Wellicht vinden jullie dit een idiote vraag, maar onze wens voor een tweede is al weer erg aanwezig. Het gaat heerlijk met ons kleine mannetje en hij groeit geweldig op mijn borstvoeding. De voeding is ook vanaf het begin goed gegaan. Geef nu 5/6 borstvoedingen per dag en hij krijgt niets anders. Dit wilde ik wel 6 maanden volhouden, maar ondertussen is mijn cyclus nog niet op gang gekomen na de bevalling en volgens de gyn komt dit door de volledige borstvoeding maw zwanger worden zit er dus niet in..... Zijn er dames die met hetzelfde "probleem" zitten en hoe lossen die dit op/hebben die dit opgelost?
Kun je zelf denk ik weinig aandoen, dat heeft met je hormonen te maken. Maar wel succes . Misschien dat 'de andere' wel bruikbare tips voor je hebben .
Doe je idd weinig aan... vooral de eerste maanden is bv een redelijke remmer op je cyclus. Er zijn altijd uitzonderingen. Kan zijn dat het over een paar maanden alsnog op gang komt maar ook pas zo zijn als je bent gestopt met de bv. Wijzelf zijn ong een half jaar na de 1ste ervoor gegaan.. tenminste we gebruikten toen geen voorzorgsmaatregelen meer omdat een eerste zwangerschap bijna 2 jaar opzich liet wachten dus we zagen wel waar het schip strande. Ik ben na 10 mnd bv gestopt (had niks met een kinderwens te maken) en een maand erna was ik zwanger. Een grote verrassing dus. Ikzelf zou gewoon niks gebruiken en zien waar het schip strand, ikzelf zou zeker dat half jaar bv aan mn ene kind willen geven, wie weet komt je cyclus daarna beter opgang
Ook na 17 jaar pil was mijn cyclus meteen weer helemaal op orde...Ook na mijn mk was mijn cyclus weer delijk snel op peil.....pfff ik dacht dit doen we ook wel even, maar ik vermoed dus dat mijn cyclus niet op gang komt met volledige borstvoeding. Ik dacht eigenlijk dat je dan meer dan 6 voedingen moest geven en nooit meer dan 3 uur ertussen.... Wellicht zijn er anderen die nog goede tips hebben....
van wat ik begrepen heb...is het geven van bv een goede anticonceptie mits je aan een bepaald aantal voedingen zit en er nooit meer dan 6 uur tussen de voedingen zit.... dus tja zit jij daarin zal het ongetwijfeld iets langer duren meid..maar ik hoop van ganser harte dat zodra je niet meer "volledig" bv geeft in de zin van "beschermd" het snel raak mag zijn....
Wij gaan sinds de bevalling ook voor een tweede kindje. Maar ik geef ook volledig borstvoeding (wil dat een jaar doen) en ik heb (had hoop ik) pco, dus de kans dat ik dit jaar zwanger raak is erg klein. Maar goed, elke kans die er is willen we pakken. Eva slaapt soms door, dus dat geeft hoop op een eisprong . En de pco kan na de zwangerschap ook weg zijn. Ach, we zien wel, het liefst raken we nu zonder medische molen zwanger. Ik wil Eva dus graag een jaar borstvoeding geven, zij komt op de eerste plaats en daarna de wens voor een broertje of zusje.
Mijn mannetje slaapt meestal wel 7 uur, zou dat hoop geven op een eisprong? Snoopy, hoop ook echt dat je pco weg is!
Ze zeggen dat wil je borstvoeding als betrouwbare anticonceptie gebruiken, er maximaal 4 uur ofzo tussen de voedingen mag zitten. Ik ben dus ook blij als Eva doorslaapt en niet alleen omdat wij dan ook kunnen doorslapen . Je schijnt ook geen speentje te mogen gebruiken dan, waarschijnlijk omdat je dan misschien een keer hongersignalen mist en daardoor te laat aanlegt, wat weer kan resulteren in toch een eisprong. Wij gebruiken dus wel een speentje , niet hierom hoor, maar het is wel een eventuele fijne bijkomstigheid. Ik hoop ook heel erg dat de pco weg is, maar dat is met borstvoeding natuurlijk moeilijk te zien. Ik zou heel graag weer snel zwanger worden, aan de andere kant zit er nu weinig druk achter. We zijn al zo gelukkig dat we 1 kindje hebben mogen krijgen, een tweede zou helemaal geweldig zijn en ik hoop ook heel erg dat het lukt, maar met alleen Eva zijn we net zo goed gelukkig. Ik hoop dat we hetzelfde gaan meemaken als Zeeuwsmeisje, bij Eva heeft het anderhalf jaar geduurd voor ik zwanger was. Lijkt me zo fantastisch om opeens 'zomaar' zwanger te zijn! Ik ga ook niet zomaar testen, pas als ik een sterk vermoeden zou hebben dat ik zwanger ben of als mijn buik begint te groeien . Hoe wil jij dat gaan doen? En Zeeuwsmeisje, hoe is dat bij jou gegaan? Liefs, Snoopy
Mag volgens mij idd niet meer tussen zitten dan 6 uur. Ik ben nu bijna 9 mnd verder en nog steeds geen ongi gezien... Geef nu nog 4/5x BV per dag en Sven slaapt vanaf zijn laatste voeding om 23u tot 7/8. Me2: Ik heb samen met jpu bij de temp kaartjes gezeten. Wat goed om te zien dat alles goed gaat met jullie. Na alles wat jullie hebben meegemaakt. Gefeliciteerd met de kleine! Sommigen zijn aan de pil voor hun cyclus? Misschien dat je een speciale kunt nemen ivm de BV, ik heb echt geen idee. Succes! Britt
Je kunt best zwanger worden als je bv geeft. Ik ken iemand die 5 kinderen in 8 jaar heeft gekregen en ze allemaal meer dan een jaar bv heeft gegeven.
ja maar na 6 mnd zegt men dat het geven van bv niet meer geld als anticonceptie omdat je tegen die tijd niet meer "volledig" bv (om de 3-4 uur) geeft...
Als je kind doorslaapt dan is borstvoeding als anticonceptie niet meer betroouwbaar. Maar je kindje is nog maar 2 maanden. Er zijn zat vrouwen die GEEN borstvoeding geven bij wie de cyclus dan nog niet op gang is. Na een bevalling kan het gewoon een aantal maanden duren voor je weer een cyclus hebt. Borstvoeding heeft daar wel wat invloed op, maar zodra je kind doorslaapt is die invloed niet meer zo groot dat het de borstvoeding is die je cyclus tegenhoudt. Je lichaam is zich nu nog aan het herstellen van je zwangerschap en bevalling. Voor ontzwangeren staat gemiddeld 9 maanden. Wees dus niet te ongeduldig en geef je lichaam gewoon zelf de kans om aan te geven wanneer je weer aan een zwangerschap toe bent. Vaak is je hoofd er eerder aan toe dan je buik.
Hé Me2, leuk om te horen dat alles goed gaat en dat jij ook nog steeds volledig bv geeft! Ik kan alleen aansluiten bij de rest. Neem de tijd om te ontzwangeren. Als je lichaam er aan toe is dan zal je wel weer ongesteld worden. Ik zou in ieder geval niet stoppen met de bv doorvoor.
Snoopy hier ook een pco klant...daarom ook voor de eerste de mmm in en de 2de die kwam zomaar spontaan... hou hoop
Leuk om te lezen dat er hier ook andere dames zijn die redelijk snel weer voor een tweede willen gaan. Ook wij hebben om die reden besloten geen anti-conceptie te gaan gebruiken. De eerste heeft vrij lang op zich laten wachten, heb geen idee of dat voor de 2e ook gaat gelden. Maar we laten gewoon de natuur zn gang gaan en dan zien we wel of ik snel weer zwanger raak.
Hier ook geen anticonceptie ... maar ik hoop eigenlijk dat de BV wel zijn werkt doet en ik in ieder geval 9 maanden mag uitzwangeren ... liever nog pas zwanger na Mirre dr eerste verjaardag. Maar ik heb wel flink lang moeten ontpillen dus die troep komt er niet (nooit) meer in en spiraaltjes vind ik maar eng ... dan rest er codooms (liever niet) en geheelonthouding (met dank aan Mirre is dit op dit moment onze AC ) ...
Jullie hebben volkomen gelijk. Mijn ventje is pas 2 maande en een week en moet gewoon ook ontzwangeren. Ik had alleen staads in mijn hoofd dat die cyclus wel snel weer op gang zou zijn omdat borstvoeding helemaal niet veilig is als anticonceptie Maar nu blijkt het, juist als je dat NIET wil, voorlopig wel nog zo te zijn! Nee ik ga niet stoppen met bv! Zijn er echt maar zo weinig dames die bv geven? Dat snap ik echt niet! Maar goed bij mij gaat het allemaal al vanaf de minuut dat hij geboren is heel erg makkelijk....
iK voed nu zo'n 9 maandenen ben denk ik alweer 5 keer ongesteld geweest. Mijn kindje slaapt niet door (verre van dat) en drinkt nu nog wel zo'n 8x. Even afwachten zou ik zeggen of je cyclus op gang komt.