hoi, Heeft er iemand ervaring met tijdens de zwangerschap haloperidol (haldol) te slikken? Mijn gyn, zegt dat ik het niet persee af hoef te bouwen maar ik heb op internet gelezen, dat je kindje moet afkicken als je het door blijft slikken tot de bevalling. Maar nu hoor ik van iemand anders die het geslikt heeft tijdens de zwangerschap dat haar kindje nergens last van had. Ik wil nu namelijk koste wat t kost het middel afbouwen zodat dit niet gebeurd, maar de kans is daardoor vrij groot dat ik weer erg ziek word en in het ziekenhuis beland. Ik wil graag ervaringen lezen van andere. ik slik trouwens maar 2xper dag 0.5 mg haldol. liefs DA
geen ervaring zelf maar wel ervaring vanuit mijn werk... ik zou als de gyn het zegt niet afbouwen.. wat je slikt is niet echt heel veel... en als je ziek word is dat denk ik erger voor je baby.. helemaal als je opgenomen moet worden.. genieten van je zw is ook heel belangrijk en zo een gyn weet echt wel wat hij zegt! misschien je angsten nog eens goed bespreken? ik zou ook even afwachten wat de hormonen met je doen..
oh sorry zie nu pas dat je al best ver bent! zou nog steeds niet afbouwen hihi... lijkt me fijn om ook het einde je goed te blijven voelen!
Hoi DarkAngel, Ik heb 2 weken Haldol gebruikt in verband met HG, maar bij had het nul effect (zelfs toen ik daarnaast 2maal daags Emesafene er naast nam) en ben dus overgestapt naar Primperan (geen wondermiddel, maar effectiever dan de andere twee). Mij werd inderdaad verteld dat ze liever niet hebben dat je het in je derde termijn slikt, omdat het van invloed kan zijn op je kindje. Desalniettemin denk ik dat je gyn waarschijnlijk nog het beste in kan schatten of het wel of niet verantwoord is. Zolang hij/zij zegt dat het prima is, denk ik dat je er wel op kan vertrouwen. Edit: ik kreeg overigens dezelfde dosering
Zoals je weet kreeg ik totaan de bevalling een hogere dosis (2 a 3x 1mg per dag). Mijn zoontje moest na de bevalling 24 uur ter observatie op de kinderafdeling blijven, met van die plakkertjes op zijn borst om de hartslag in de gaten te houden. Manneke heeft nergens last van gehad. Ikzelf vond het verschrikkelijk dat hij niet bij me lag. Heeft jouw gyn gezegd dat de kleine naar de kinderafdeling moet? Of mag tie lekker bij je blijven? Ik zou nu niet meer afbouwen. Straks wordt je weer zo ziek en je moet je krachten sparen voor de bevalling straks!
Ik zou gewoon proberen af te bouwen. je merkt het gauw genoeg als je weer ziek word en je kan dan alsnog besluiten om het weer in te gaan nemen. ben je nu helemaal niet misselijk meer? bedoel, voor hetzelfde geld is de misselijkheid al een stuk minder of helemaal weg? dat weet je alleen als je met haldol gaat minderen. hier was ik tijdens eerste zwangerschap heel erg misselijk. enige wat hielp was emefasene 4x per dag. totdat ik er 1 vergat. ik werd niet misselijk. volgende ook niet ingenomen om uit te testen en het bleek dat ik nauwelijks tot niet meer misselijk was.
Ik ben met vlagen nog steeds misselijk maar niet meer zo erg dat ik ervan moet overgeven. Ik heb nu met de gyn afgesproken dat ik niet afbouw. Ze heeft er niks van gezegd dat de kleine dan eventueel zou moeten blijven ter observatie.