Volledige bedrust en korter wordende baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vanmiddag controle gehad.

Eerst de groeiecho, en die was prima. Hoofdje konden ze niet meer meten ivm dat hij al zo laag ligt, dus het was niet helemaal betrouwbaar maar ze schatten hem nu op 1700 gram. Het boekje en de voetjes liggen perfect op schema, nou echt fijn :) En super leuk ons mopje te zien. Ik vind het nu wel spannend worden hoor. Voor de 2e keer papa en mama, vind het nog steeds onvoorstelbaar.

Daarna controle bij de gyn. Ze heeft niet gemeten, was niet meer nodig en bovendien niet meer betrouwbaar of zoiets. Het wil nu niets meer zeggen over wanneer ik ga bevallen. Mocht ik harde buiken krijgen of weeen mag ik natuurlijk meteen langskomen voor een meting.

Spuit ook gehad, en nog even bloed geprikt want dat was nog niet gedaan.
    Daarna lekker met manlief bij de mac gegeten haha.

Maar pff wat een vermoeiende dag dan he, een paar uurtjes weg...

De gyn vertelde me dat ik na de bevalling wel fysio moet gaan volgen, om weer aan te sterken. Ik vroeg of het bedliggen nadelig is voor de bevalling maar dat was niet zo. Ze zei: door die bevalling slepen we je wel heen. Lief! En ze was ook super trots op me zei ze dat ik het zo lang volhou.

Is dan toch wel weer fijn om te horen he ;)

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Super fijn!!!! :)
    En idd fysio is een goede hoor, heb t na mijn vorige zwangerschap ook veel gedaan en ben t dadelijk weer van plan!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fijn dat alles goed was maartje! Ook geen bmm metingen meer nodig dus!
    En de mac achteraf, dat is altijd feest :D:D

4. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duchess; wat voor oefeningen heb jij bij de fysio gedaan en hoelang heb je dat gedaan?

@ ego; pfff... lig sinds we thuis zijn op bed, en heb enorme biukpijn. Hopelijk zakt het af, het doet echt zeer. Geen harde buiken maar een enorm zeurende pijn, kan niet eens lopen zo'n zeer... gaat mijn goede gevoel :(

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Pffff wat balen meis, hoe is het nu? Heb je nog veel last gehad?
    Ik heb ook regelmatig een zeurende menstruatie pijn, wordt daar ook erg onzeker van. En nog steeds wel veel harde buiken. Dus t feit dat ik geen idee heb hoe mijn cervix is maakt me soms wel onzeker hoor. Maarja, we gaan alweer richting week 34... :)

Ik heb een jaar fysio-fitness gedaan. Individuele begeleiding. Was dan alleen met de fysiotherapeut en deed dan allerlei toestellen om aan te sterken en allerlei oefeningen op een mat of bal of balanceer-dingen. Ik was na mijn vorige zwangerschap zo verslapt, en ook echt dingen kwijt zoals mijn evenwicht enzo. Dus heb daar echt veel moeten trainen. Maar dit keer is het anders merk ik. Heb nu ook niet zo lang als de vorige x helemaal plat gelegen en altijd toch nog net wat meer gedaan dan toen. (mocht toen de eerste tijd niet eens bed uit om te wassen en plassen)
    Ik had ook veel problemen met mijn rug en buikspieren bijv. dus heeft veel werk gekost om me weer een beetje de oude te voelen.
    Ik merk het nu ook, conditie e.d. zijn zooo slecht. Dat gaat echt zo snel als je alleen maar ligt.

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lig inmiddels met weeen int zh. Verkorte bmm. Vorige week nog 3, nu 1,9 en flink aan het verweken. Heb weer remming gekregen en longrijping en tis nubrustig maar ja het doet dus wel wat
    .. Gaaaaaan we weer!

7. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Bankhangen op dit moment zit in de ziektewet
    Westervoort
    Jeetje meid wat een gezeur je word er zo moe van heh. Hier ook weer flink aan het rommelen kan elk moment doorzettw volgens de gyn...

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alanah hoe is de situatie bij jou nu?

9. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ja heb steeds krampen vooral snachts veel plassen zeurderig gevoel onderrug en veeeel harde buiken. Ik begin et nu heel zwaar te vinden. Gyn zegt ja we weten het gewoon niet al weten we wel dat ze zich elk moment kan aankondigen maar kan ook nog zomaar paar weken duren... Zo onzeker. Ben t zat... Hoever ben jij nu?? Ik 34 weken dus zo goed als safe..

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ohh bah Maartje... Dat was dus de buikpijn?
    Hopelijk helpt de remming en zet het niet door. Hoe ver was je ook alweer van je zoontje toen die geboren werd?
    Sterkte!!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ow bah, rot om te lezen. :( Ik denk aan je Maartje!

12. MariamZ

MariamZ Niet meer actief

Ik had met 15 ook een verkorte baarmoederhals 2,6 en toen moest ik thuis heel rustig aan doen.. Met 20 weken was hij 2,9, wel fijn want hij groeide door rust... Ik heb toen heel rustig aan gedaan omdat ik elke keer harde buiken had als ik bv een kopje thee voor mezelf maakte.. Met 33 weken dacht ik nouja heb het zolang uitgehouden ga even boodschappen doen bij de ah! En daar kreeg ik weeen om de 5 min ( wist het nog niet dacht aan indalingsweeën) Snachts werd het alleen maar erger en pijnlijker toen begon ik ook te huilen.. Uiteindelijk het ziekenhuis gebeld en mocht ik komen... Daar was het foute boel. Sterke weeën om de 2 min en 3 cm ontluisitng baarmoedermond was rijp en geen tuutje meer te zien.. Kreeg longrijpprikjes en weeenremmers moest 6 dagen in het ziekenhuis blijven.. Uiteindelijk heb ik met 4 cm 3 weken gelopen, want kreeg daarna hellp en moest mijn kindje onder algehele narcose gehaald worden... Dus ik denk dat mijn kindje me toch wilde waarschuwen dat zij het niet meer zo fijn vond in mijn buik.. Achteraf gezien..

Wil je toch op het hart drukken: DAT JE MOET BLIJVEN RUSTEN RUSTEN EN NOG EENS RUSTEN.

Sorry voor de spelfouten tik op mijn Ipad.

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hoe gaat het nu daar Maartje?

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Buik is rustig door de remming en de eerste longrijping zat er vanochtend in. Bij mijn zoontje ben ik bevallen met 30 weken. Ben nu 31 weken maar zit er doorheen. Natuurlijk hopen we zo lang mogelijk te rekken maar mijn lijf is op merk ik.

15. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ik snap wat je voelt. Heb precies hetzelfde gehad. Op een gegeven moment zegt je lichaam ook stop. Je wilt alles voor je kleine doen maar je moet er zelf niet aan onderdoor gaan. Andrs heeft je kleine straks nog niks aan je. Je kan nog zoveel rusten maar als het doorzet komt het toh wel. Xxx

16. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Iedereen zei ook tegen mij met 30 weken ja je moet blij zijn dat ze nog niet komt en dat bedrust helpt. Maar je moet wel in de gatem houden dat ik al 10 weken op de bank lig. Dat ik niks mag. En tuurlijk is het heel zwaar als je kindje in de couveuse ligt dat hoor je mij ook niet zegen. Maar het is ook zwaar als je er psychisch onder gaat lijden en je er depri van word. Nu is het bij mij wel zo dat ik al een keer depressie ben geweest. Dus dat maakt deze isolatie nog veel moeilijker en daarom zou het voor mij en de kleine beter zijn als ze zo snel mogelijk kwam want ik begin er aardig doorheen te zitten:)

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alanah hier precies zo. Ik krijg vannacht iets voor het slapen. Miss voel ik me morgen weer wat betrt

18. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ik hoop het voor je!probeer lekker te slapen! En doe even niets wat teveel energie kost. Liefs

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Probeer sterk te blijven meiden. Een kindje op de neonatologie is ook heftig...
    Ik herken het wel van mijn vorige zwangerschap, toen heb ik met 32 weken ook zo gehoopt dat ze kwam, na 4 weken weeën... Ik was ook helemaal op. Maar ook dat is heftig...

Ik kreeg ook regelmatig wat om te slapen, een slaapcocktail met pethidine tegen de pijn van de weeën.. Was wel erg prettig vond ik altijd.
    Hopelijk kun je wat slapen Maartje. Fijn dat het wel rustig is na de remmers.

20. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Klopt wat je zegt maar op een gegeven moment lukt het sterk blijven niet meer ik heb geluk dat ik nu 34 weken ben. Maartje probeer het iig nog 3 weken uit te houden. Stel steeds voor jezelf streefdatums dat heeft mij een beetje geholpen :) gelukkig dat er nog een slaapmiddel bestaat duchess en maartje. Ik slaap gelukkig redelijk al moet ik er wel 10 x uit ..,

Deel Deze Pagina