Vanavond komen 3 vriendinnen eten, heel gezellig! Maar eentje hiervan mag geen lactose en geen gluten. Wat het wel wat moeilijk maakt om iets lekker te vinden wat zij ook mag eten. Wil niet dat zij zich buitengesloten voelt, dat ze gewoon ontspannen kan eten zonder zorgen te maken of het kwaad kan. Vriend gaat al pasta maken op basis van maïsmeel ( Italiaans dus weten wel vaak pasta... daarom nu op basis van maïs voor vriendin) Maar het dessert vind ik zo moeilijk! Overal zit wel room of bloem in. Glutenvrije bloem kan ik makkelijk aan komen, maar lactosevrij in al moeilijk. Wie kan me helpen?
Sorbetijs van bijv AH is gluten en lactosevrij. Zo ook de producten van alpro soja. Wat wil je gaan maken? Je kan met amandelmeel. Er zijn volgens mij ook ijstaartjes bij de AH verkrijgbaar die glutenvrij zijn. Zal zo eens kijken of ik ze kan vinden!
Ik woon in België dus in de AH gaan halen zal nog niet lukken over enkele maanden komt in de buurt wel eentje, maar daar heb ik nu nog weinig aan
Maar ze verkopen in Belgie vast sorbetijs. Sorbetijs is vaak op basis van water ipv melk. Je kan ook iets met fruit doen als desert met een beetje sojayoghurt. IS nog erg lekker ook!
De producten van alpro soja zijn heel goed te eten! Erg lekker zelfs. Je zei dat je man zelf glutenvrije pasta ging maken? Wel even oppassen voor kruisbesmetting dan. Ik neem aan dat hij dat met hetzelfde apparaatje gaat doen als wij haar gewone pasta mee maakt.
Niet aan gedacht zelfs! Hij heeft zich intussen al bedacht en gaat aardappelen maken De dingen die we dan gaan gebruiken voor de bereiding zijn allemaal afgewassen maar zal er zeker op letten! Bedankt voor de tip
Ga dadelijk in de winkel eens kijken voor sorbet en dan daarna fruit bij ( als het kan vers) lijkt me wel lekker
Mijn zus heeft ook die combi van allergieën (en ben ook Belgje) ... Maar waarom het niet simpel houden en een verse fruitsla serveren met een bolletje soja-ijs? Dessert is inderdaad zowat het moeilijkste om te vervangen. In zowat alles zit wel of lactose of gluten. Glutenvrije aperitiefhapjes heeft mijn zus na lang zoeken wel ergens gevonden. Geen idee waar ... Maar ze bestaan dus wel.
Heb dan toch geen aperitiefjes gegeven, ze zouden wat later komen dus hebben eerst wat gedronken en daarna onmiddellijk gegeten. Dessert wastafel 3 soorten sorbetijs en daarbij banaan en aardbei en kiwi en voor degene die wilde slagroom. Was heel lekker hebben wel 4 winkels moeten aflopen voor we sorbet hadden.. winkels hier zijn iets kleiner dan waar ik eerst woonde en dat merk je in zo'n dingen, kleiner aanbod
Ik vind het super dat je zo je best hebt gedaan om iets gluten en lactose vrij op tafel te zetten! Hartstikke fijn dat het gelukt is!
Vriendin was er ook van aangedaan ze zei dat ik haar ook gewoon dat fruit hadden mogen geven dat dat ook goed was. En dat ze zeker wat zou terug doen en dat het echt fijn was dat we zo rekening met haar hadden gehouden