meer gehad. Was niet nodig en ik ben dan weer zo'n muts die er niet zelf naar vraagt. Terwijl ik nu wel een beetje onzeker ben. Maargoed hij vond het niet nodig want als ze komt, komt ze. Mijn buik is wel erg onrustig, dus hij adviseerde wel om echt nog heel rustig aan te doen. Ik 'mag' mijn bed uit, eigenlijk met week 34 maar ben zelf eerder gegaan, omdat ik het psychisch niet meer trek in bed. Ik heb nu 13 weken gelegen en werd bijna gillend gek, draag natuurlijk ook nog een kindje dat misschien niet gezond is, werd echt gek van binnen soms. Gaat nu stukken beter. En arts vond bedrust na de 34 weken niet nodig, omdat je dan al vrij grote babies hebt die het prima redden. Maar als ik al ontsluiting had gehad oid was het wel anders geweest hoor, dan was het gewoon tot week 37 geweest. Maargoed hier gaat het dus best goed, dus ik probeer nog lekker zoveel mogelijk te genieten. Man en ik hebben allebei t gevoel dat ze met 35 weken komt, maar toch kan het ook goed zijn dat ik over tijd ga he, je weet t niet hihi....
Haha ik herken mezelf helemaal in hoe je reageerde Duchess. Als iemand dan zegt dat het niet nodig is ben je van de ene kant opgelucht en tegelijkertijd zoek je toch even die bevestiging eigenlijk. Vooral achteraf "Had ik toch maar even gevraagd ". Maar, nog 1 weekje en dan zit je in het veilige termijn. Nog 7 daagjes. Komt goed! Bedrust is geestelijk gewoon giga belastend!! Je hebt zoveel tijd om na te denken en te piekeren, helemaal in jou situatie .
Heel herkenbaar hoor! In Veldhoven hadden ze dus geadviseerd om maar tot 24 weken te meten, maar ik krijg tot nu toe elke week een meting. Vorige 2 x had ik iemand anders maar zij hebben het vooral gedaan voor mijn eigen geruststelling. Ga morgen vragen of ze het weer wil meten. Gewoon inderdaad zodat ik dan weer weet dat het gewoon goed zit. Je kunt er zo onzeker door worden. Geloof dat ze het sowieso maar tot 34 weken doen, want daarna remmen ze niet meer dus is het geaccepteert als ie komt. Kan me voorstellen dat je gek wordt. Ik doe nu zo'n 10 weken rustig aan, waarvan 5 weken plat. Nu de laatste tijd doe ik wel iets meer. Wat meer uit bed, naar beneden, samen eten. En tot nu toe gaat dat goed, geen harde buiken. Dus met 36 weken ga ik echt wel weer meer doen. Hopelijk komt ie met 37... langer hoeft dan ook weer niet voor mij.
Hallo dames, Ik lees ook even mee.. Bij mij ontdekte ze een funneling met 22 weken en 5 dagen er werd bij mij gelijk een cerclage bandje geplaatst en moes liggen of zitten mocht ook niks meer nu bijna 28 weken zwanger en alles gaat tot nu toe goed.. Geen harde buiken of bloedverlies. Wel om de twee weken controle en metingen.. Waarom hebben jullie nooit een cerclage bandje gehad?
Hier zou een cerclage niet werken omdat het aan mijn baarmoeder ligt, en niet aan mijn cervix. Maartje gek he, bij mij hebben ze in Veldhoven toch ook gewoon gemeten tot nu toe. Hij vond het nu idd niet meer zo nodig omdat als ze nu komt, ze prima kan komen. Gekke gedachte. Het is nog steeds te vroeg natuurlijk. Maar ben zelf ook met 34 weken geboren en dat is ook prima gegaan. Hihi. Wat zou t top zijn he als je uitloopt tot week 37! Wauw! Ik moet zeggen dat ik eerst ook zo dacht, en ik kon me ook in laten leiden als ik wilde met 38 weken. Maar nu ik meer doe maakt het me niet meer uit, al blijft ze zitten tot 42 weken, ik geniet nu zo en het blijft een speciaal iets he, zo'n baby in je buik! Loki nou idd ik had veelste veel tijd om te malen over de gezondheid van de baby etc. Dat is nu heel anders. Tuurlijk sta ik er nog bij stil maar het is nu veel meer op de achtergrond. Ik begin het nu wel heel spannend te vinden hoor. En merk dat er niet heel veel begrip is vanuit het ziekenhuis, wat ik wel moeilijk vind. Die hebben meer een instelling van 'we wachten af en zien het na de geboorte' terwijl ik zo graag alles tot in de puntjes wil weten. Dus volgende afspraak ga ik toch ook goed vragen hoe de bevalling nu in zijn werk gaat etc, want ben gister weer afgescheept met een 'je bevalt gewoon als anders en daarna zien we het wel'... Juist.
Hier ook... Geen cerclage omdat mijn bmm prima is, alleen vroegtijdige weeen/harde buiken heb en met rommels zetten ze geen cerclage... @ Duchess; ik vind het inderdaad een enorm raar verhaal, van dat meten maar goed.. Als ze het vanaf nu niet meer zouden doen, zou ik het niet erg vinden. Het gaat nu al zolang goed. En mocht ik rommels krijgen, ben ik zo in het ZH en kunnen ze het meteen meten. En met die 3 cm van vorige week, zou ik het nog wel tijdje kunnen uitzingen denk ik.. Bij mij hebben ze ook aangegeven evt in te kunnen leiden als ik het zover haal.. Nu heb ik gehoord dat dat geen pretje is, dus ik denk dat ik dan maar alles ga doen om het zelf op te wekken haha. Mij maakt het wel uit, hopelijk komt ie met 37, 36 zou ik ook nog prima hebben maar liever niet natuurlijk. Zat er gisteren ook zo doorheen. Super fijn dat jij weer wat meer mag doen. Ik ben het allemaal doodmoe. Vooral omdat Niek elke week vaak weg moet naar anderen, en ik ook afhankelijk ben van anderen. En dat word ik echt beu. Wil lekker met zijn 4tjes gaan genieten zonder anderen! Maar goed nog 6 weken volhouden... (minstens). Kan best zijn dat ik tegen die tijd ook wel denk van, laat nog maar even zitten. Als het goed gaat!
Even een berichtje om jullie allemaal sterkte te wensen. Hopelijk blijven de kleintjes nog even lekker zitten, maar jullie zijn al een eind op weg!
Pfff herkenbaar hoor meis, voelde me ook zo rot dat mijn dochter van de ene naar de andere moest. Maar nu is ze weer lekker veel thuis bij mama... Is met mijn dochter natuurlijk wat gemakkelijker omdat ze zelf naar de wc gaat, zichzelf aankleed etc etc. Inleiden als je lichaam er nog niet klaar voor is kan idd heftig zijn. Maar als je al ontsluiting oid hebt meestal niet hoor. Zou als ik jou was gewoon tegen die tijd kijken! Ik wil haar nu zo lang mogelijk binnen houden ook wel met het oog op down. Lijkt me iedere dag beter. Maar bij mijn dochter heb ik ze ook de vliezen door laten prikken met 38 weken zodat ze kwam hoor, was er toen ook wel klaar mee! Het blijft bij mij ook maar rommelen telkens, bij beide zwangerschappen.
Hier ook nooit over een cerlage gepraat omdat de bmm metingen goed bleven ondanks de vele harde buiken. Toevallig had ik 3 weken geleden een gyn (toen we met spoed kwamen ivm ritmische harde buiken) en die noemde wel "Als je dochter niet tot 38 weken was blijven zitten hadden we een bandje kunnen overwegen maar insuffiecientie is bij jou niet het geval, gelukkig". Hier dus ook niet van toepassing. Gewoon een over-gevoelige baarmoeder (waarschijnlijk door de afwijkende vorm). Met een 2e bedrust is nog 100x heftiger... Ik ben zo blij dat ik er tot nu nog niet aan hoef.... Lijkt me vreselijk als mijn meisje niet thuis is en door anderen wéken lang opgevoed wordt . Maar, als er geen keuze is, dan moet het, simpel. Bij de eerste zwangerschap lag ik in het ziekenhuis en dat vond ik wel prima. Hoefde daar alleen zelf te plassen en te douchen ( ) en de rest werd aan mn bed gebracht. Maar pff, moet er nu niet aan denken hoor, opgenomen te liggen . Maar goed, we zien het wel. We gaan al richting de 26 weken en dat vind ik ook weer een fijne mijlpaal *telt langzaam af*. Hier wordt mijn bmm iederen 2 weken gemeten. Volgensmij tot 32 of 34 weken. De gyn vond om de 3 weken nu hij zo mooi stabiel bleef ook genoeg maar ik weet dat ik dan geestelijk te veel tijd er tussen heb en me die laatste week weer zo ellendig onzeker voel. Na de meting gaat het altijd een weekje goed (oke, mits echt ritmische harde buiken die aanhouden) en dan tel ik al weer zoetjes af naar de meting . Toen ik dat aangaf zei hij ook meteen "We blijven die 2 wekelijkse meting gewoon handhaven, als jij je daar geestelijk beter bij voelt is het dat zeker waard!" dus daar ben ik heel blij om. Ze luisteren hier echt goed naar je dat vind ik wel super fijn.... Logisch Duchess, dat je precies wilt weten waar je aan toe bent straks!! Gek dat daar niet een protocol voor is en dat ze echt ''eerst zien of het zo is of niet''. Gewoon nog eens naar vragen, dat stelt je wellicht een beetje gerust en dan weet je waar je je op voor moet bereiden!