Volledige bedrust en korter wordende baarmoedermond

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missiemaartje, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Het kan idd. Zeker een volle blaas of een baby die er tegenaan duwt bijvoorbeeld brengt al verschil.
    Hier is hij tot nu toe wel altijd korter of even lang geweest. Maar laatst wel met de arts erover gehad dat ze ze soms ook weer langer meten.

2. missiemaartje

missiemaartje Fanatiek lid

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouja wat ik dus wel gek vind, is dat hij de laatste weken steeds korter is geworden.. En nu issie dan weer ineens langer.. maar goed, misschien maar niet teveel over nadenken.

3. Maartje wat een goed nieuws! Kan hoor, dat hij weer langer wordt. Bij mij werd hij tijdens mijn opname ook langer gemeten en daardoor mocht ik naar huis toen.

Hier ook controle gehad, en ook goed nieuws! Alles blijkt nog helemaal dicht te zitten, had het echt niet verwacht na dit weekend. Ze heeft voor het eerst mijn bmh gemeten en hij was >4cm, dus helemaal in orde. Ik heb weer een vk aan huis gekregen, dus ik krijg vanaf nu ook 1x per week een ctg. Geeft ook weer een beetje gemoedsrust, de extra controle.
    En ik ben extra blij, want ik heb ook toestemming om aan het eind vd maand naar nederland te komen! De gyn zag er geen enkel probleem in aangezien het zo goed gaat :) Ik was zelf een beetje huiverig voor de reis, maar de gyn had er vertrouwen in dus dan heb ik dat ook :)

Hoe gaat het hier verder? Zijn de buiken een beetje rustig vandaag?

4. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Is toch alleen maar positief, fijn toch?:)

Luca ook een goede controle gehad. Top meiden.

5. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is ook zeker positief !! Ik ben alleen maar blij!! :)

Dikke kans dat ze nou niet meer elke week gaan meten. Schijnbaar had Veldhoven geadviseerd sowieso vanaf 24 weken niet te meten maar dat hebben ze niet meer gedaan.

Schijnbaar is het niet meer zo betrouwbaar vanaf deze periode en wil het ook niks meer zeggen over wanneer je gaat bevallen.
    Wist ik ook niet...

Wat fijn Luca!

Hier alles rustig. Wel een heel zeurderig gevoel maar dat schijnt dus niks te doen op mijn baarmoedermond. Gelukkig maar :) Manlief zei al: niet ineens denken dat je nu weer meer mag doen he. Maar dat ga ik zeker niet doen, lig nu weer lekker in bed.. PFf controles zijn toch wel slopend merk ik!

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Nouja, dat is natuurlijk niet helemaal zo. Als er niks verkort hoef je niet te vroeg te bevallen nee. Als dat wel gebeurt wel. Maar idd met een verkorte cervix zou je niet perse te vroeg moeten bevallen. Dat weet je sowieso nooit van te voren.
    Maar het meten heeft wel degelijk nut, want als het korter wordt, en blijft worden, is de kans wel groot.
    Dus weet neit wie er zegt dat de metingen geen nut zouden hebben en het niks zegt, want dat is natuurlijk niet zo. :)
    Meten is weten. ;)

En zeker niet meer gaan doen. Dat de meting nu goed is zegt weer niks over een volgende meting. Je bent echt nog te vroeg dus lekker blijven liggen zou ik zeggen!

7. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nouja precies, dat zei mijn eigen gyn dus ook. Geen idee waarom Veldhoven dat zo geadviseerd heeft.. Maar schijnbaar was dat standaard. Nouja maakt ook verder niet uit.

Nee ik blijf lekker liggen haha. Heb er vandaag weer vertrouwen in, maar goed dat scheelt ook per dag.

Hoe gaat het vandaag met jou duchess?

8. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    Hee meiden, goed te lezen dat het hier goed gaat. Mijn baarmoedermond was ook geen peil op te trekken, werd er enorm onzeker van. Bij mij meten ze nu niet meer omdat ik de 34 weken gepasseerd ben en in principe mag bevallen van de tweeling. Wordt bij 37 weken ingeleid :). Zelf nooit gedacht de 34 weken te passeren. Zo dubbel gevoel omdat het echt onzekere weken zijn geweest over al die opnames.
    De laatste keer is mijn baarmoedermond gemeten met 33 weken en was toen 2.4 (terwijl hij bij mij 1.4 is geweest vandaar destijds opname Veldhoven). Heb toen een nachtje opgenomen gelegen vanwege bloedverlies. Mogelijk oorzaak was het pessarium, dus die is meteen verwijderd.
    Nog steeds harde buiken hier ongeveer 7-8 per uur, maar gynaecoloog zei dat het nu niet uitmaakt zolang ze maar niet met regelmaat om de 5 minuten komen.

Na 2x weeënremming wordt in misschien dan toch nog ingeleid straks, gek idee.

9. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Luca:
    Super dat jou controle ook zo positief was!

Maartje:
    Hier zijn ze ook gewoon blijven meten? Volgensmij tot 34 weken.
    Het is natuurlijk wel zo dan in het slechtste geval 3cm ook zo weg kan zijn en tegenovergesteld iemand met meerdere cm ontsluiting nog wéken kan doorlopen. Maar dit is toch het enige beetje vastigheid wat te controleren valt en daarnaast, vind ik het ook voor mijn gemoedsrust een belangrijke meting :).
    Maar gelukkig krijg jij ze in jou ziekenhuis dus ook gewoon.

Woon je ook in brabant trouwens?

Linssiejj:
    Super dat je de 34 weken voorbij bent! Gek idee he, dat ze nu niets meer doen als het zo ver is maar dat je misschien wel ingeleid wordt! Over enkele weken ben je dus mama, dat is zeker :D

Ik vond het ook reuze raar toen ik een afspraak ging maken voor de geplande keizersnede. Iedereen had al die tijd geroepen en gedacht dat onze dochter veel eerder zou komen (zowel door de harde buiken als door de afwijking van de baarmoeder) en toen wilde ze er ineens niet meer uit :$:D

10. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dit is zoooooo herkenbaar.
    Zelf vind ik dat erg zwaar en ik merk daarnaast ook dat mijn omgeving nooit zo goed weten waar ze aan toe zijn qua gevoel bij mij. Maar goed, soms weet ik het zelf nouwelijks dus dat kan ik ze natuurlijk niet kwalijk nemen :p.

11. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Oh herkenbaar. Maar wel logisch natuurlijk!

Ik ben bij dochterlief ook ingeleid met 38 weken. Hebben ze mijn vliezen doorgeprikt, had al 4 cm ontsluiting toen.
    Heel apart idd. Met 29 weken hebben we meerdere gesprekken gehad met de neonatoloog en rondleidingen op de NICU en dan moet je je met 38 weken melden op de verloskamer om ingeleid te worden. Apart was dat!
    Die mogelijkheid geven ze me nu weer maar ik denk dat ik dit keer echt wil wachten tot het zelf begint. Mits de gezondheid het toelaat natuurlijk.

12. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat lijkt me dus zo geweldig... om een 'gewone' bevalling mee te maken, lekker met je kindje knuffelen na de geboorte etc.. Dat heb ik allemaal niet meegemaakt.

@ Linssiej; Wat fijn dat je 34 weken bent geweest. Is toch alweer een hele andere termijn he :) Hoe gaat het verder?

@ Loki; ja ik kom ook uit brabant :) Jij dus ook? ;)

Ik weet niet tot wanneer de gyn nou doorgaat met meten.. We zullen het wel horen volgende week! Ik moet toch elke week een spuit hebben, dus kunnen ze net zo goed elke week ff meten, kleine moeite toch?

13. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Dat geloof ik maartje! Hopelijk mag je dat dit keer gaan ervaren!

Ik woon in een dorpje naast Helmond :).

14. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Loki; Uhm ik ook hahaha...

15. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    alanah; hoe is het met jou meid?

16. Linssiejj

Linssiejj Fanatiek lid

3 jun 2012
    1.713
    0
    0
    Senior secretaresse
    hier is het erg zwaar de laatste weken. Kan steeds minder. Die buik blijft maar groeien. De baby's hebben er ook geen boodschap aan dat er weinig ruimte is want ze trappelen vrolijk verder in mijn buik en zijn drukker dan ooit.
    Ja vind het heel raar dat ik misschien ingeleid ga worden. Ikzelf heb ook in Veldhoven een rondleiding op de Nicu gehad. Heel veel informatie gelezen en gekregen en nu al over de 34 weken heen en doet die informatie er niet meer toe. Erg raar.
    Ja nog een paar weken. Ik mag ook doorlopen tot het zelf begint, maar ik ben helemaal op en mijn lichaam ook heb ik het idee. De gynaecoloog kwam zelf ermee dat hij mij met 37 weken gaat inleiden. Mijn bloeddruk was vrijdag ook wat hoger, vandaag weer normaal gelukkig.

Ik vind het fijn dat dit forum bestaat omdat je zo weet je bent niet de enige en bij voldoende loopt het goed af.
    Ben benieuwd hoe lang het nog duurt bij mij. In Veldhoven hadden ze niet gedacht dat ik de 34 weken zou halen. Mijn eigen ziekenhuis dacht destijds dat ik voor de 31 weken zou bevallen en kijk waar we nu zijn. Gynaecoloog zei vrijdag nog dat hij erg tevreden is en dat het hem niet tegenvalt.

Hoop voor jullie dat de kindjes ook nog lekker blijven zitten.

17. missiemaartje

6 jun 2011
    2.986
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ook rondleiding op de NICU en mijn kindje heeft er natuurlijk nog 10 dagen gelegen.. Is echt heftig hoor. Vond het toen wel meevallen maar er zijn daar ook een hoop zieke kindjes en dat blijft je toch wel bij.. Zeker om te beseffen dat er toch een hoop kindjes nog sterven die daar liggen.

Super fijn Linssiej dat de gyn zo tevreden is. Hier ook... :) Ben er zo happy mee! Denk echt dat de rust en de spuiten daar aan mee werken, we zullen het zien!!

18. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Stil hier, hoe is het?!?!

Maartje de 30 weken gepasseert zie ik, dat is een feestje waard!

19. Alanah

Alanah Lid

14 jun 2012
    74
    0
    0
    Bankhangen op dit moment zit in de ziektewet
    Westervoort
    Sorry dat ik zo laat reageer. Ga vandaag mijn 34ste week ik tis ongelofelijk. Vandaag weer controle in het zh ben benieuwd hoe de kleine gegroeid is. Heb van de week enorme stukken slijm verloren dus heb het idee dat het toch wat rommelt. Ben benieuwd of ik na vandaag weer lekker naar mijn eigen verlos terugmag :) nog steeds heel veel harde buiken. Gyn zei vorige week dag het zelfs kan voorkomen dat ze me moeten inleiden met 41 weken nou dat hoop ik dus niet. Heb ik al die spanning en stress voor jan joker gehad. Laat r maar lekker komen over 3 weekies kan ze lekker meteen mee naar huis :) hoe is het met jou missiemaartje

20. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Hier vanaf 32 weken een bmm van 2.5 cm en vanaf week 35 1 cm ontsluiting.

Ben uiteindelijk bevallen met 40+5 dmv inleiding. Heb in de tussentijd wel rustig aan moeten doen.

Deel Deze Pagina