Volledige bedrust en korter wordende baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nouja je hebt dan wel opening, maar het zegt eigenlijk nog niet veel hoor. Bij dochter was ik hem met week 29 al kwijt. Maar het betekend wel dat er wat gaande is van binnen! ;) Alleen niemand weet beter dan wij dat het dan ook nog gewoon weken kan duren haha. Ik zit nu echt elke dag te 'wachten' en te denken zal het vandaag dan door gaan zetten? Hihi spannend hoor...

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke spannend... bij zoonlief niks verloren maar nu zien ze hem dus goed zitten. verlies je dat als eerste of hoeft dat niet?

3. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja volgens mij verlies je dat zodra er opening is. Maar je hoeft het niet te merken.
    Bij mij ging het nu weer precies hetzelfde als bij dochterlief, in vrij grote stukken. Maar hij kan er ook in kleine stukjes uitkomen of helemaal heel, haha. (smakelijke praat zo ;) )

4. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    ohz. ja hier eigk geen slijmverlies dus geen idee hoe het eruit ziet. hier zeiden ze 2 weken geleden dat er een vingertop opening zat bij de slijmprop en dat hij vrr vooraan zat of zo. maar dat dat allemaal heel normaal was. ik weet het ook allemaal niet hihi.

kleintje maakt nu echt een groeispurt. enorm rustig. ben benieuwd op hoeveel hij maandag geschat wordt. hoeverl zijn ze ong met 36 weken?

5. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Bankhangen op dit moment zit in de ziektewet
    Westervoort
    Ik heb heb ook al verloren met 29 weken in grote stukken maar als de bevalling dan niet doorzet wordt hij gewoon weer opnieuw aangemaakt:) je kan hem ook pas verliezen als je al aan het bevallen bent als de vliezen breken. Met 36 weken moet de kleine ong 2200-2500 gram wegen.

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat vind ik wel weinig of valt dat mee?

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Denk ik wel, hier werd ze met 35 weken 2600 geschat, en gewicht met 40 weken wordt geschat op 3500 gram wat goed zou kunnen, mijn dochter was 3290 bij 38 weken dus verwacht nu weer zoiets.

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    oke... hier met 31 ongeveer 1800 gram. morgen met 33,5 weer dus ben benieuwd. gemiddeld 200 per week zeggen ze hier. dus dat zal dan 2200 ongeveer zijn. dan zou ik met 36 ook 2600 gram zijn.

maar de verpleegkundige zei dat er vaak 20% naast geschat word.

laatst iemand ingeleid met 42 weken. ze hadden ruim 8 pond geschat. bleek ze maar 6 pond te zijn. scheelt een kilo!!!

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ja klopt, dat hoor je best vaak!

Bij mijn dochter zaten ze er maar een heel klein beetje langs (50 gram ofzo) maar had toen elke week een groeiecho.

10. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Kees al die berichtjes over de slijmprop.... Ik heb eigenlijk geen idee waar die van mij tijdens mijn eerste zwangerschap is gebleven.....
    Nu zal hij er nog wel inzitten denk ik, ik verlies wel meer slijm de afgelopen dagen.
    Door de medicijnen voel ik mij nogal lusteloos, lijkt wel of mijn laatste beetje energie verdwenen is.
    Gisteren de hele middag geslapen en vandaag niet veel gedaan in ds. Middag.
    Wat ik wel heb gedaan is de bekleding van maxi cosie en kinderwagen gewassen... Bang dat ik het straks niet meer zelf kan.
    Voor de rest is er nog niets klaar voor ds komst van ons kleine mannetje.... Dat was ook wel anders met de eerste zwangerschap.

Ik denk dat ik wel minder harde buiken heb nu maar ze zijn wel sterk en zorgen voor een drukkend gevoel van onder. Ook heb ik een soort spierpijn in mijn buik.

Gek dat ik morgen niet hoef te werken.... Ik moet wel echt wat kleine dingetjes doen om mijn werk te gaan overdragen, maar niets moet en dat is wel een fijn idee.

Van 6 dagen per week werken naar als ik puf heb werken is wel bijzonder...

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moeilijk he pijn te beschrijven.. Ik heb echt overal pijn maar ja als je vraagt wat dan precies dan weet ik dat echt niet. Denk combinatie bekken/harde buiken/verweking en vanalles nog meer...

Had ook plasje ingeleverd vandaag, aangezien ik nogal krampen heb bij en na het plassen. Plasje was wel vervuild maar echt blaasontsteking konden ze er niet uithalen. Moet het nu ff in de gaten houden.

Vandaag groeiecho gehad en kindje wordt geschat op 2130 gram nu.. Niet echt betrouwbaar aangezien ze zijn hoofd niet goed kunnen meten. Maar het is een richtlijn ;) Erg gemiddeld verder dus prima! Meteen mijn proluton spuit maar gehaald.

Woensdag weer controle maar ik vind dat echt niks voorstellen. Ze meet alleen mijn buik en mijn bloeddruk, meer niet.. Nouja, tis goed dat het toch wordt gedaan he.

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pff vandaag weer aant ctg gelegen. Heb 4 uur regelmatige krampen gehad, zeg maar om de 3 minuten..

Ik dacht het zal wel wat gedaan hebben.. of anders wel die krapmen de afgelopen 2 weken..

Gaan ze mijn bmm meten.. Issie 2,2 cm! Zelfs langer dan een paar weken terug. Hoe dat kan weet ik niet, zal wel vast een foute meting gezeten hebben.
    Maaruh.. het had gewoon niks gedaan en zelfs niet eens ontsluiting. Nou, echt wonderlijk!

En overmorgen 34 weken!!

13. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Missiemaartje het kan dat je baarmoeder mond weer langer wordt hoor!

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    int zh zeggen ze van niet :)

15. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Hoi k lig nu int zh met weeen en 2cm ontsluiting. Wil alleen niet vlotten dus net een morfinespuit gehad tegen de pijn en zodat k ff kan slapen en energie kan iopspare voor de bevalling hopelijk zet de ontsluiting meer door als k straks wakker wordt ben strontchagrijnig niemand is veilig voor mij zelfs de zuster moet het ontgelden haha

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Spannend, sterkte en succes Alanah!!! Hoever was je nu, verder als ik toch?

Maartje, dat is echt vervelend he! Pff! Ik heb dat ook elke x, uren om de 3/4/5 minuten en dan ineens stopt het weer. Je wordt er dood moe van!

Maar hee bijna 34 weken, wauw meis, wie had dat gedacht!
    En geen ontsluiting, gek is dat he. :)

Hadden gister rondleiding over de kraamsuites en toen vertelde die verloskundige dat je moest bellen als je 1 uur om de 5 minuten contracties hebt bij een 2e kindje. Hihi nou dan zou ik echt heeeel vaak gebelt moeten hebben haha. :)

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    alanah spannend!!! heel veel succes

duchess; ik bel meestal na 1,5 uur. ik blijf gewoon bellen hoor. ik ben gewoon erg snel bevallen vorige x dus hij zal wrs wel een keer verassen.

maar hee alles ziet er zo goed uit!!! nu moet ik die 37 toch wel halen zou je zeggen!!! het verbaasde me echt. nu is alles weer rustig gelukkig.

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Die ga je vast halen, helemaal super zeg! :)

Ja hier heb ik dagelijks wel een paar x een uur regelmatige contracties maar het zakt elke keer af.
    Ik ga nu pas bellen als het na een uur niet afgezakt is en de pijn erger wordt. Maar het is wel moeilijk want mijn eerste bevalling was ook niet heel erg lang ofzo (5 uurtjes) en ik heb natuurlijk geen idee hoe het er voor staat van binnen. Of ik al ontsluiting heb of niet. Dus soms vind ik het ook wel moeilijk wanneer ik nu moet bellen.
    Dinsdag weer controle.

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    is ook super lastig. vind ik ook! hier meten ze dus niet meer dus was blij dat ze dat gister wel gedaan hebben en dat het gewoon hetzelfde was.
    het kan toch in 1 x doorzetten he.

vandaag controle gehad. ze begon zelf over inleiden met 38 weken. nog max 4 weken dus. joepie!!!

20. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Hoi meiden ik ben 2 uur geleden bevallen van een heel mooi meisje na een bevalling van 4 en half uur. Ze weegt 2635 gram en is 47 cm lang. Ze is een heel tevreden meisje en huilt niet. Gr

Deel Deze Pagina