Zojuist met mijn werkgever om de tafel gezeten over mijn zwangerschapsverlof. Mijn uitgerekende datum is nu 31 januari en volgens internet, mag ik dan 21 december met verlof. Normaal start dan mijn kerstvakantie, aangezien ik taxichauffeur ben van moeilijk lerende kinderen. Nu dacht/ had ik gelezen dat ik vakantie dagen voor of na mijn verlof kon plakken, echter is de werkgever het daar niet mee eens. Mijn vraag is dus nu of ik de 2 weken kerstvakantie nog voor mijn verlof mag plakken of dat dit zoals zei zeggen gewoon doorbetaald wordt en ik per 21 december met verlof ga?
Beste Puk2015, Je geeft aan dat je werkgever het er niet mee eens dat jij je vakantie voor of na je verlof wilt nemen. Dit is een arbeidsjuridische vraag waar UWV je niet mee kan helpen. Ik wil je daarom adviseren je vraag voor te leggen aan een vakbond, rechtsbijstandverzekering of het Juridisch Loket. Het Juridisch Loket is te bereiken op 0900-8020. Ik wens je succes met de situatie. Met vriendelijke groet, Mariƫl UWV Webcare Team www.uwv.nl/webcare