Volledige bedrust en korter wordende baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx meiden, lief van jullie!!!

@ Alanah; laat je even weten hoe je afspraak is gegaan?

2. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Bankhangen op dit moment zit in de ziektewet
    Westervoort
    Afspraal ging op zich oke meisje ligt tegen baarmoedermond aan nog steeds. Als ik een harde buik krijg zie je nog steeds de baarmoedermond opengaan wat dus beginnende ontsluiting betekend. Het kan dus elk moment doorzetten maandag moet ik weer terugkomen ...

3. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Pffff balen meid.. Hoe ben je er onder?

4. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ja het is gewoon rot dat je zo in onzekerheid zit. Ik denk gewoon of zet door of hou gewoon op met dat gerommel rotbuik pfff kost zoveel energie en zorgen. Sorry ben een beetje chagrijnig maar ben er even helemaal klaar mee en ze kunnen me daar ook niet wijs maken dat die kleine er geen last van heeft.

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Voel je de baby wel goed bewegen?

Tja kan me voorstellen hoor dat je er chagrijnig om bent. Maakt helemaal niet uit, gewoon lekker klagen!!

Maar er was dus niks veranderd??

6. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ja de kleine beweegt echt niet normaal veel. Haha dus dat is g

7. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Goed en er was op zich niks verandert alleen die onzekerheid dat eht elk moment kan doorzetten... Pffff

8. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Hoe is het bij jou?

9. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik ken het... die onzekerheid is het ergste he. Je weet niet hoe of wat.. Balen dat je het wel ziet open gaan als je een harde buik krijgt. Dat is bij mij gelukkig nog niet zo, maar als ik dat wel zou hebben, zou ik me ook wel erg klote voelen.

Maar het rommelt dus nog flink?

10. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ja het rommelt echt behoorlijk. Als ik een heftige harde buik krijg heb ik helemaal geen baarmoedermond meer en als de kleine dan met het hoofdje nog dieper gaat ben ik de sjaak. Dus ze zal een dezer weken toch wel komen. Gelukkig is dat bij jou niet zo. Wanneer moet jij weer op controle?

11. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar jij bent al een stuk verder toch?? Ik ben pas 28 weken.. Hoelang heb jij dit al zo?

Ik moet ook maandag weer op controle en dan krijg ik ook meteen weer een prolutonspuit.. Maar hier rommelt het niet.. Alleen wordt ie dus alsnog korter dus ben benieuwd hoe dat maandag is.

12. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ik ben morgen 31 weken en de harde buiken zijn begonnen met 24 weken. Daarvoor nergrns last van gehad wat ik ook zo raar vind. Maar als ik op google zork zie ik dat harde buiken helemasl niks doen alleen de samentrekking oefenen dat voorweeen je baarmoedermond laten verweken en echte weeen zorgen voor ontsluiting dus moet ik mijn harde buiken nou weeen noemen? Ingewikkeld allemaal

13. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat klopt helemaal.. Als die samentrekkingen niets doen, zijn het harde buiken (zoals hier dus). Het stomme is, is dat ik bij Niek precies dezelfde samentrekkingen had, en die deden dus wel wat.. Dus dat waren weeen. Ja heel verwarrend he... Hoelang loop je nu eigenlijk met die ontsluiting dan?

14. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Met die ontsluiting 2 weken... Echt verwarrend ja... Ik hoo echt dat jou kindje nog even blijft zitten sowieso tot de 32 weken... Ben echt jaloers op meiden die zo hun zwangershap doorwandelen. Zou er een moord voor doen. Maja nog even en dan kan ik haar in me armen sluiten. Heb voor mezelf besloten dat ik met 34 weken weer dingen ga doen dus nog 3 weken op de bank liggen en the dog whisperer kijken haha. Ikben heel benieuwd of je baarmoederhals korter is geworden...

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja waarschijnlijk wel want in rust wordt ie dus ook korter. Maar ja dat was bij Duchess ook zo en op gegeven moment werd ie bij haar niet meer korter, dus er is nog hoop haha.

Ik ben ook jaloers op meiden die hun zwangerschap makkelijk doen. Maar goed, mijn lijf is er gewoon niet zo voor gemaakt denk ik.. Het hoort er bij, bij mij dan. Dus ik heb het nu wel geaccepteerd. Bij mijn 1e zwangerschap was ik boos en opstandig tegen iedereen. Nu wist ik het van te voren dus dat scheelt.

Is dit jullie eerste?

16. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Westervoort
    Ja ik ben ook niet te genieten haha. Nou ik hoop voor de dat het korter worden stopt. Ja dit is onze eerste. Ik wil graag 2 kinderen maar de 2e wacht ik nog even 4 jaar mee ;) wat zijn de gevolgen dan eigenlijk als die steeds korter wordt? Dat de ontsluitingsweeen gewoon beginnen op een gegeven moment of..??

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja die baarmoedermond moet eigenlijk minstens 3,0 zijn. Die van mij zit nu op 2,5. Onder de 2,5 dus risico op vroeggeboorte. Vrouwen met een baarmoedermond lengte van onder de 1,5 bevallen vaak binnen een week. Dus dat is het risico. Op een gegeven moment krijg je weeen (ik dan) en dan krijg je dus ontsluiting.

Gelukkig ben ik daar nog niet. Bij Niek had ik dat rond deze periode wel, 2 cm ontsluiting en verstreken baarmoedermond. Dus het is vooralsnog nog steeds positief. Maar pfff.. het is wel spannend hoor!

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb mijn vorige zwangerschap bijna 7 weken met 2 cm ontsluiting gelegen, dus het kan wel hoor!! Maar het is wel rot allemaal he. :(

19. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Als je trouwens ontsluiting hebt zou ik er persoonlijk niet voor kiezen met week 34 al wat te gaan doen hoor, dat is echt nog vroeg als je kindje dan komt. Ik ben bij mijn dochter pas met 37 weken meer het bed uit gegaan.

20. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mocht mijn situatie hetzelfde blijven, wat ik niet verwacht.. Ontsluiting of geen ontsluiting... sowieso ga ik pas vanaf week 36 weer dingen doen.. Dat betekent: misschien eens een boterhammetje smeren of een keer uit eten of zo. Meer lukt me niet eens.

Deel Deze Pagina