Goed zo meis, je gaat het vast en zeker een tijdje volhouden nog!! Je kunt het! De rest doet het ook allemaal goed lees ik Super meiden!!
He bah wat een domper Duchess! Maar gelukkig heb je er al snel rust bij gevonden door de wetenschap dat het beter is voor jullie meisje Die laatste paar dagen extra lukken ook echt nog wel! Ohh wat fijn Bergje! Vertrouwen hebben dat doet zoveel! Zo gek maar na de 28 weken kreeg ik ineens veel minder harde buiken. Volgensmij puur door dat ik het een beetje los kon laten met de wetenschap dat het termijn steeds beter werd en ons kindje al een hele goede kans had!
Hebben jullie allemaal volledige bedrust gehouden? Ik hoef dat gelukkig niet omdat soms de harde buiken in rust toenemen.
Loki 31 weken vandaag. Super. Hier idd platte bddrust gehouden. Eerst alleen op de bank 7 weken lang en toen kreeg ik weer weeën en moest ik echt plat in bed en alleen eruit voor douche en wc. Met 32 weken ben ik weer rustig eruit gegaan. En met wk 34/35 doe ik zo goed als alles weer maar heb sinds toen wel n constant rommelende buik. Die dus niet zoveel doet jammer genoeg.
Bij mijn eerste zwangerschap wel. Vanaf 15 weken al veel rusten en met 18 weken lag ik eigenlijk helemaal plat op gyn bezoekjes na. Ik pakte mijn eigen eten en drinken overdag en ging naar de wc en 1 keer douchen en dat was het wel... Meer durfde en mocht ik niet, je weet immers niet of het echt door zet ineens... Deze keer merkte ik dat het weinig verschil maakte of ik plat lag of gewoon een beetje in beweging bleef en hadden zowel gyns als ikzelf meer vertrouwen omdat de eerste zwangerschap al tot de 38 weken gekomen was. Zolang de metingen goed bleven en de harden buiken niet ritmisch kwamen, ben ik dus een beetje bezig gebleven. Wel iedere middag paar uur plat en geen zware dingen.. Jaa 31 weken alweer!
Hier bij de eerste niet.. Ze vonden dat ik ook wel moest bewegen (in Veldhoven), en ik heb spijt dat ik dat gedaan heb.. ik denk echt dat als ik plat gelegen had, ik het langer had vol kunnen houden. Nu wel plat gelegen, 3 maanden. Wel voor wasje en plasje en de laatste weken iets vaker er uit.. Maar nog niet heel erg veel of zo. Totaal geen harde buiken soms weken niet.. soms een avond heel de avond regelmatig maar dan deed het niets.. 2 weken geleden was alles nog potdicht en bmm nog goed in tact ( 2 cm) en afgelopen week kwam ik met 4 cm ontsluiting en gebroken vliezen in het ziekenhuis aan (zonder weeen) dus ja...
Hoe gaat het met Luuk Maartje? Het is natuurlijk ook per persoon verschillend. Ik merkte heel veel verschil met bedrust houden. Dan had ik nog wel soms eens n uurtje of 2 uurtjes harde buiken. En ook regelmatig constant, dus vaak om de 4 of 5 minuten. Heb dat nu ook regelmatig, maar het zet niet door tot nu toe...
Klopt, per persoon verschillend, maar ook zelfs per zwangerschap. Bij Niek had ik nooit harde buiken en als ik ze had was het meteen foute boel... Nu dus ooit heel veel of lang en dan deed het niks. De laatste 2 weken nergens last van (wel wat voortekenen naar mijn idee) en toen ben ik bevallen.. Je kunt er dus geen pijl op trekken. Luuk doet het super.. Vandaag wordt weer geprikt hoe zijn billie waardes zijn (voor het geelzien). Afhankelijk daarvan moet ie weer onder de lamp of niet. Als die waardes goed zijn, en hij blijft goed drinken maar hij binnenkort naar huis.. Hij drinkt al zijn flesjes keurig leeg, dus hij heeft weinig reden om hier nog lang te blijven.. Ik moet vandaag wel naar huis, wordt wel weer ff erg emotioneel ben ik bang.. Wat houden jullie het allemaal goed vol!!
Missiemaartje goed te horen dat Luuk het zo goed doet! Hier ook nooit harde buiken. Verlies mijn slijmprop en out of the blue kwam Jamie door alle remming heen. Nu steken en krampen gehad. En momenteel al anderhalve week aanhoudende harde buiken maar een dichte cervix en langer zwanger dan van haar broer. Er valt inderdaad geen peil op te trekken.
En maartje succes! Het is nu gelukkig een stuk korter alleen thuis! Voor je het weet is Luuk thuis!!!! (Maar onnatuurlijk blijft het om je kindje achter te moeten laten)
ik heb net het super goede nieuws gehoord dat ik niet naar huis hoef vandaag en naar de rooming in mag met Luuk.. Als hij vandaag zijn flesjes goed leegdrinkt, mogen we morgen samen naar huis!!!
Ooh wat fijn Maartje! Hopelijk kunnen jullie dan lekker saampjes naar huis. Hoe vindt Niek zijn broertje? Lig je nu in Geldrop? Heb met mijn dochter ook daar in de rooming in kamer gezeten, wat n luxe kamer was dat!
Maartje wat fijn! Ik hoef geen bedrust te houden van de gyn omdat ik bij rust en dus s nachtslot ook veel harde buiken heb. Bedrust zal t niet veranderen. Als de Bmm echt korter gaat worden dan zal het misschien een ander verhaal worden. Vandaag weer veel harde buiken en steken paar keer getwijfeld om Triage te bellen maar toch nam het steeds weer af om een half uur later weer te beginnen.
Wat fijn Maartje!! Hopelijk morgen lekker samen naar huis! Hier met of zonder rust enorm veel harde buiken.. Soms ook uren om de paar minuten. Overdags en snachts. Bedrust of niet... Deze zwangerschap wel iets minder trouwens al heb ik het idee dat de harde buiken die ik heb, wel veel heftiger zijn nog. In mijn eerste zwangerschap had ik ook vaak halve zegmaar..
Nee... Luuk kreeg een terug slag met drinken en heeft nu weer een sonde. Gusteren dronk ie wel weer beter gelukkug. Er is geen zicht op wanneer ie thuis komt. Ik ben thuis nu. Zat er ook helemaal doorheen. Maar komt goed nog even...
Wat een tegenvaller Maartje. Nog even volhouden. Herkenbaar dit.. Jamie zou toen ook al 3 keer thuiskomen en had toen toch weer dips in de ademhaling. Teleurstelling! Je stelt je er toch op in! Kun je het goed regelen met bezoekjes naar de neo en Niek thuis? Ik ga voor je duimen dat hij snel mee mag!!!!
Maartje wat jammer zeg dat jullie Luuk nog niet mee naar huis kunnen nemen Ik duim mee dat jullie hem snel thuis mogen hebben! Werd Duchess niet vandaag ingeleid? Of loop ik alweer achter? Hoe gaat het met de rest van de meiden? Hier gaat het zo verbazingwekkend goed! Ik moet er af en toe echt aan denken om mezelf af te remmen want ik ben nog best wel bang dat het dit keer opeens begint zonder aankondiging. Dus probeer het toch rustig aan te blijven doen. Gelukkig ben ik maandag al 32 weken en als ik dan moet bevallen mag dat in ieder geval in mijn eigen ziekenhuis, hoef ik niet overgevlogen te worden. Verder ben ik heel druk bezig met de babykamer, afgelopen weekend heeft vriendlief eindelijk alle grote klussen afgemaakt dus ik ben nu volop met de decoratie en inruimen bezig. Alle spullen aan het wassen, lakentjes en gordijnen etc maken.. Ziekenhuiskoffer alvast ingepakt. Dinsdagochtend is een van de mama's uit het juni clubje bevallen met 30+1. Was toch wel even een wake up call, zij was zo ongeveer de enige die tot nu toe een probleemloze zwangerschap had en ze bevalt als eerste.. Zo zie je maar dat er echt geen peil op te trekken valt. En dus maar aan de slag gegaan onder het motto een goede voorbereiding is het halve werk
Onze dochter Defne Selen is donderdag geboren om 13.16 uur na een bevalling van 3 uurtjes. Was enorm heftig omdat het zo vlug ging. Ze doet het super goed en lijkt op het eerste oog helemaal gezond! Had maarliefst een geboorte gewicht van 4115 gram!