Volop in de peuterpubertijd

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door palmie37, 10 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Ik heb hetzelfde als jij, twijfel ook vaak of ik het wel goed doe maar denk dat we dat uiteindelijk helemaal niet moeten doen en het allemaal wel losloopt (hmmmm heb ik dit gezegt? hahaha)!

2. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    twijfelen we niet allemaal regelmatig ? Ik wel hoor. Je wilt streng zijn, maar ook weer niet te. Snapt ze wel dat ik boos op haar ben en waarom? Neemt ze me gewoon in de maling ? Zat er maar een gebruiksaanwijzing bij he..

3. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Hier werkt het ook niet altijd natuurlijk, maar het is een goede test of ze alleen maar dwars aan het doen is om het dwars doen. Maar ik kan me ook goed voorstellen dat dat bij oudere kindjes ook niet meer werkt trouwens.

4. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    hier ook een meisie die niet altijd wil luisteren als ze haar zin krijgt huilen en drif buien . van de week haast over al om huilen.
    niks was goed. zeggen we van nee doet ze het toch nog hupmaar weer op de gang daar maar uit gillen .komt het door de vakantie ofzo?

5. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Krijgen ze bij jullie een toetje als ze helemaal niks hebben gegeten?

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Nee ze krijgt hier dan geen toetje, wel een extra beker melk ofzo.

7. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Ja hier ook!

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Pffffffff dit topic stelt me dan weer gerust :)
    Vooral vandaag had ik een onmogelijke zoon, totaal niet luisteren, kattekwaad en ook niet willen eten. Radeloos voel ik me soms :(
    Hij is net 3 jaar geworden en duidelijk aan het uitproberen. We willen echt consequent en strak zijn met de regels maar af en toe voel ik me kwa energielevel compleet leeg-gegeten :( En helemaal nu ik 28 weken zwanger ben en nr. 2 ook lichamelijke energie vraagt.
    Op dit moment ligt onze zoon op bed en zijn papa en ik zitten uitgeteld op de bank en ons rot te voelen dat het allemaal soms zo negatief is omdat je voor je gevoel maar blijft dreigen en straffen... Hoop dat dit snel goed komt! Maar het is fijn om te lezen dat we niet de enige ouders zijn die zulke dwarse peuterkids hebben... ;)

9. knap

knap Niet meer actief

Ja ze krijgt nog wat als ze haar avond eten niet heeft gegeten.

Deze week ging het weer wat beter met eten. Maar weken daar voor tja. Ze zat er voor spek en bonen bij.
    Toetje krijgt ze ook.

Maar de peuterpubertijd is hier ook aardig bezig.

Soms moet ik er om lachen. Dan weet ik al wat ze gaat doen. Duikt op haar knietjes en gaat dan plat op de buik liggen als ze echt iets niet wilt. Tot nu toe kan ik het nog handelen.

Ze wil alles zelf doen kleed zich zelf aan uit. Ect loopt naar haar kleren kast als ze iets NIET wil aan doen wat ze niet leuk vind. Trekt zelf haar schoenen aan en we mogen haast niet helpen. Is binnen deze week zindelijk geworden. Had ze zelf besloten wat dat betreft is het een pinter meisje. Maar o wee haha.

Maar tot nu toe vind ik het nog mee vallen( klopt heel hard af)

10. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Ja hier krijgt ze altijd een toetje, maar als ze niet of nauwelijks eet " gewoon " yoghurt als ze netjes haar bordje leeg eet vaak iets luxer. Yoghurt met siroop erdoor of een paar hagelslagjes erdoor of eenpaar aardbeien ofzo

11. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    overijsel
    Hier krijgt ze Savonds voor het naar bed gaan nog een beker warme melk, gaat ze tenminste niet met een lege maag slapen. Best raar trouwens want overdag gaat het eten redelijk goed, dan bedoel ik brood, fruit, liga of iets dergelijks maar het warme eten raakt ze gewoon ook niet meer aan ti's gelijk neeeeeee en helaas is ze ook niet te paaien met als je een paar hapjes eet dan krijg je ook een toetje, dan denkt ze volgens mij nou dan niet!

Deel Deze Pagina