Hey Ik weet niet of het hier juist geplaatst is en of er al een topic rond bestaat, maar ik vind het lastig om erover te beginnen want schaam me er wat over.. Ik heb sinds enkele maanden constant rare gedachten ivm de papa van mijn kindje. Pas op, ik zie hem doodgraag maar waar is die passie, liefde, verliefdheid, gek doen, amuseren, vrijen etc... In het begin leek het de roze wolk, wooow een baby van ons twee. Nu is het constant de zorg, het huishouden. Daardoor onstaan regelmatig discussies, kortaf zijn en conflictjes.. Daarvoor hadden we dat NOOIT! Ik erger me in de domste dingen eerst en loop altijd maar te piekeren en te mijmeren in mezelf Soms denk ik: ik moet de liefde verdelen tussen mn kindje en de papa en dat is de reden maar het blijft maar duren Iemand tips? Gelijkaardige situatie - HELP!! Wil dit niet!
meis er gebeurt natuurlijk veel bij een zwangerschap, bevalling en dan een kindje die alle aandacht van je vraagt. soms heb je wat minder tijd voor elkaar. probeer zoveel mogelijk voor het kindje vaste tijden te houden voor het slapen. zodat jullie lekker met zijn tweetjes zijn. vraag eens voor een paar uurtjes oppas, ga uit eten met elkaar of naar de bios. blijf vooral praten. niet over het huishouden en ook niet altijd over de kleine. praat over je gevoelens al is dit moeilijk. je kan elkaar ook een brief schrijven klinkt misschien stom. maar gewoon een brief schrijven over jullie. wat je fijn vind. wat je minder fijn vind. en dan elkaar laten lezen. misschien zit hij wel met het zelfde probleem of voelt hij zich niet helemaal lekker in zijn vel. het is niet de bedoeling dat jullie alleen leven voor het zorgen voor de kleine en voor het huishouden. het is wel de bedoeling dat je ook zelf het idee heb dat je leeft. hier is ook het een en ander veranderd en is zeker wennen aan het begin maar soms heb je ruim de tijdnodig om je weer vriend/man en vrouw/vriendin te voelen in plaats van moeder en vader. probeer rust momenten voor jullie samen in te plannen. dingen die jullie voor de zwangerschap ook deden. gewoon echt iets voor jullie tweetjes.
Ik snap wat je bedoeld .. Hier ook indd veel discussies over wie de kleine eten geeft , schoonmaken (als ik schoon gemaakt heb dan loop die weer ergens anders over te zeuren!) ,Afwas .. dat soort dingentjes weet je wel .. Maar ik ga dan ook zo denken van , nou hoe moet dat zijn als ik later in de 40 ben ( wanneer de meeste scheidingen zijn) .. of moet ik het dan nu al uitmaken .. maar dat doe je ook niet omdat het de vader is en toch ook je vriend . Heel aparte gevoelens ook hier dus . :S Kortaf zijn wij ook , geen hele gesprekken meer .. De vlam is een beetje gedoofd zeg maar ! Ik wil dit ook indd niet !