Ziektewet en "bijverdiensten" (2 banen maar bij maar 1 ziek)

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door ashleyp, 19 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

Hallo,

Mijn partner heeft 2 baantjes. Voor het gemak Baan A en baan B.
    Bij baan A is hij in 2008 gestart en daar werkt hij nog steeds.
    Bij baan B is hij in uit mijn hoofd in 2011 of 2012 gestart en daar is hij sinds december 2013 ziek gemeld.
    Bij baan A is hij niet ziek gemeld omdat dit totaal andere werkzaamheden zijn en deze geen invloed hebben op zijn klachten maar zijn klachten juist kunnen laten afnemen.

Nu zegt de ziektewet ineens dat ze vanaf december tot en met nu alle inkomsten van baan A gaan verrekenen.

In onze ogen is dit niet correct. Immers werkte hij hier al voordat hij de ziektewet in ging. Hij is dus niet tijdens de ziektewet ineens bijverdiensten gaan zoeken.
    De uitkering van de ziektewet is ook alleen berekend op de baan waar hij is ziek gemeld en niet op beide banen.

Dit zou dus betekenen dat iedereen die 2 baantjes heeft om rond te komen 1 salaris gaat verliezen zodra hij/zij in de ziektewet komt. Klopt dit wel?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Ashleyp,

Je geeft aan dat je partner 2 banen heeft en dat UWV voornemens is om de inkomsten van 1 baan te korten op de Ziektewet-uitkering die hij vanuit de andere baan heeft.

Ik kan op basis van de informatie die je geeft niet beoordelen of er hier correct gehandeld is door de medewerker. UWV Webcare Team heeft ook niet de bevoegdheid beslissingen van UWV te herbeoordelen. Ik adviseer je de uitleg die je nu geeft, telefonisch te geven aan de medewerker die je betalingen beheert. Je kunt deze bereiken via UWV telefoon (0900-9294).

Kom je er samen niet uit? Dan kan je bezwaar maken tegen de beslissing om de inkomsten te korten. In de brief met de beslissing staat waar je dat kunt indienen.

Actuele informatie over het indienen van een bezwaar vind je hier.

Ik wens je partner veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina