Verlatingsangst 's avonds/'s nachts bij 2,5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door mamavangwenn, 13 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavangwenn

mamavangwenn Fanatiek lid

23 apr 2011
    1.414
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben na 5 avonden/nachten helemaal gesloopt. Mijn dochter van 2,5 heeft ineens vanuit het niets verlatingsangst.

Haar vaste ritme met naar bed gaan was altijd, pyjama aan, zij rolluik naar beneden doen, mama de ramen dicht doen, tanden poetsen, verhaaltje lezen, mama stopt haar in, nijntje muziek mobiel aan (2 liedjes), mama die nog 10 minuten even erbij zit en dan kon ik altijd rustig de kamer uit gaan of ze nu wel al of niet sliep.

Maar nu sinds 5 dagen drama. Mama mag absoluut de kamer niet meer uit tot ze slaapt. Soms gaat dit dus wel 2,5 uur door voordat ze slaapt.

En dan 's nachts word ze weer wakker. Het enige hulpmiddel is bij mij liggen innig omhelst. Ze klemt zich als het ware helemaal vast aan mij. Als ze dan eenmaal weer slaapt laat ze eindelijk los.

Is dit een fase? Of voelt ze dat er veranderingen aan zitten te komen (ben over 4 weken uitgerekend van nummer 2)

Hebben jullie tips?

2. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

hier hebben we ook zo probleem...
    wat wij doen is onze zoon gewoon bij ons in bed leggen als die niet in ze eigen bed wil slapen en dan naarst hem gaan liggen klein verhaaltje voorlezen of zelf verzinnen en daarna valt die in slaap ff 5 a 10 min wachten tot die goed vertrokken is en dan leggen we hem over in zijn eigen bed....
    En moet eerlijk zeggen het gaat goed hij viel in begin pas na een half uur in slaap nu is het echt binnen 5 min dat die slaap... en als die smorgen wakker word kruip hij uit ze eigen bed en kruip bij ons er weer in en dan is het ff spelen in bed en dan opstaan en dan de gewone ritme weer....

misschien ook handig om het zo te doen dan ben je iniedergeval niet gesloop....

Deel Deze Pagina