Volledige bedrust en korter wordende baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie wel meiden!!!

Echt een mijlpaal vandaag... door alle negativiteit vind ik het heel fijn om je berichtje te lezen Duchess, zo van idd geen ontsluiting, ongelofelijk goed!!!

Zelfs bij Niek was het met 26 weken nog slechter dan nu, zo moet ik het ook maar zien!! Heb het al zo goed gedaan.

@ Loki; spannend he, vandaag dan.. Zo raar om er overheen te gaan en dat het dan nog steeds goed is! Ik vond 30 weken + 1 dag ook zo raar.. de dag waarop niek geboren was... Nu ben ik er al 2 weken overheen!

@ Dutchess; nog steeds rommels?

2. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja het rommelt hier echt goed. Voel me vandaag ook niet lekker, moe enzo. Bluh! Ik hoop stiekem dat ze er over n week of 2-3 wel klaar mee is hoor. ;)

Maare helemaal top Maartje. Idd positief bekijken.
    Is toch super! Ik had bij dochterlief ook al ontsluiting bij 29 weken, en heb dat altijd maar in gedachten gehouden, dat het hoe dan ook beter ging dan toen!

3. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nog nieuws hier meiden?

Duchess; hoe gaat het nu met je ?

En met de andere meiden?

Hier werd ik vanochtend weer wakker met flinke menstruatiepijn.. zucht... het went ook nooit allemaal he. Ben benieuwd wanneer het door gaat zetten. Wie weet haal ik de 33 weken wel.. dan nog maar 4 weken te gaan! Onwerkelijk hihi.. Maar misschien komt hij ook wel een dezer dagen, je weet het niet he... Afwachten maar weer...

4. Rubin

Rubin Lid

5 dec 2010
    66
    0
    0
    Achterhoek
    Hoi,

Ik heb geheel tegen verwachting inmiddels de 37wkn gehaald, and still counting... :)
    Dat wens ik jullie ook allemaal toe!

Missiemaartje, ik duim dus met je mee, dat je de 33wkn toch gaat halen dat je kleine daarna ook nog een flinke tijd mag blijven zitten.

Hetzelfde ook voor de andere meiden, dat jullie kleintjes voorlopig nog lekker blijven zitten in mama's buik.

Rubin

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fijn hoor weer zulke positieve berichten.
    Dat geeft de mens moed he :). We moeten er dan heel wat voor laten maar het resultaat loont, en dat is waar het om gaat!

Hier ook nogsteeds alles normaal. Met de 1ste zwangerschap lag ik er nu heel anders bij.
    Ben ook blij dat we ''al'' weer 27 weken zijn. Vooral de 28 weken vind ik even een belangrijke grens, maar uiteraard gaan we nog voor een boel weken meer...
    Donderdag weer controle.

6. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Bankhangen op dit moment zit in de ziektewet
    Westervoort
    Mooi om goede verhalen te lezen. Hier gaat het goed alleen sinds gisteravond weer veel slijmverlies en veel harde buiken. Doe misschien teveel maar tis op doktersadvies. Moet toch weer een beetje conditie opbouwen voor na de bevallig en ik zit in de safe zone. Ben zo blij! Zit gewoon in mijn 36ste week! Nu hopen dat ze niet weer te lang zit;) haha

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duchess niet stiekem bevallen he!

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duchess, hoe is het met je? Begin me langzaam aan wel zorgen te maken hoor!

9. hoi dames,

ik lees hier veel goed nieuws. Alle beebjes zitten nog goed! Inmiddels ben ik weer terug uit nederland, is supergoed gegaan en echt weinig last gehad! Straks komt de vk weer en morgen controle bij de gyn, dus ben benieuwd naar de conclusie. In ieder geval voel ik me nu een stuk minder ongerust met mijn 27 weken. Ik hoop dat jullie je allemal nog goed voelen, nog even volhouden voor duchess en missiemaartje, jullie zijn er bijna!

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Fijn dat het zo goed gegaan is Luca!
    De wetenschap dat de levenskansen groter worden en dat ze actief voor je kindje bezig gaan gaf mij ook al een boel rust!
    Zaterdag de 28 weken ''alweer'' hier, merk dat dat geestelijk erg veel scheeld.

Hoe gaat het met de rest?

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Heb zondag nog een foto gezien van een goed gevuld buikje van Duchess (FB) dus volgensmij is alles nog goed :) (al kan er in een dag veel veranderen natuurlijk maar we gaan even van het positieve uit he!).

12. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja hoor, buik is nog goed gevuld, hihi! Sorry, vergeten te reageren hier!
    Hier is alles goed hoor. Last van de laatste loodjes. :)
    Vanochtend op controle geweest en alles was helemaal goed. Als ze er over 3 weken nog niet is gaan ze me toch inleiden, ze vinden het niet echt een optie om me langer te laten lopen. SPANNEND!!!

Fijn dat alles goed gaat met iedereen en alle beebjes nog binnen zitten!!!

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    3 weken nog, jeetje, dat telt echt af!!

14. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Hoever ben je nu duchess??

15. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Oh 36 weken zie ik toch? Waaron gaan ze je inleiden met 39 weken? Ik wil dat eigenlijk ook. Zie het namelijk echt niet zitten nog tot 41 te blijven lopen... Vooral als je denkt wat we allemaal mee hebben moeten maken pff

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik ben nu 35 weken, ze gaan met 38 weken inleiden.
    Vooral omdat ons kindje misschien Down heeft en ze ons niet langer dan nodig in onzekerheid willen laten, maar de lichamelijke klachtjes (de weeën, cts aan beide polsen, amper slapen daardoor etc) zijn ook niet onbelangrijk in deze beslissing denk ik zo.
    Ik heb er niet eens zelf naar hoeven vragen, sterker nog eigenlijk wilde ik het niet, maar toen hij er over begon was ik toch ergens wel opgelucht. Nog maar 3 weken!

17. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ja datsnap ik indd. Afgezien van dat jullie kindje miss down heeft heb ik het ook behoorlijk gehad. Bijna 36 weken nu en ga donderdag een gesprek aan met mijn gyn. Zit er totaal doorheen en heb een enorme dip. Slik al medicijneb voor mijn depressie en heb echt geen zin om straks weer een terugval te krijgen...

18. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja ik moet zeggen dat ik hier de volledige motivatie weer heb terug gevonden en ik uit mijn dip ben (misschien de lente? ;)). Heb wel veel pijn, buikpijn onderin en kan bijna niet lopen, maar ben gemotiveerder dan ooit om het toch nog een tijd vol te houden.

Tegen mij hebben ze ook gezegd mocht ik het volhouden tot in ieder geval 37 weken, dat ze me ook wel willen inleiden. Maar ik heb zo'n negatieve verhalen gehoord over inleiden dat ik zelf zoiets heb van, laat mij maar gewoon lopen, we zien wel.

Maar dat zeiden ze toen mijn baarmoeder mond nog 3,0 cm was.. Nu is hij dus 1,5 cm en ze zeggen nu dat ze denken dat ik die 37 niet ga halen.

Maar goed.. als ik nu die 33 al haal donderdag.. en ik elke week weer een mijlpaal haal.. wie weet wat er dan nog kan gebeuren he, je weet het niet!!

Fijn al die positieve verhalen hier. Geeft toch wel wat steun he.

En Duchess, super fijn dat het zo goed gaat. Hoe mobiel ben je nu trouwens?

19. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ja tgen mij zeggen ze ook al vanaf 24 weken ja het duurt niet lang meer en kijk mij nu 36 weken zijn en nog steeds hoor ik ja nu duurt het echt niet lang meer! Haha de zo. Doet indd goed maar zie er ook tegenop dat straks als de familie van mijn man uit frankrijk komt 19 april en ik zou bijv pas ingeleid worden met 41 weken dan ben ik amper thuis. Net 3 of 4 dagen. Dus dat zit allemaal een beetje tegen

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Bij mijn vorige zwangerschap zeiden ze ook telkens dat ze snel ging komen. ;) En nu zegt de arts weer dat ik die 38 weken vast niet ga halen. Maar ik zal er niet van op kijken! Je weet het gewoon nooit.

Maare, inleiden als je al ontsluiting hebt zal nooit uitlopen op drama's. Das echt als er nog niets gebeurt is van binnen. Dan moeten ze met gels en balonnetjes aan de gang om de baarmoedermond te verweken.
    Als je al ontsluiting hebt kan het doorprikken van de vliezen al genoeg zijn.

Maar ik ben persoonlijk erg voor de natuur haar gang laten gaan. Maar na een praatje van de arts toch met het inleiden ingestemt.
    Ik zit er momenteel ook wel heel erg doorheen, ik slaap echt al tijden zo slecht :( en heb nu ook carpaal tunnel syndroom, waardoor ik niet eens mijn eigen boterham kan smeren of drinken in kan schenken ofzo, en een beknelde zenuw in mijn rug, pff. Maar de belangrijkste reden is toch wel dat ik het allemaal heel erg spannend vind ivm de gezondheid van de kleine..

Maar als je ingeleid wil worden moet je dat gewoon vragen hoor.

Ik ben nu vrij mobiel. Ik kan niet veel lopen ofzo maar zijn wel leuke dingen aan het doen. Weekend in de binnenspeeltuin geweest bijv, dan zit ik lekker met kop thee aan een tafel. Aankomend weekend willen we gaan zwemmen met mijn dochter. Nog even genieten van de tijd met zijn drietjes. Maar echt zelf ergens heen gaan dat gaat niet meer, maar is niet erg.

Deel Deze Pagina