Volledige bedrust en korter wordende baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik geloof de 19e pas weer. Hebben er even 3 weken tussen gelaten ipv 2, omdat ik nu elke keer een afspraak had als manlief vroege dienst had en ik daardoor én opvang voor dochterlief moest regelen, én iemand die met mij mee ging naar het ziekenhuis. Dus nu even 3 wk er tussen zodat we dan in de weken met late diensten zitten en hij zelf mee kan. :)

Balen dat je je zo voelt, gewoon bellen als je je druk maakt hoor!

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mja ik wil ook niet voort minste of geringste bellen.. Zou jij dat wel doen? Bedoel voel me niet lekker, maar ben niet doodziek of zo. En bovendien ben ik voor iets heel anders onder controle

3. Wisten jullie ook dat calcium de baarmoederactiviteit juist stimuleert? Dat werkt dus samen met magnesium en ze hebben tegenovergestelde effecten. Dus ook niet teveel calcium eten. Maar ook niet te weinig want als je weer calcium tekort hebt dan neemt je lijf magnesium ook minder goed op. Bij mijn dochter dronk ik elke dag geloof ik een liter melk omdat ik er zo verslaafd aan was :$ Doe ik nu ook niet meer :)

Missiemaartje tja als je je niet goed voelt zou ik wel even iemand bellen. Ik voelde me laatst ook zoals jij beschrijft, ben toen naar de apotheek gegaan om mijn bloeddruk te laten meten. Was verder prima dus niks aan de hand, maar je kan het toch beter voor de zekerheid na laten kijken ipv ermee rond blijven lopen en als het mis gaat dat je dan zegt "had ik maar.."

4. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    #124 Loki09, 1 feb 2013
    Laatst bewerkt: 1 feb 2013
    Dat is niet bewezen maar die kans is heel groot (de afwijkende vorm is wel bewezen, op de echo erg duidelijk en het septum was goed te zien bij de sectio). Er is door de afwijking minder ruimte dus is mijn baarmoeder (over)gevoeldig. Dochterlief lag ook in stuit (sectio gehad) en ook deze dame ligt al weer vnl in stuit.
    Over het algemeen is er dan al meer kans op vroeggeboorte door ruimtegebrek (denk aan 34-37 weken) maar gelukkig is er de vorige zwangerschap bewezen dat 38 weken haalbaar is. Mits de contracties niet in weeen omslaan, natuurlijk.

*even verder lezen*

5. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Duchess:
    De onzekerheid vind ik het ergste, maar daar hoef ik jou vast niets over te vertellen :(. Als iemand me vertelde dat het met rusten gewoon goed kwam, dan zou ik alles naast me neer leggen en er vrede mee hebben. Maar dat gevoel zal jij wel erkennen... Hoe gaat het met jullie meisje verder? Hoor je voor de geboorte nog iets meer?

Luca:
    Nog een prinsesje erbij ziet ik wat leuk! :)
    Magnesium slikken? Wel eens van gehoord, heb je dit op recept? Baadt het niet dan schaadt het niet, toch?
    Niet teveel calcium? :$ Laat ik nou ook verslaafd zijn aal melk :$. Hoeveel is raadzaam?

Missiemaartje:
    Bellen! Al is het enkel voor je gemoedrust! Dat je niet veel harde buiken hebt zegt bij jou dus weinig. Kan me voorstellen dat je dat heel onzeker maakt omdat je geen idee hebt of er iets gebeurt of niet. Gewoon laten controleren hoor!

Liggen/zitten/lopen:
    Hier heb ik soms ook wel het idee dat het liggend erger is dan dat ik een beetje in beweging blijf of zit te computeren op de bank. Rechte harde stoelen zijn hier idd funest. In bed gaat het meestal goed, een beetje half op mijn zij/buik liggend. Recht op mijn rug is vaak ellende.
    Merk deze zwangerschap ook dat het sochtends heerlijk soepel, zacht en fijn voelt (soms moet ik even kijken of ik nog wel buik heb en of ik mijn zwangerschap niet heb gedroomd ;)). Na de middagrust (als dochterlief 1,5/2 uur geslapen heeft) is het meestal het ergste. Dan zorgt iedere beweging voor een harde buik die ook heel zwaar blijft voelen... Soms is het dan echt om de paar minuten kassa..

Progesteron/Utrogestan/Proluton:
    Ik gebruik deze zwangerschap progesteron bollen. Heb ik bij mijn dochter de eerste 14 weken gebruikt om (herhaalde) miskramen te voorkomen en kort daarna begonnen de harde buiken. Deze zwangersschap dus preventief gebruikt vanaf 4 weken en ik ben er haast van overtuigd dat het weer een miskraam voorkomen heeft dit keer maar helaas niet voldoende om mijn baarmoeder rustig te houden de rest van de zwangerschap.
    Ik vind het erg moeilijk om te vergelijken of het nu erger of minder erg is dan toen. Ik lag toen al weken plat dus dat is een groot verschil en daarbij, ben ik geestelijk nu grotendeels minder gespannen omdat het bij mijn dochter goed kwam. Op een paar 'stres aanvallen' na gaat het redelijk..

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Magnesium kun je zo krijgen. Via internet is het ook te verkrijgen zonder calcium overigens.
    Het is idd zeker het proberen waard! Het helpt veel vrouwen ook tegen kuitkramp en dergelijke, dus inprincipe zou het best (wat) kunnen werken.

Loki, wij krijgen over n week of 2-3 (moet de datum nog horen) een laatste GUO. Vind dat echt mega spannend. Dan wordt besloten of we in Veldhoven of Maastricht moeten bevallen. Maar omdat Veldhoven ook een academisch ziekenhuis is, is de kans groot dat ik gewoon daar kan bevallen. Dus dan blijft het gewoon een brabander! ;) hihi.
    Verder zullen we dan ook alles bespreken wbt de bevalling zelf. Ik hoop heel hard dat deze niet veel anders zal zijn dan normaal. Ik heb met de gedachte dat ze syndroom van down heeft, alleen maar meer behoefte haar zo lang mogelijk op mijn borst te hebben en zo snel mogelijk áán de borst etc. Maargoed dat moet medisch gezien wel mogelijk zijn, natuurlijk.
    We zullen het wel horen! (vind het maar retespannend als ik er zo overna denk...)

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Magnesium; ik heb er eigenlijk niks van gehoord van mijn gyn.. kende het ok niet! Gelukkig is het hier rustig en kramp heb ik nooit trouwens hihi, gelukkig!! (kuitkramp bedoel ik dan ;))

@ Loki; wat is het verschil eigenlijk tussen progresteron bollen en proluton spuiten, weet jij dat? Ik heb het wel eens vaker gelezen dat mensen bollen moest slikken (uh klinkt beetje raar ;))

@ Duchess; is ook onwijs spannend voor jullie die GUO.. Kijken ze dan weer het hele kindje na?? Maar waarom zou je anders in maastricht moeten bevallen eigenlijk? Is toch niet veel anders dan in Veldhoven, of wel?

@ loki; wist ik niet, van die calcium!! Waar zit dat allemaal in? Melk, chocolademelk?

@ hier; nou ik voelde me steeds beroerder gisteren dus heb me maar even goed na laten kijken. Bloed, urine, ctg, het hele riedeltje. Alles was goed. Ctg was perfect.! Vannacht flink overgeven en zo, maar nu gaat het wel weer. Zal wel iets onder de leden hebben.

8. Vioow1992

Vioow1992 Actief lid

27 nov 2012
    248
    0
    0
    Ik heb gelukkig geen ervaring maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen! Echt heel vervelend dit allemaal.

9. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    He bah, het heerst! Wel fijn dat alles goed was verder en goed dat je even bent gegaan!

Ik heb eigenlijk geen idee waarom we in Maastricht zouden moeten bevallen. In eerste instantie zou dit moeten maar nu kwamen ze er de laatste GUO mee dat we misschien ook wel in Veldhoven konden bevallen.
    Ze kijken bij de GUO idd ons hele kindje na van top tot teen. En krijgen ook altijd een deel in 3D. :)

Zo wat n weertje, ik heb even het raam open gezet. Zit normaal met de rolgordijnen naar beneden omdat de achterburen gemakkelijk naar binnen kijken anders... Maar nu wil ik wel even genieten van de blauwe lucht en het zonnetje. Doet toch wat met je ook al lig je in bed. ;)

10. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!!

@ Duchess; ja lekker toch dat weertje. Ik heb hier een rolstoel en mam neemt me wel eens mee naar buiten om lekker te wandelen. Jeej wat is dat lekker zeg! Ik kijk er weer naar uit, denk volgende week weer een keer!!

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik heb ook een rolstoel! Tot week 25 veel gebruik van gemaakt. :D Met week 34 wil ik weer weg met de rolstoel. Ook nog wat laatste babydingetjes shoppen.

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maar je gaat niet ff soms lekker naar buiten met iemand? Ik was dus laatst sinds 3 weken weer buiten, nou heerlijk hoor! En ook nog een super weer. Was gaan lunchen met mijn ma. Echt zo gezellig!! Frisse neus doet goed he!

13. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nee, dat werkt bij mij niet helaas. Moet echt platte bedrust houden en alleen eruit voor douchen en wc.. Het begint echt meteen te rommelen als ik echt uit bed ga voor wat anders. Gister zat ik er helemaal doorheen en ben ik ff bij mijn ouders geweest en daar op de bank gelegen, maar kan vandaag echt op de blaren zitten. :(

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oke, nee da's nie zo mooi... Ja ik was ook al bang dat ik harde buiken zou krijgen maar het ging echt goed in de rolstoel! Vanochtend mijn kleine spruit de fles gegeven en dat ging ook goed.

Nouja, zolang ik geen harde buiken heb, vind ik het allemaal best! Hopelijk maandag een goeie meting..

15. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Zou ik ook vinden hoor!
    In het begin deed ik het ook zo, lag grotendeels op de bank en ging zo nu en dan met de rolstoel weg. Maar dat was toen toch teveel. Dus houdt sinds week 25 echt platte bedrust, kom totaal mijn bed niet uit, eet in bed etc.

16. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja maar dat doe ik ook, in bed eten etc.

Alleen wisselt het een beetje. Afgelopen week heb ik voor het eerst even beneden gegeten, dat ging eigenlijk wel goed. Dus hier ook wel zo veel mogelijk in bed maar soms moet ik er gewoon even uiit anders word ik gek.

17. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    @ Duchess:
    Vreselijk spannend meid... Hoe groot is de kans eigenlijk dat het kindje gewoon helemaal gezond is? En is er naast down nog iets anders wat het kan zijn? Want de taaislijmziekte is uitgesloten, toch?

Hopelijk mag je gewoon in Veldhoven bevallen. Lekker dicht bij je mannetje en andere dochter!

Missiemaartje:
    Proluton en Utrogestan zijn beide het Progesteron-hormoon. De ene wordt wekelijks dmv injectie ingebracht en progesteron bollen 'steek je op' (in je vagina dus). De dosering van Utrogestan wisseld, ik gebruik 3xdaags 200 (6 bollen per dag). Ik kreeg de keuze van mijn gyn, geen idee waarom er soms standaard voor proluton gekozen wordt, misschien omdat ik al Utro gebruikt heb ivm herhaalde miskramen in het eerste trimester en ze met de proluton injecties pas rond week 16 beginnen.

Over calcium weet ik ook erg weinig! Las het hierboven, ben er wel erg benieuwd naar dus ik ga even googelen!

Bah, iets anders onder de leden erbij :(. Hopelijk ben je snel weer de oude!!

@ Volledige bedrust:
    Wie zorgt er bij jullie voor het eten/drinken enzo? Ik doe het nu allemaal nog zelf (ook voor mijn dochter zorgen) maar ben wel erg benauwd dat er hier met de tijd ook een platte bedrust aankomt (hoewel, zoals ik eerder al zei, ik kan dus niet zeggen dat het met plat liggen beter gaat dan met een beetje beweging, gek genoeg).
    Hoe hebben jullie dit geregeld?

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Wij hebben echt van alles moeten regelen. Mijn man werkt ploegendiensten, als hij late dienst heeft dan gaat hij om 15.00 van huis en dan komt mijn moeder hierheen om te helpen en eten te koken en ze gaat pas weg als dochterlief op bed ligt. Als hij vroege dienst heeft dan hebben we voor de hele week opvang geregeld die haar op komt halen. 2 x per week gaat ze naar de peuterspeelzaal dus komt iemand haar halen om daarheen te brengen en die halen haar weer op en vangen haar op tot mijn man klaar is met werken.
    Is even niet anders, maar ben allang blij dat manlief ploegendiensten werkt en het dus om de week n drukke week is voor haar.
    Eten zorgt hij dus ook voor. Bij zijn vroege diensten maakt hij de avond van te voren boterhammen en fruit en zet ie hier boven drinken neer etc. Heb een waterkoker op de slaapkamer staan zdoat ik zelf thee kan zetten. Ja tis n hoop geregel hihi...

Overigens is er zeker de kans dat ons meisje gewoon gezond is. Hoe groot die kans is weet ik niet. Het is idd nog down of niets. De rest is allemaal uitgesloten dmv bloedtesten. Maar ik denk zelf wel dat ze down heeft, dat gevoel heb ik al vanaf het begin.

19. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier werkt manlief een dag thuis en heeft 1 dag papadag. Dus zorgt 4 dagen in de week voor ons.

De andere 3 dagen gaat Niek naar mijn ma of schoonouders. Die komen hem dan sochtends halen. Meestal past mijn ma hier in huis op, dus dan zorgt ze ook voor mij. Als ie bij mijn schoonouders is, maken zij ontbijt voor me en dan komt mijn ma smiddags.

Ik lig de hele dag boven, denk 1 x per week datk beneden ben dus als ik steeds naar beneden moet lopen, werkt dat niet.gisteren beneden geweest en ook daar gegeten, maar dan moet ik vandaag wel weer rustig aan doen.

Wij hebben wel echt veel geluk dat we het zo kunnen regelen moet ik zeggen. Man werkt op de gemeente, dus een half 8 tot half 5 baan.

@ hier; het gevoel wisselt hier nogal. Ben zenuwachtig voor de controle morgen. Geen harde buiken gehad, maar dat zegt ds niks. Wel nu 28,5 week zwanger, dat gaat nu zeker de goeie kant op! Ene dag ben ik enorm positief, andere dag wat minder maar dat zal er wel bij horen.

@ loki; wat goed dat je nu nog zoveel kan. Wel opletten he meid, je doet toch meer vaak!!

@ duchess; dat zei je ja, dat je denkt dat jullie kindje down heeft. Misschien ook maar beter dat je je erop instelt. Ik vind jou zo positief, echt heel knap hoor. Ik zou gek worden van onzekerheid denk ik.

20. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh zo herkenbaar, het is echt 'n emotionele achtbaan he. Ik kan ook t ene moment positief zijn en vrij vrolijk en dan ineens zakt t weer in elkaar. Soms al per uur verschillend, blegh.

Zo positief ben ik niet hoor, wordt regelmatig gek... Vooral als ik me verveel, dan ga ik liggen piekeren, en dan komt het niet goed.
    We weten nu 10 weken dat ons kindje misschien down heeft en vanaf het begin heb ik zelf het gevoel heel sterk dat dat ook zo is. Dus je geeft het een plekje. Het blijft onze dochter en ze is méér dan welkom. Dus ergens accepteer je het gewoon zoals het is. Maar ik moet niet te diep na gaan denken hoor, dan krijg ik echt huilbuien en woedeaanvallen. Deze situatie helpt ook niet mee natuurlijk, de hele dag in bed liggen, bleh!

Ik heb de hele nacht nog last van buikpijn gehad pff. Niet in combinatie met harde buiken, die zijn vrij rustig de laatste dagen. Gelukkig alweer bijna 31 weken.

Jij alweer de 28 gepasseert, super hoor.
    Kan me voorstellen dat de controle spannend is! Vind ikzelf ook elke keer weer. Zal voor je duimen! Hoelaat moet je?

Deel Deze Pagina