Mij hebben ze idd ook verteld dat cervixinsuff. vaak al vroeg te zien is. Je kunt er altijd naar vragen Missiemaartje. Maar inprincipe zegt het niet zo heel veel als je het wel hebt, niet dat je dan schrikt oid. Er zijn ook vrouwen die funneling hebben met een lange cervix en die verder nergens last van hebben.
Je moet vertrouwen op je gyn. Mijn eerste kind is geboren met 22 weken, dus bij mij was het al snel duidelijk
Ja dat was echt vreselijk..... 1,5 uur na de geboorte is hij overleden. Dus mn volgende zwangerschap was echt heel erg spannend
Kan ook gewoon dat je baarmoeder gvoelig is want zoveel harde buiken is niet normaal en op een gegeven moment gaat dat wel zijn tol eisen. Bij mij was het inderdaad ook een gevolg van een verweekte baarmoedermond en ik heb ook al een vingertopje ontsluitig
Bij mij ligt het dus niet aan een zwakke baarmoederhals maar aan een gevoelie baarmoeder die bij elk dingetje knonhard wordt en de kleine ligt ook erg diep dus die duwt er nog is lekker tegenaan met haar hoofd
Ja ze hebben bij mij ook bacteriele vaginose vastgesteld dus dat kan het ook nog zijn.. En het komt steeds terug, dus ja... Ik moet zeggen dat ik bij niek 6 weken met buikpijn rond heb gelopen. En nog gewoon weekendjes weg ben gegaan, hele wandelingen etc. Die buikpijn was volgens de vk normaal.. Nu heb ik wel al natuurlijk een aantal weken heel veel rust en sinds 2 weken volledig. En nu echt amper harde buiken.. Maar ja toch wordt hij korter helaas... Duchess ik hoop echt dat het nu net als jij is, dat ie niet meer korter wordt, maar ik ben bang van wel toch.
Hier ook, heel diep in mijn bekken... zou dat invloed kunnen hebben denk je? Haha je gaat aan alles denken he...
Pff echt balen dat het alsnog korter word ook al hou je bedrust. Maar je kan in ieder geval zeggen dat je er alles aan gedaan hebt om het zoveel mogelijk rustig te kunnen houden. Het kan ook zijn dat er idd een infectie in de baarmoeder zit die de contracties veroorzaakt.
Ja ik zou denken dat dat wel invloed heeft op al die echos zie ik ook dat als ze met haar hoofd tegen de baarmoederhals aandrukt hij tch korter word en onder spanning komt te staan. Sex mag ook noet omdat dat prikkling kan geven
Ze hebben 1,5 week geleden 3 kweken afgenomen.. 1 voor soa's, gelukkig negatief. Wel dus de bacteriele vaginose.. Ik kom er gewoon maar niet vanaf. En veel vrouwen die teveel bevallen hebben dat..
Wij hebben hier al weeeeeken, zo niet maanden geen seks.. Bij Niek is het daarom de 1e keer begonnen, na de seks...
Dan zou ik zeggen dat dat dan miss toch de oorzaak is van je korter wordende baarmoederhals en een mogelijke vroeggeboorte maar ik ben geen arts ^^
Ja dat is natuurlijk ook weer extra prikkeling. Ben al bang als ik naar de wc ga om te persen bij een grote boodschap
hahaha dat laatste heb ik ook... best dom eigenlijk dan denk ik zelf, maar eigenlijk ook wel weer logisch.. Ik was eerst heel bang te gaan slapen, bang dat midden in de nacht mijnvliezen zouden breken. Ja de gyn zei ook dat het vaak voorkomt bij vrouwen die tevroeg bevallen. Maar ik zie de link niet echt tussen een langzaam wordende korte baarmoedermond en die bacterien.. Die bacterien veroorzaken meestal vroegtijdige weeen of je vliezen breken er door. Maar aangezien ik geen contracties heb deze keer die iets doen. Is dat dan weer dubbel. Ach, t blijft een gok, we zullen er nooit achterkomen waarschijnlijk
Hier is het dus een gevoelige baarmoeder. En ook ik liep bij de eerste gewoon door omdat de verloskundige zei dat het normaal was en ik eventueel wat meer rust kon nemen. Nu gewoon al veel sneller rust genomen, je weet gewoon bij een 2e waar je op moet letten en wat je voelt. Dat heeft nu zoveel verschil gemaakt. Bij mijn dochter lag ik nu met ontsluiting in het ziekenhuis. Nu lig ik dan ook wel, maar lekker thuis en zonder ontsluiting. Heel wat waard. Overigens kan dat duwen van de baby tegen de baarmoederhals volgens mij zeker wel zorgen dat hij verder verkort. Wij lopen ook in het zkh van Maastricht omdat ons kindje misschien down heeft, en bij 1 echo lag ze ook te duwen op de baarmoederhals. Dit hebben ze toen extra in de gaten gehouden omdat dat zeker wel wat kan doen volgens hun. Alleen was ze vrij snel, na 1 week ofzo, weer omgedraait. Nu ligt ze nog in stuit hoorde ik vandaag.