Olie tegen uitscheuren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ddebbyy, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Tsjaaa komt er weer een...heb de zoekfunctie gebruikt en heb al op google gezocht maar ik weet de naam niet meer van de olie. :oops:

Er schijnt een olie te zijn die je vanaf 34 weken mag masseren van onderen en dat zou uitscheuren kunnen verminderen ofzo...

Hoe heet deze olie ook al weer en waar kan ik het krijgen?

Thanksss

Groetjes Debby

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

volgens mij de perineum olie van wedela toch

3. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Het heet weleda perineum massageolie en kost ong. € 10,- en is te koop bij etos (misschien ook andere drogist, maar bij etos heb ik hem ook gehaald)

Weet niet of t helpt maar tis t proberen waard.
    Ik hoorde dat ook gewone babyolie kon gebruiken

4. iemandsland

27 aug 2008
    41
    0
    0
    ja ik heb m ook, maar nog niet gebruikt, geen idee dus of het werkjt.

5. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    En dat mag je gaan gebruiken vanaf 34 weken toch?
    Of was het 36 weken?

Thanksssss :D

6. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Ik heb gehoord dat gewone vaseline ook helpt..

7. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi..

Heb een tijdje geleden een topic gestart bij hoofdstuk bevalling.. omdat ik wel benieuwd was bij wie het daadwerkelijk geholpen had....

Het is eigenlijk een beetje zoals de striemen... je kan smeren, maar of het echt helpt...(?)...
    De meeste waren namelijk gewoon gescheurd/geknipt.....

Maar och baat het niet, schaadt het niet toch...?

8. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Je kunt het gebruiken vanaf 34 weken.

Ja ach ik smeer al vanaf het begin van de zwangerschap met zwitsal mama buikbalsem, maar heb toch striae dus helemaal tegen houden kun je het niet.

Denk maar gewoon zoveel mogelijk proberen te ontspannen, dan valt t miss wel mee!

9. marissie

marissie Actief lid

14 jun 2007
    348
    1
    0
    Heb het ook gebruikt en niet uitgescheurd, maar zal idd nooit weten of het door de olie komt. Maar vond het t proberen waard en de vk hoorde er ook veel positieve verhalen over.. Was trouwens idd perineumolie van Weleda!

10. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Inderdaad baat het niet schaad het niet ;)

ga het morgen gewoon halen en vanaf volgende week gebruiken.
    Wie weet...

Smeer ook al 33 weken mijn buik in met de duurste middelen en ben toch een zebra geworden :rolleyes:

11. Liekje22

Liekje22 Actief lid

20 nov 2007
    181
    0
    0
    Mama
    haarlem
    Ja pcies sommige dingen helpen niet... haha mijn buik lijkt ook wel een zebra! :rolleyes:

Maar idd baat niet dan schaad t niet :)

12. ik heb het ook gebruikt en ben niet gescheurd, buiten twee kleine tikjes bij Liene.

Maar mijn vk zei wel dat het niet gewoon smeren is dat je moet doen. Je moet echt je duimen inbrengen en kracht zetten, zodat je de rand van je vagina al wat uitrekt. Maar het staat ook in de bijsluiter hoe het juist moet.

Hopelijk werkt het voor jou ook.

13. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik heb het mijn gyn gevraagd en die noemt dit soort oliën dikke onzin. Het uitscheuren gaat door de diepere huidlagen en de olie smeer/masseer je alleen op de bovenste huidlaag. Dus verwacht er maar geen effect van. Wat wel helpt volgens haar is goed luisteren naar je vk of gyn! Als zij zeggen: persen, dan pers je. Als zij zeggen: niet persen, dan pers je niet! Het is geen garantie dat je dan niet uitscheurt natuurlijk (er spelen meer factoren mee) maar meer kun je niet doen.

14. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    hmmmmmmm.......jammer is dat he ;)
    Net als dat ze zeggen dat je goed moet smeren tegen striae...werkt ook niet want je onderlagen scheuren en niet je toplaag...

Ach jaa...ga het gewoon proberen...ook al werkt het niet 8)

15. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Ik heb het gebruik, maar pas vanaf week 36. Ik ben in week 38 ingeleid en toen had ik maar 1 klein scheurtje.

16. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Yep, en volgens me vk is het onzin. En ik vergat het ook steeds :rolleyes:

Tijdens de bevalling kwamen we er achter dat me meisje verkeerd lag...met haar gezicht richting het plafond ipv de vloer zodat ze moeilijk de draai kon maken door het geboorte kanaal :rolleyes: Dis hoe dan ook ik had een knip nodig....nu is alles weer oke alleen tijdens het fun-klussen wil het nogwel eens pijnlijk zijn en nu masseer ik het litteken met die olie...als ik er aan denk :rolleyes: helpt wel voor de doorbloeding ;)

17. Marisha

Marisha Fanatiek lid

15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    België
    Ik gebruik het nu ook op aanraden van onze vroedvrouw. Ze vertelde dat het niet altijd een knip vermijdt maar er wel voor zorgt dat het nadien ook veel sneller kan genezen. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dus ik smeer ook... ik vind het alleen heel vreemd om te doen (heb ook niet de indruk dat ik het echt juist doe) en kan er met mijn dikke buik ook niet echt goed bij denk ik soms... maar ik zie me echt nog niet aan mijn man vragen om me daar eens te gaan masseren :rolleyes:

18. odet

odet Niet meer actief

tja, kan alleen zeggen dat het onzin is.
    ikk heb het gebruikt, heb een totaalruptuur gehad.
    weggegooid geld dus.

19. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Heb het gebruikt. Ben geknipt en heb klein scheurtje. Maar ach, nu gebruik ik het om mijn kniplitteken te verzachten :).

Deel Deze Pagina