Ik zeg altijd als je zwanger bent zo min mogelijk medicatie. Al die rotzooi wordt toch opgehoopt en doordat de weerstand van zoon kleintje totaal nog niet goed is zullen bijwerkingen ook extra hard aankomen. Meestal merk je het aan dat je kindje niet meer zo goed beweegt of niet meer zo reageert op dingen als voorheen. Wat ik al zei de weeenremmers zijn echt wel goed dat ze er zijn maar naar mijn mening hebben ze voor zoon baby veel effect ook al zeggen ze van niet ben blij dat ik er vanaf ben..
Oh ik bedoel ook niet de Adelat he, maar andere medicijnen. Ze gaven het gewoon in het ziekenhuis. Vandaar ben ik er niet van overtuigd dat als iets niet zo goed zou zijn, ze het niet zouden geven.
Hallo dames, Heb niet alle pagina's gelezen (zijn er nogal veel), maar zag het onderwerp en wilde jullie even een hart onder de riem steken. Heb zelf in 2011 een vroeggeboorte gehad met 20 weken, oorzaak onbekend. Deze zwangerschap daarna ook proluton en bmh metingen gehad. Vanaf week 20 bedrust (thuis) en een pessarium gekregen omdat mijn bmh ineens korter werd (eerst 5cm, vanaf 20 weken tussen de 2.4 en 3.0 cm, rond 31 weken nog maar 1.4, toen ook opgenomen met longrijpingsspuiten). En uiteindelijk ben ik ingeleid met 40+2 weken! en ondertussen een gezonde zoon van 1 maand oud. Ik weet, het is slopend die weken, je telt de dagen/weken af, en heb zelf ook zo veel stress en angst gehad, maar het kan dus echt ook goed aflopen! wel heel veel (bed)rust houden voor de zekerheid! Wil jullie heel veel sterkte wensen, ik hoop dat jullie allemaal gezonde voldragen kindjes mogen krijgen!
Jomay; thnx voor je berichtje! Je hebt een pessarium gekregen schreef je.. Had je wel vroegtijdige weeen of ging je baarmoedermond zonder weeen open staan? Wel super fijn dat je het zo lang hebt volgehouden!!! @ rest; ze hadden hier dus mijn bmm gemeten vanochtend en ze konden mijn slijmprop goed zien. Maar dat wilde niet zoveel zeggen hadden ze het over. Er was wat ruimte over daar ofzoiets, en dat vulde de slijmprop op. Ik snapte het niet helemaal eigenlijk, maar het zag er verder goed uit. Pfff hopelijk houdt meneer het nog 4 weken vol in mijn buik... Ik hoop het zo!
Elke dag is er een missiemaartje! Weer een dag binnengehouden. Goed zo! Hopen dat er nog veel dagen mogen volgen. Ik was donderdag 4.8! En 27 weken. Maar we weten dat het niets zegt...
Jomay mijn vriendin heeft ook zo'n pessarium gehad bij haar tweeling geboren in 2010. Was toen een onderzoek waar ze aan meewerkte. Ze zijn toch met 33 weken geboren. Wasrom is er bij jou geen cerclage geplaatst?
Meiden, sinds ik thuis ben gekomen, stik ik van de pijn in mijn buik/ vagina. Kan geen stap zetten. Rol over de vloer van de pijn ook als ik lig. Das toch niet normaal? In het zh had ik dit niet. Weet echt even niet waar het aan kan liggen en wat ik moet doen. Ik kan niet slapen want ik gil het uit van de pijn.
Thnx meiden. Heb ff paracetamol genomen en ga straks ff bellen. Het is een aanhoudende pijn. Zijn indalingsweeen niet van komen en gaan?
Maartje: Bellen meid!! Ik vertrouw pijn nog minder dan harde buiken! Jomay: Wat fijn dat je 2e zwangerschap zo succesvol is verlopen! Heel erg verdrietig dat je jullie eerste kindje hebt moeten verliezen . @Adelat: Ik heb bij dochterlief geen verschil gemerkt. Wel viel me op de CTG op dat haar hartslag enkele keren naar 90-100pm daalde maar dit was volgens de gyn in dat termijn (27-28 weken) heel normaal. Ze was even druk als altijd verder. Maar, liever niet dan wel natuurlijk. Al blijf ik me afvragen of de bijwerkingen van Adelat slechter zijn dan de infectiekans die ze buiten de bm oplopen. Pfff. Niet over na denken...
Hoi, @MissieMaartje, rot die pijn! ik heb ook behoorlijke pijn gehad bij het indalen/bewegen hoofdje /bandenpijn maar ik zou toch even bellen! Ik had inderdaad geen vroegtijdige weeen, gelukkig. Maar bij de vorige zwangerschap had ik dat ook niet, tenminste volgens mij kreeg ik dat pas op t moment dat de bevalling echt al begon. @ladyK. Een cerclage plaatsen ze vaak niet meer rond/na de 24 weken. Het was bij mij niet duidelijk waardoor het vorige keer mis was gegaan,ze dachten mogelijk een ontsteking, dus hebben ze niet preventief een geplaatst. Bij 20 weken begon het bij mij te rommelen (qua bmhlengte) en ben ik in AMC opgenomen maar vonden ze de bmh nog te lang voor een cerclage (2.4-3cm). met 23 weken is het pessarium geplaatst in een ander ziekenhuis. Cerclage vonden ze te risicovol, ook omdat het nog niet echt kritiek leek. @Loki, had ik niet erbij gezegd, het was ons tweede kindje wat mis is gegaan, ik heb daarvoor nog een zoontje gekregen,nu 3 jaar, na een zwangerschap van 40 weken, toen geen problemen gehad. Succes allemaal!
Ik zou ook bellen missiemaartje!! Klinkt niet als 'normale' indalingsweeen... Pff wat spannend voor jullie zeg..
Missiemaartje zo begon mijn bevalling.. Dat was mijn snelle ontsluiting... Maar dan had je inmiddels al bevallen geweest dus dat zal het niet zijn. Indaling lijkt mij een logische verklaring... Hoe is het afgelopen??
Jomay hier was de ondergrens 2.5 cm en inderdaad tot 24 weken een cerclage. Sorry had de termijn waarschijnlijk over het hoofd gezien. Heb jij geen kweek gehad op vaginose en gbs?
Heb gebeld en ben weer opgenomen. Dit keer voor mijn psychische geateldheid. De gyn dacht aan mn bekken en krijg een morfinespuit vanavond. Mag iig tot donderdag blijven, dan ben ik 32 weken Maar .... Mijn bmm is weer korter sinds gister. Nu 1,5 cm. Een halve cm korter dan gister. Ze denkt dar het niet al te lang meer gaat duren.
Goed dat je gebelt hebt Maartje. In het ziekenhuis lig je goed zeggen we maar... BMH flink verkort in 1 dag dus? Al kán het ook een meet foutje zijn toch? Donderdag de 32 weken grens bereikt. Dat is al een hele mijlpaal. Maar hopelijk toch nog een stukje verder!! Jomay: Je eerste zwangerschap dus ook voldragen, dan had je zoiets helemaal niet verwacht natuurlijk. Nooit helemaal duidelijk worden wat de vroege bevalling dus in gang gezet heeft bij jullie 2e kindje? Heftig hoor...