volgens mij is dat alles. ik heb iig nog nooit eigen bijdrage hoeven te betalen voor bloedonderzoek of urine onderzoek. maar als je zonder medische indicatie in het ZH wilt bevallen dan kost het je wel geld. dus als je daar wilt bevallen omdat je het een veilig idee vind of zo. misschien dat hier wat staat? Zwangerschap en bevalling zorgverzekering in 2015
Ik heb toevallig wel net een eigen risico nota gehad. 'Laboratorium onderzoek' , dit was de bloedtest bij 3 maanden zwangerschap. Maar was maar iets van 5,50 ofzo... bijna niks dus. Alhoewel het misschien eigen bijdrage was en geen eigen risico. Zou ik even na moeten kijken.
Zou het wel willen, maar voor mezelf doe ik het nog niet. 2 maand geleden 3 dagen op de SEH gezeten wegens een galsteenkoliek, en in januari een operatie. Ik weet dus dat ik in 1 weekend door mijn eigen risico heen ben, en er mog meer kosten komen. Voor mijn man kan het wel uit, die heeft nooit iets.
Bedankt voor jullie reacties dames, Ik en mijn man zijn nu aanvullend verzekerd en hebben ook een aanvullende tandarts verzerkering en betalen het verplicht eigen risico, en hebben eigenlijk nooit iets. Ik heb even nagekeken hoeveel eigen risico we hebben verbruikt dit jaar mijn man 17,- en ik 32,-. We gaan beide 2 keer per jaar naar de tandarts en hoeven daar alleen een controle en gebitsreiniging verder hebben we nooit een gaatje oid. We willen de verzekering van FBTO nemen en willen de module voor de tandarts pas aanzetten wanneer we een afspraak hebben en die gaat dan in op de eerste van de volgende maand en zullen dan inderdaad premie betalen tot het einde van het jaar, dit is voor ons voordeliger als helemaal geen aanvullende tandarts verzekering te nemen en mocht er toch onverhoopt wat extra bij komen kunnen we tot 250,- declareren. We hebben verder het geld gewoon achter de hand, dus ik denk dat we dat risico maar is moeten durven nemen. Het bespaard ons dan toch z'n 65,- per maand met z'n tweeën.