flesvoeding kom niet uit

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door makey, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    IK wil gaan stoppen met d ebv en overstappen op de fles ze krijgt nu gemiddeld 1 tot 3 flessen en de rest bv (ligt een beetje aan de dag)
    maar ze wil en krijgt dus 5 voedingen maar als ik overstap op de fles dan kom ik boven de 800cc
    Ze krijgt fruit en groente en dit gaat d elaatste dagen erg goed ze vind het heelrijk ze eet al 3/4 grote pot fruit en een klein potje groent ofeen halve grote.

Het ideale schema zou zijn voor mij ivm school etc.
    (behalve dat ze vaakom 06 uur wakker is dan en dan al honger heeft terwijl dit eerst 8 uur was)
    lijkt me ideaal en voor haar leeftijd zou het moeten kunnen
    0600 bv
    930 fruit
    slapen
    1200/1300 fles/bv
    1430 fruit/koekje met wat drinken
    1530 bv/fles
    slapen
    1700 groente
    2000altijd fles met rijstebloem
    slapen

maar dit is haar eigen schema
    0600 bv
    als ze wakker blijft om 9uur weer naar bed en anders krijgt ze fruit en als ze nog langer wakker blijft dan half 10 dan geef ik dr meestal wat bv en als ze tot 11uur wakker blijft een fles(ja ze is niet zo slaper helaas)

dan al ze lanf slaapt dan om ergens tussen 11 en 13uur een fles of bv

om 1430 koekje met wat drinken (water thee of hele dunne karvancevitam)

soms een hazeslaapje van 30min

1600 bv of fles

groente om ongeveer 1700

1900/1930 fles met rijstebloem

slapen
    23 uur maak ik haar wakker voor bv (ben bang dat ze helemaal niet doorslaapt zonder deze voeding want ze komt al om 6uur en sosm zelfs eerder terwijl ze anders na de bvoeding van 23 wel tot de volgende ochtend ergens tot 9 en zelfs tot half 11 sliep)

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Het schema kan per kindje en per leeftijd verschillende zijn. Het gaat inderdaad niet altijd zoals wij zelf zouden willen en wat praktisch is. Tussen de 6-8 maanden mag je kindje 700-800 ml opvolgmelk per 24 uur. Deze hoeveelheid kan je zelf over de dag verdelen, wat jullie het beste uitkomt.
    Groetjes Angelique

3. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    we hebben har laten liggen maar nee hoor mevrouw dacht om 0000 van ik heb nog niks gehad en kreeg dus een flesje maar ik ga zo niet uitkomen want weet niet hoelang dat gaat duren dat ze eer 5 drinkt maar dan kom ik op 1000cc terwijl t max 800 is ze krigjt frisopep 2 nu ze laatr in de flessen overdag wel wat staan maar dat is tegenwoordig ook steeds minder(moest erg wennen aan kv en had het idee dat ze gewoon weinig kv dronk en dat later weer compenseerde aan de bosrt)

wat moet ik nu doen want ik den dat t wel even duurt voor ik die 5de eraf krijg en schuiven overdag is ook geen optie natuurlijk

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Van borstvoeding kan je kindje niet te veel krijgen, daarnaast mag je kindje tot 800 ml aan opvolgmelk hebben. Eventueel kan je het tussen de voedingen door wat rekken door 10-20 ml water te geven. Dit zorgt tijdelijk voor een wat voller gevoel. Verder in de gaten houden dat het drinken niet te snel gaat, 15-20 minuten is een mooi drinktempo. Naarmate je kindje groente en fruit krijgt zal dit ook zorgen voor meer verzadiging.
    Groetjes Angelique

5. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    de borstvoeding is zo goed als op dus ze moet echt o pde fles maar het probleem is nog steeds dat ze als ik haar om 23uur niet pak dan word ze om 0000 wakker en heeft honger.

Ik weet het even niet mn jongens hadden dit helemaal niet die sliepen al vanaf 20uur

ze eet inmiddels goed fruit en warm eten ook eet ze stukje brood en krijgt vaak een koekje of iets dergelijks ook bied ik smiddags wat drinken aan
    Ze krijgt trouwens frisopep ivm kma ,helaas krijgt ze toch een beetje eczeem maar wil absoluut geen nutramigen
    de frisopep drinkt ze goed verder

kun je me helpen met tips????

6. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi!

Naast letten op het drinktempo en extra water kan je in de laatste fles wat rijstebloem doen, heb je dat wel eens geprobeerd? Misschien dat ze dan wat langer slaapt.

Groetjes Linda

7. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ze drinkt langzaam heb er nog een speen 2 van avent op maar drinkt ook meestal maar max 150 uit de fles vaak zelfs maar 120 alleens savonds om 19uur met rijstebloem en de drinkt ze op

8. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Als ze 15-20 minuten drinkt is het prima. Dan doe je eigenlijk alles wat je kan doen om haar door te laten slapen. Dat duurt bij de een wat langer dan bij de ander. Het komt vanzelf. Gewoon even afwachten nog.

Groetjes Linda

Deel Deze Pagina