werlke rechten heb je als huishoudhulp?

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Anais, Mar 17, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Hallo ik ben momenteel werkzoekende
    maar ik wi graag binnen dees twee jaar een kleine kopen.
    Ik zoek een job als huishoudhulp(of gwoon poetsen) en vroeg me af wat mijn rechten zijn als ik zwanger ben en bevallen ben.
    het is toch onmogelijk om dezlfde rechten te hebben als een zittende job?
    dit is toch zwaarder en niet goed voor de kleine want dokters zeggen dat je niet mag tillen bukken enz...

als ik werken ga en zwanger wordt wil ik na mijn bevallingsverlof mijn ontslag nemen omdat ik het eerste jaar mij voledig wil geven aan de kleine.maar hoe zit dat dan financieel?kan ik op iets rekenen als ik mijn ontslag neem of moet ik nog geen ontslag nemen en iets anders doen waardoor ik meer voordelen aan heb?
    Ik ben van belgie dus alleen de dingen die voor belgie gelden maar in ieder geval al heel fel bedankt :p

groetjes Amy

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Een kleine KOPEN? Dat zou makkelijk zijn.....

3. mamavanshawn

mamavanshawn Actief lid

Jan 2, 2008
    239
    0
    0
    Lientje, das een belgische uitdrukking, ik schrok daar de eerste keer ook van.
    Volgens mij kun je op advies van geneesheer op ziekenkas gezet worden maar das geen vetpot hoor!

4. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,066
    2,203
    113
    Brabant
    PPfft ik dacht ook al "kopen"?dan hadden ze me wel mogen vertellen waar! Maar ik vind het een hele rare uitdrukking..

Ik denk dat je gewoon die job kunt gaan doen en kunt doorwerken tot het niet meer gaat. De arbo eisen die er aan gesteld worden zijn ip ook al best streng, al weet ik niet hoe dat in belgie zit.
    En ik denk dat als je ontslag neemt, je geen geld krijgt. In Nederland niet iig, en ook logisch, want je werkt niet.

Succes ermee! hoop dat je snel een leuke baan vindt!
    Tip: doe het wel via een organisatie ivm ziekte en zwangerschaps verlof!

Taliaa

5. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Sorry voor mijn opmerking dan hoor, maar er zijn soms mensen die denken dat je een kind bij een pak waspoeder kunt krijgen, vandaar mijn opmerking. Wist niet dat het belgisch was.

6. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    Ik ben dus huishoudelijke hulp en ik heb tot 36 weken gewoon doorgewerkt 18 uur per week poetsen! heb het behoorlijk zwaar gehad.. maar dankzij mijn inzet mocht ik na mn zwangerschap wel weer terug komen! en hard werken schaat je kindje echt niet!

7. Stay Funny

Stay Funny Bekend lid

Feb 6, 2007
    529
    0
    0
    Middelburg
    en dan til en buk je zo min mogelijk! je heb wel recht op 10 min per uur meer rusttijd!

8. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    Dank u voor jullie antwoorden helpt me al een beetje.
    Ja een kindje 'kopen'
    ik zag dat andere mensen dit gebruikte en vondt het wel schoon klinken maar ja...
    groetjes amy

9. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

Jan 13, 2007
    2,391
    1
    36
    Nederland
    Ff off-topic: Ik vind dat jullie Belgen altijd zo'n leuke uitspraken hebben over alles. Helemaal geweldig :D
    Heb een tijdje in Belgie gewoont en mis het soms nog steeds hoor.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Werk je als zelfstandige? Ik wel, via Allevo. Ik begreep al wel dat ik gewoon zwangerschapsverlof krijg met de daarbij horende vergoeding.

Share This Page