Volledige bedrust en korter wordende baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alanah gefeliciteerd!

En aan Duchess en missiemaartje; wat fijn om te zien dat jullie nu echt bijna mogen bevallen :D Zo zie je maar dat alles mogelijk is ;)

Hier gaat het de laatste weken supergoed, heb bijna geen last van harde buiken. Zal wel weer in een rustige periode zitten. Hoewel er denk ik straks wel weer wat groei aankomt, de beeb heeft nu de laatste dagen duidelijk een stuk minder ruimte, ik neem aan dat ze een spurtje heeft gemaakt, dus dan zal mijn bm wel snel volgen in de groei :p

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    alanah; hoe gaat het! hoe was de bevalling eigenlijk gegaan?

duchess; rustig daar?

luca; fijn dat het goed gaat!!! toch veel positieve verhalen he.

loki; hoe is het met jou?

hier rustig maar beroerd. slaap zo goed als niet en enorm misselijk. zoontje is.ziek dus kost ook veel energie. maar mijn buik is rustig!!

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Alanah:
    Gefeliciteerd met jullie dochter! Geniet ervan!

Duchess:
    Al over de 36 weken!! Toppie :)

Luca:
    Wat fijn dat de harde buiken afgenomen zijn! Houden zo!

Maartje:
    Bah slecht slapen is geen fijne voorbereiding op een bevalling. Al blijft die vast voorlopig nog even uit met zo'n mooie meting weer :).

Hier:
    Harde buiken verschillen per dag maar zeg wel eerlijk dat ik wat meer doe dan tussen de 20-27 weken.... Heb meer vertrouwen gekregen dat de harde buiken niets doen en het is na die ene keer met 22 weken niet meer ritmisch geweest :)

4. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed zo Loki.

Hier schijnt het net andersom te zijn haha. Wanneer ze regelmatig komen doet het niks, en onregelmatig wel. Heel gek. Maar goed...

Vandaag 34 + 3 woehoe!

En met Duchess ook nog alles goed? :)

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Heeee meiden, hoe is het hier?
    Jee, Maartje, bijna 35 weken! Wauw! En Loki bijna 30! We gaan goehoed! :)

Hier zoveel voorweeën. Ze doen mega zeer. Maar het zet maar niet door. Heb 24/7 ongeveer iedere 15 min een hele pijnlijke voorwee. En ongeveer 2 x per dag 2 uur lang iedere 4/5 minuten. Elke x denk ik dat t begint, maar zakt het weer af.
    Gyn wilde gister niet toucheren, jammer genoeg. ;) Controles waren verder prima. Op naar mijn laatste afspraak... volgende week hoor ik hoe het er van binnen voor staat. Als er nog geen ontsluiting is wil ik liever nog niet ingeleid worden maar nog even afwachten. Maar daar ga je toch niet vanuit he met zoveel gerommel! ;) Spannend... Ook wbt de gezondheid van de kleine meid komt nu veel spanning eruit..

6. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Duchess vervelend van dat gerommel. Kan me voorstellen dat je graag wil weten hoe of wat. Als ik geen ontsluiting heb met 38 hoeft het inleiden miss ook niet hier. Lijkt me niks om ingeleid te worden. Laat het liever spontaan komen.

Maar jij de 37 bereikt ben trots op je!!" wanneer zou je ingeleid worden?

7. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik wilde op jou termijn ook niet ingeleid worden hihi. Nu vond het ziekenhuis dat sowieso geen optie ivm de gezondheid van de baby. Dat is toch wel de grootste reden dat ze in willen leiden. Maar heb duidelijk afgesproken dat asl er hormonentroep bij moet komen ik echt liever af wil wachten omdat ik het dan echt tegen de natuur vindt. Maar als er ontsluiting is doen ze niet meer dan de vliezen doorprikken, zo ben ik bij mijn dochter ook ingeleid. :)

Volgende week woensdag om 9 uur heb ik een afspraak om te kijken of er ontsluiting is en als het goed is de volgende dag dan de inleiding. (dan moet ik 's ochtends bellen of er plek is op de verloskamers ;) )

8. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Spannend!!!

Als ze idd alleen vliezen hoeven door te prikken is dat niet zo erg. Maar ballonnetjes etc vind ik niks. Nou is mijn bmm wel verkort natuurlijk maar vorige week nog steeds 2 dus ja weet niet of ik dan wel aan ontsluiting kom over 3 weken.

Van mij mag ie over 2 weken komen. Dan ga ik ook weer wat meer proberen te dpen. Manlief ist daar niet mee eens maar daar geef ik niks om haha

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rustig hier!!

10. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Alanah gefeliciteerd!!

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle babys verder nog binnen??

12. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Tjee ik zie hier meiden die gewoon al op 37 weken zitten wauw!
    Ik ben natuurlijk later ingehaakt ..
    Afgelopen vrijdag bleek mijn Bmm toch weer korter 2,7 nu
    Adelat gestopt na twee weken omdat het niet zinvol lijkt.

Gelukkig nog geen opname maar wat zal volgende week brengen.... Pfffffff
    Ik blijf harde buiken houden ook vaak pijnlijk en ik heb regelmatig echt flinke steken het lijkt in mijn baarmoedermond of in de buurt.
    Ik denk niet dat dat banden zijn omdat ik dat volgens mij meer links en/of rechts voel.
    Herkent iemand die steken?

13. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had ze ook rond jouw termijn. Kan bandenpijn zijn idd... Maar hier beebje nog binnen dus bij mij wilde het niets zeggen. 2,7 cm is nog erg netjes.ik heb nu al een maand 2 cm.. Hopelijk blijft ie wel voorlopig zo bij jou"

14. Lady K

Lady K Bekend lid

7 aug 2009
    652
    0
    0
    Hier nog 5.3 cm maar veel aanhoudende harde buiken (die rustig duren tot ik ga zitten). Opnieuw wen kweek afgenomen en de streptokok wordt eventueel toch voor de bevalling al met AB behandeld.
    Ook bloed geprikt op infecties en ijzer.
    Missiemaartje wat ga je goed!!

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Waaauw Maartje, ben zo blij voor jou! Wat ben je al ver meid!

Hoe is 't met Loki?

Hier woensdag de laatste controle. Ik hoop zo dat het nog doorzet. Het is nu 24/7 aan t rommelen... iedere 10-15 min een wee, maar het zet maar niet door.

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier rommelt t ook... Af en toe flinke voorwee maar ook hier nog niets.

Ben zo dankbaar!

17. bergje

bergje Bekend lid

1 dec 2009
    546
    0
    0
    het brabantse land
    Missimaartje 35 weken al! Was ik maar zo ver ...
    Ik heb mij deze zwangerschap alleen nog maar zorgen gemaakt.
    Ik hoop dat ik ergens nog even kan genieten ervan.
    Donderdag weer meten ik hou mijn hart vast....

Zie een reactie van iemand met een Bmm van 5,3 das mooi!! Houden zo! Bij mij was de eerste meting met 20 weken 4,1

2,7 is nog goed maar het lijkt er zo op dat hij vanzelf langzaam korter wordt.... In nog geen drie weken een cm... En van in een week van 3,4 naar 2,7 dus als t zo doorgaat....

18. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Bankhangen op dit moment zit in de ziektewet
    Westervoort
    Sorry meiden voor de late reactie. Ik heb een wolk van een dochter. De bevalling verliep goed savonds om 6 uur had ik 1 cm ontsluiting. was naar t zh gegaan omdat ik me niet zo lekker voelde en ik de kleine minder voelde. de eerste 3 cm ontsluiting kwamen zonder dat ik er wat van merktw in t zh vonden ze het te langzaam gaan dus werden de volgende ochtend om half 10 mijn vliezen doorgeprikt. Weeen begonnen binnen een half uur uit zichzelf te komen. Om kwart voor 2 begon ik met persen en om kwart over 2 was ze er! En dit alles zonder medicatie of uitscheureb ze woog 2635 gram en was 47 cm lang apgarscore had ze t hoogste hihi. Omdat ze 36,5 was heeft ze nog 1 nachtje op de kinderafdeling gelegen daarna nog 2 dagen bij mij op de kamer ivm geel zien en bv. Wat ben ik blij na zoon rotzwangerschap dat mevrouw er binnen 4 en een half uur was vanaf de eerste wee. Op zich een makkelijke bevalling dus. Ze doet het ook erg goed ze is een zoet en tevreden meisje huilt amper. Na zoon zwangerschap is dit dan weer helemaal geweldig. Kleine was al dat benauwde vsn die harde buiken zat en zodra het mocht kwam ze dan ook. Hoe apart net of ze het wist!! Ben zo trots dat ze t nog zolang heeft volgehouden! Weet nu waar ik het alkemaal voor gedaan heb maar voor mij de eerstkomende 5 jaar geen kids meet. Ik hoop dat de bevallingen bij jullie ook vlot verlopen en dat jullie een gezond tevreden kindje op de wereld zetten

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Je weet het echt niet! Ik zat rond die termijn precies t zelfde. In hele korte tijd van 3,5 naar 2,6 gegaan ondanks bedrust.
    Maar kijk mij nou, ben gewoon vandaag 38 weken.
    Positief blijven meid!!!

Alanah leuk dat je je verhaal komt vertellen. Fijn dat de bevalling goed gegaan is. Geniet van je meisje!!!!

20. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Alanah:
    Mooi en fijn dat de bevalling zo goed verlopen is! Ik riep ook de komende jaren geen 2e maar langzaam zakt de angst en de gevoelens omtrend het zwanger zijn weer af en zie je dat het het allemaal waard is geweest met een goede afloop. Geniet ervan!

Duchess:
    38 weken vandaag! Wauw! Is er al een def. datum bekend?

Maartje:
    En jij al bijna 36 weken. Super super goed!!

Bergje:
    Hopelijk valt het donderdag mee met de meting!! Snap dat je er gigantisch angstig van wordt maar gelukkig hoeft het zeker niet alles te zeggen!!

Hier:
    Gaat goed! Vorige week echo gehad en de bmm was nog exact hetzelfde (33mm). In overleg met de gyn besloten dat we niet meer meten. De harde buiken zijn er aanzienlijk minder dan tussen de 18-27 weken. Inmiddels over de 30 weken heen dus de gevaarlijkste periode is gelukkig voorbij. Maar uiteraard gaan we voor nog een weekje of 7-10 erbij! :D

Deel Deze Pagina