Volledige borstvoeding na 6 maanden; hoeveel mee naar KDV?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Juul76, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul76

Juul76 Bekend lid

20 nov 2006
    768
    297
    63
    Hallo,

ik hoop dat de ervaren mama's mij kunnen helpen....
    Ik geef al bijna 6 maanden borstvoeding en ik wil er zo lang mogelijk mee door blijven gaan. Binnenkort ga ik beginnen met groente/fruithapjes, maar wil zo lang mogelijk volledig borstvoeding geven. Naar wat ik begrepen heb houdt dat in dat je kindje geen ander vocht krijgt dan mamamelk, en daarnaast nog hapjes. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Hoeveel blijven ze dan drinken aan de borst?

En mijn voornaamste vraag; hoeveel BV moet ik dan meegeven als hij naar het kdv gaat? Nog steeds een volle fles of juist minder?
    En hoe ziet het voedingsschema bij volledig BV er bij zeg, 7 maanden uit? Wanneer BV en wanneer fruit? En wat krijgen ze 's avonds dan te eten? Prakje, BV of pap?

Ik ga volgende week naar het CB en leg deze vraag ook voor, maar het is altijd handig om daar alvast goed voorbereid binnen te komen...!

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het handigste is om het fruit en de groente op het kdv te laten geven en verder gewoon mee te geven wat je op je werk kolft. Echte hoeveelheden zijn moeilijk aan te geven, omdat elk kind anders drinkt en anders met bijvoeding omgaat.

3. MiniUs

MiniUs Bekend lid

5 aug 2006
    791
    1
    0
    Gelderland
    Ik zou nu in het begin gewoon nog dezelfde hoeveelheid melk meegeven als dat je altijd deed. De fruit o.i.d komt er dan gewoon bij. In het begin is het nog maar zo weinig wat ze eten.

4. Emmetje75

Emmetje75 Fanatiek lid

26 aug 2006
    1.383
    0
    0
    emma is nu 8 maanden, ze krijgt nu op het kdv naast 't fruithapje ook een boterham.
    ik geef nog steeds dezelfde hoeveelheden afgekolfde melk mee als in het begin (3x 170ml). Ze laat nu wel steeds vakerwat staan, mn uit het flesje rond de lunchtijd. Dus je merkt vanzelf wanneer hij minder nodig heeft.

Deel Deze Pagina